Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boomstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boomstatief

Ik ben op zoek naar een stevig boomstatief waar ik zonder problemen een beautydish of stevige softbox aan kan hangen. Toekomstgericht zou het helemaal geweldig zijn als dit statief ook een zware octa 190cm kan dragen.

Mijn oog is gevallen op de Elinchrom Polystand. Is dit de juiste keuze voor mij of hebben jullie andere aanraders?
    www.pixation.be

Re: Boomstatief

Ik heb geen ervaring met boomstatieven (zou ze dolgraag gebruiken, maar mijn studio (tijdelijk om te bouwen woonkamer) staat het niet toe). Belangrijkste om naar te kijken is het draagvermogen: is de 6 kg genoeg om je flitskop en octabox stevig overeind te houden. En hoe verhoudt die massa zich tot het gewicht van het boomstatief. Zou zelf de voet extra verzwaren voor de stevigheid...

Hoop dat anderen je concreet verder kunnen helpen.

Groet,
    Peter

Comment

In de studio van een vriend staat een boomstand van Manfrotto (naam weet ik niet), en naar mijn ervaring werkt die heel goed. Maar ik weet wel dat hij aan de dure kant was. Je moet namelijk alles afzonderlijk kopen (de wielen, de arm, de gewichten,...). Aan de andere kant is hij heel handig en degelijk, je hebt een groot bereik met de hele lange arm en hij staat muurvast met een grote softbox (1x2m).

Comment

gewoon de zoekfunctie even gebruiken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb een Manfrotto 420B boomstatief, heeft verschillende mogelijkheden in gebruik, dus meer als enkel boomstatief. Het kan een softbox van 1,70 houden, maar ik zou die grote niet in een galgopstelling gebruiken.

http://www.manfrotto.com/product/837..._with_sand_bag

MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X