Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief

De wereld van de fotografie begint me vrij duidelijk te worden, maar bij de statieven zie ik het bos door de bomen niet.
    Mijn toestel en lens (nikonD700+sigma120-400) wegen zo'n 3kg.
    Het gewicht van de statief speelt niet zo veel rol vermits het toch voornamelijk studiofotografie zal zijn en heel af en toe een beetje zeulen kan geen kwaad.
    Ik had vroeger een balhoofd van monfrotto, maar daar was ik niet zo tevreden van, ik vermoed dat deze ook toen al het gewicht niet goed kon dragen, terwijl het toen maar een dikke kilo was.
    wat raden jullie me aan?
    PS: ik weet dat deze vraag hier al veel gesteld is want ik ben eerst gaan zoeken in dit topic, maar heb toch nog geen duidelijke visie hierover.

Alvast bedankt om jullie mening met mij te delen.

Groetjes,
    Keyki

When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

Re: statief

Trouwens nog vergeten te vermelden dat mijn budget tussen de €100 en €200 ligt.
    Keyki

When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

Comment

Re: statief

Ga er vanuit dat het draaggewicht van een statiefkop ongeveer een factor 3 tot 4 moet zijn van het totale gewicht van je camera. Het standaard opgegeven draaggewicht van een statiefkop geldt alleen als je de camera horizontaal op het statief positioneert. Laat je de camera kantelen dan zul je zien dat de kop wil gaan doorglijden...ga daarom voor een kop met een draaggewicht van 8 tot 10 kg.
      Als gewicht van je statief niet van belang is....kijk dan naar een metalen statief, dus geen dure carbon versie.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
      X