Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is externe flitser de oplossing?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is externe flitser de oplossing?

Hallo iedereen!

Ik heb nu een dik jaar een Sony Alpha 230 en moet hiervoor soms ook 's avonds binnen fotograferen, zoals een dikke week geleden voor 't feestje van mijn zus. Ik heb dan echter het klassieke probleem van weinig licht en de ingebouwde flitser geeft zo'n 'fake' licht vind ik...
    Ik was die avond echter nog uitgegaan en merkte op dat de fotograaf daar een externe flitser gebruikte, die foto's waren niet zo 'fake' als altijd...
    Is een externe flitser dan een oplossing voor mij? Zo ja, hangt het ervan af welk soort flitser om datzelfde niet-fake effect te krijgen? Of moet ik mijn foto's gaan fotoshoppen om het 'fake' zelf weg te werken?

xx Celine

Re: Is externe flitser de oplossing?

het kan een oplossing zijn, maar je moet er ook creatief mee omgaan!
    recht vooruit flitsen gaat ook hetzelfde effect geven.
    maar je hebt meer mogelijkheden
    nikon stuff

Comment

Een goede, richtbare flits ( bounce-flash) met diffusor-cap is meestal de oplossing.
      Alhoewel flitsers : dat is zoals brandblusapparaten : je moet ze hebben maar zo weinig mogelijk gebruiken.
      Last edited by zoltan; 18 september 2010, 19:45.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Goede flitstechnieken willen ook al helpen. Zoek eens in het tips en tricks naar het party fotografie topic. Daarin staan ettelijke bladzijden met tips, sommige erg goed, andere totaal onzin. Zoek vooral eens achter dragging the shutter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Alhoewel flitsers : dat is zoals brandblusapparaten : je moet ze hebben maar zo weinig mogelijk gebruiken.
          I*k had mijn flitser vanmiddag anders graag willen gebruiken met dat felle zonlicht en ook bij kunstlicht zie ik er gaan bezwaar in.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik had mijn flitser vanmiddag anders graag willen gebruiken met dat felle zonlicht
            Daarvoor is die interne flitser inderdaad nuttig...

Nee serieus, een opzetflitser is een enorm verschil: die is in de eerste plaats krachtiger, je kunt bouncen op witte plafonds of muren wat veel natuurlijker foto's geeft... of in een kleinere ruimte is die draadloze voorziening ook schitterend (geeft meer relief aan de foto's)

ga voor de HVL-F42AM of kijk eens voor een tweedehandse HVL-36AM of Minolta 3600;
            maar zelfs de kleine (goedkope) HVL-F20AM is al een ganse verbetering
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ik heb op deze site een boek besteld en zie een flash nu als een bondgenoot...
              Als je al de tips op de site leest is het boek eigenlijk niet meer nodig.
              Flickr

Comment

Thx Saintlambert,
                Die Litepanels MicroPro LED zien er leuk "speelgoed" uit.
                Heeft er iemand daar ervaring mee ?
                Veel zachtere effecten dan mijn brute, gloeiende (video) halogeenverlichting waar je nog een stekker voor moet voorhande hebben.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Heb hier twee LED - staven, draagbare, oplaadbare verlichtingen voor d.i.y. in garages.
                  Die geven ook enorm veel licht en kosten 44 euro / stuk. Ik ga wat uittesten ....
                  Laat julie "WATT" weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Laat julie "WATT" weten.
                    En, VOLT het een beetje? ...
                    Gurdy

Comment

Working...
                    X