Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestaat dat ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bestaat dat ?

een andere zonne kap dan de standaard kap voor een 70-200 4L ?
    Ik vind die ronde recht af kap niks...

hij moet wel voor Full frame zijn hé?
    Ik heb er trouwens thuis nog eentje liggen voor de 17-40 die met die uitsparingen maar niet meer geschikt voor mijn 5D..Geïnteresseerde kunnen me altijd een PM sturen voor een schappelijk prijzeke..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: Bestaat dat ?

Bij cameranu.nl deze gevonden:

Wel een universeel model, op de foto zie je een tussenring, misschien niet zo handig?
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Die zonnekap is ontworpen om zo optimaal mogelijk te zijn tussen 70 en 200 mm, dus het heeft niet veel nut om er een op te zetten van bvb een 17-55. Die gaat nooit hetzelfde effect geven, en bovendien ook een pak minder bescherming bieden.

Misschien kan je eens kijken op www.lenshoods.co.uk? Of desnoods zelf wat beginnen zagen en vijlen aan de bestaande zonnekap en er een tulpvorm in maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
        Bij cameranu.nl deze gevonden:

Wel een universeel model, op de foto zie je een tussenring, misschien niet zo handig?
        Ah Merci..En is deze wel geschikt voor FF?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je kunt ze misschien zelf maken

http://www.lenshoods.co.uk/

Mvg

Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Ah Merci..En is deze wel geschikt voor FF?
            Misschien domme vraag maar in wat verschilt een zonnekap voor een FF of een crop
            7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Ik denk dat ze voor een telezoom allemaal nogal recht uit zullen vallen door de kleinere beeldhoek van de lens.
              De zonnekap die hierboven vermeld word lijkt me meer iets om op een 18-70 te gebruiken.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
                Misschien domme vraag maar in wat verschilt een zonnekap voor een FF of een crop
                aangezien je maar een stuk van de beeldhoek gebruikt, kan je met een andere zonnekap werken, die wel vignettering geeft op een FF, maar niet op een croptoestel.

Bij de Canon 17-40L zit een brede zonnekap voor FF, maar als je hem op een croptoestel zet, dan kan je ook de zonnekap van de 24-105L gebruiken, omdat de beeldhoek van de 17-40L dan overeenkomt met een 27,2-64mm op FF. Misschien is het duidelijker met foto's: FF -crop

Voor de supertele's heeft Nikon daar een heel handig systeem voor voorzien: je krijgt daar een zonnekap in twee delen, en afhankelijk van je type toestel zet je er een stuk bij of niet

Comment

Bij konijn hebben ze rubberen zonnekappen, denk dat die je wel kunnen helpen.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                    X