Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoya

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoya

hallo heeft er iemand ervaring met de hoya hd protectfilters zijn deze goed ?
    of ben je beter af met een ander protect filter
    en heeft er iemand ervaring met de webwinkel maxsaver zijn dit originele filters ?

alvast bedankt

Re: hoya

Ik heb een paar maanden geleden een 77 mm UV-filter en polarisatiefilter van de Hoya HD serie aangeschaft en deze op een aantal hoogwaardige objectieven geschroefd. Ze doen prima wat ze moeten doen, en zijn ook heel gemakkelijk schoon te maken zonder een irritante zweem achter te laten. Dit probleem heb ik wel met vooral het Pro-1 pola filter van Hoya.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      Ik heb een paar maanden geleden een 77 mm UV-filter en polarisatiefilter van de Hoya HD serie aangeschaft en deze op een aantal hoogwaardige objectieven geschroefd. Ze doen prima wat ze moeten doen, en zijn ook heel gemakkelijk schoon te maken zonder een irritante zweem achter te laten. Dit probleem heb ik wel met vooral het Pro-1 pola filter van Hoya.
      Ik erger me vooral te pletter aan het feit dat die pro-1 er soms zo moeilijk weer af te halen is. Zouden er geen dinges bestaan in het genre van dekselopeners speciaal hiervoor ?

Paul

Comment

De diepvries zal dit meestal oplossen, well het objective in gesloten plastic zakje weer op temperature lateen komen om vocht te voorkomen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Op reis heb ik zelfs geen elektriciteit laat staan een diepvries.

Maar ik zie nu dat ik hier een soort dekselverwijderaar heb liggen met drie of vier formaten van openingen, het geheel is een lange U-vorm met een viertal ronde uitsparingen, de grootste is 80 mm, door in de U te knijpen/uiteen te trekken worden de ringen iets kleiner/groter en krijg je de mogelijkheid om grip te zetten. Volledig bekleed met zacht plastic met hoge frictiefactor, dat zou wel eens dé oplossing kunnen zijn.

Helaas staat er geen naam of merk op, ik moet het ooit hebben gekocht in een designwinkel in Zweden.

Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik erger me vooral te pletter aan het feit dat die pro-1 er soms zo moeilijk weer af te halen is. Zouden er geen dinges bestaan in het genre van dekselopeners speciaal hiervoor ?

Paul
            Mijn Pro1-D polafilter heeft ook eens enorm vastgezeten op mijn 24L. Mijn oplossing, de post-elastiek. De elastiek om het filter heen en dan draaien maar. Doordat de de post-elastiek zo stroef is krijg je een filter er veel gemakkelijker af
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Niet alleen de Pro-1polafilters van Hoya willen wel eens vast gaan zitten, de HD variant wil dit ook wel eens doen. Ik had dat ding nog maar een paar dagen in bezit...binnenshuis op de Nikon 70-200 geschroefd en daarna lekker buiten in het zonnetje gaan fotograferen. Naderhand was dat %&*#-filter er met geen mogelijkheid meer af te krijgen, wat nog eens bemoeilijkt wordt door het dunne slim ontwerp ervan. Je hebt nergens grip op en je wil ook niet met bruut geweld dat dure ding om zeep helpen. Gelukkig leverde goed afkoelen van de combi binnenshuis weer genoeg speling op waarna het na een tijdje normaal verwijderd kon worden...yesss !!

Comment

is er veel scherpte verlies met deze filters ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door durpie Bekijk bericht
                  is er veel scherpte verlies met deze filters ?
                  Nope...het zijn kwalitatief hoogwaardige filters, en daar is de prijs ook naar.

Comment

bij maxsaver is dit nog niet te veel van prijs
                    maar weet niet of deze betrouwbaar zijn
                    因为在这个m6体育米乐上面就为大家带来了十分强大的使用效果,m6体育米乐为您提供最新娱乐新闻、明星绯闻、八卦资讯,m6体育米乐是新开发的一个新兴电子竞技对战平台,是您网络游戏网站的最佳挑选。

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Nope...het zijn kwalitatief hoogwaardige filters, en daar is de prijs ook naar.

en wat is best de uv of de gewone protector
                    alvast bedankt voor de antwoorden
                    Last edited by durpie; 14 september 2010, 18:39.

Comment

Hmmm....het UV-filter of het protectie-filter....mij hebben ze indertijd het UV-filter aangeboden, maar later zag ik bij diverse andere leveranciers dat er ook HD protectiefilters bestaan. Iets zegt me dat de laatste ook prima zijn (die speciale UV-filter coating heb je in het digital tijdperk niet echt meer nodig), maar mogelijk dat er iemand anders hier meer info over kan geven...

Comment

Je hebt ze gewoon in normale omstandigheden niet nodig.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi

Ik heb ook interesse in een kwalitatieve CPL voor m’n 17-55mm f2.8.

Eerst dacht ik aan de B+W MRC, maar blijkbaar laat de Hoya HD iets meer licht door (1 stop verschil ! )

Ook zou je op de Hoya HD makkelijker een lens hood kunnen monteren ?

Wat adviseren jullie, ik geraak er maar niet aan uit

Comment

Working...
                          X