Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon MR-14 ringflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon MR-14 ringflitser

Ik heb me vandaag de MR-14 ringflitser aangeschaft.
    Last edited by krauser; 24 juli 2013, 21:55.

Re: Canon MR-14 ringflitser

Verleden week is mijn MR14 aangekomen, zoals je kan zien zit die gemonteerd niet gelijk met je glas maar steekt wat voorbij de lens. Op zich al een beetje bescherming.
    UV filters gebruik ik niet, ik geloof ook nooit de advertenties waarin staat dat er van dag één een filter op zat, en heb vroeger ondervonden dat zo'n uv-filter kwaliteitsverlies betekent. Je zal hier wel discussies genoeg pro of contra uv-filter vinden.
    Hoe ga je de MR14 beschermen ?

Comment

Hier ook het gebruik van de MR14 op een canon 100mm en 180mm macro, en inderdaad zonder uv filter.
      Die filter heb je dan ook niet nodig omdat de flitser de frontlens iet of wat beschermt.
      Natuurlijk als je tegen een uitstekende tak aanloopt heb je pech
      Zelf nog geen problemen ondervonden zonder de filter !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

---------
        Last edited by krauser; 24 juli 2013, 21:54.

Comment

Ik vraag me af door welk struikgewas je van plan bent om te gaan lopen? Ik zou zeker een harnas gaan aanschaffen als daar takken tussen zitten, die je lens kunnen krassen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

-------

Comment

Nee, maar de gedachte dat takken in je frontlens kunnen krassen wel.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mannekes toch........tegen hoeveel per uur lopen jullie dan door het struikgewas dat je krassen op je lensglas gaat halen indien er eens geen filter op zit? Ga fotograferen ipv je ongerust te maken. Om een kras op je lensglas te maken ga je al iets heel hard moeten gebruiken of enorm veel kracht gebruiken indien het een gewone tak is.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

--------

Comment

Working...
                  X