Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filters

Ik ben op zoek naar een goede filterset voor mijn 7D, en heb hierover een vraag:

is er een kwaliteitsverschil tussen "opschroeffilters" (vb B+W) en "schuiffilters" (vb Cokin)?
    Is het mogelijk om een schuiffiltersysteem te kopen dat toepasbaar is op elke lens (schroeffilters zijn afhankelijk van je lensdiameter dus die vallen af) en kan je in zo'n schuiffiltersysteem alle soorten van filters steken? (vb IR, ND, ...) ?

mvg
    Laurens
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Re: Filters

Ik kan me voorstellen dat de opschroeffilters van glas zijn en hierdoor mogelijk een betere kwaliteit laten zien. Maar het standaard systeem van Cokin (het P-systeem) bestaat uit kunststof schuiffilters en die zijn ook zeker niet slecht. Het voordeel van Cokin is de lage prijs van de filters en het feit dat je ze op elk objectief kan plaatsen... Het enige wat je eventueel voor een nieuw objectief hoeft aan te schaffen is een nieuwe adapterring, maar die kost je minder dan 10 Euro...
    Wil je diverse filters, zoals ND-filters, verloopgrijsfilters of bepaalde kleurfilters gaan gebruiken, dan is Cokin het aangewezen merk om op een goedkope en eenvoudige manier hier mee aan de slag te gaan...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Momenteel werk ik met de Z-filters ibz verloopfilters ND2, ND4 en ND8.

Is er een winkel die veel (soorten) filters en adapters op voorraad heeft?

grtz

Frederik

Comment

merci!
        wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de verschillende cokin-systemen? heb op hun website gekeken maar geraak er niet echt wijs uit.

mvg
        Laurens
        canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Working...
        X