Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Ik heb momenteel de cactus triggers v2 en overweeg om de nieuw pocketwizards(flex) te kopen met ETTL.
    Waarom zou ik dit doen buiten ettl omdat ik dan ook mijn sekonic 758dr draadloos kan gebruiken en ook een draadloze bediening voor mijn camera heb.
    Wat zouden jullie doen? En heeft hier iemand ervaring al met deze nieuw pocketwizards?
    www.knfotostudio.be

Re: Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Als het budget geen bepalende factor is zou ik zeker voor de nieuwe PW's gaan.. De ETTL-stand is super en ik denk zelfs dat je ermee kan hypersyncen (flitsen bij sluitertijden tot 1/8000).

Let wel op dat je zo'n €400 euro kwijt bent voor de PW's en slechts €50 voor een starterssetje van de Cactus V4!
    Follow me on neonpxl.com

Comment

Ik heb geen ervaring met de nieuwe pocketwizard Flex, maar vind de prijs gewoon buiten proportie voor het gebodene. En als je is echt met studioflitsers of met een Ranger gaat werken is toch alles gewoon op manueel te triggeren, dus bye bye ETTL.

Dat wil niet zeggen dat je van het ene uiterste in het andere moet gaan vallen hé, een degelijk perfect werkend draadloos systeem is de Skyport van Elinchrom, duurder dan cactus, minder duur dan PW, en bedrijfszeker, met een beetje denken en doen maak je een systeem dat overal inzetbaar is, zowel voor reportageflitsers, als voor studioflitsers en ook voor de Ranger en de Ranger Quadra. Ik heb op die basis mijn systeem uitgewerkt, en alles werkt zeer bedrijfszeker en compatibel samen, en geen storingen, wat wel het geval was met de cactussen in combinatie met de 5D van de eerste generatie. Maar geen ETTL en geen highspeed sync los van de camera.

MVG, Jeff C.