Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Ik heb momenteel de cactus triggers v2 en overweeg om de nieuw pocketwizards(flex) te kopen met ETTL.
    Waarom zou ik dit doen buiten ettl omdat ik dan ook mijn sekonic 758dr draadloos kan gebruiken en ook een draadloze bediening voor mijn camera heb.
    Wat zouden jullie doen? En heeft hier iemand ervaring al met deze nieuw pocketwizards?
    www.knfotostudio.be

Re: Cactus v4 of pocketwizard Flex?

Als het budget geen bepalende factor is zou ik zeker voor de nieuwe PW's gaan.. De ETTL-stand is super en ik denk zelfs dat je ermee kan hypersyncen (flitsen bij sluitertijden tot 1/8000).

Let wel op dat je zo'n €400 euro kwijt bent voor de PW's en slechts €50 voor een starterssetje van de Cactus V4!
    Follow me on neonpxl.com

Comment

Ik heb geen ervaring met de nieuwe pocketwizard Flex, maar vind de prijs gewoon buiten proportie voor het gebodene. En als je is echt met studioflitsers of met een Ranger gaat werken is toch alles gewoon op manueel te triggeren, dus bye bye ETTL.

Dat wil niet zeggen dat je van het ene uiterste in het andere moet gaan vallen hé, een degelijk perfect werkend draadloos systeem is de Skyport van Elinchrom, duurder dan cactus, minder duur dan PW, en bedrijfszeker, met een beetje denken en doen maak je een systeem dat overal inzetbaar is, zowel voor reportageflitsers, als voor studioflitsers en ook voor de Ranger en de Ranger Quadra. Ik heb op die basis mijn systeem uitgewerkt, en alles werkt zeer bedrijfszeker en compatibel samen, en geen storingen, wat wel het geval was met de cactussen in combinatie met de 5D van de eerste generatie. Maar geen ETTL en geen highspeed sync los van de camera.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De keuze blijft moeilijk!
        Kan mijn Sekonic 758Dr draadloos werken met de Cactus triggers v4
        www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
          Een lichtmeting draadloos uitvoeren is nooit een probleem, ik heb daar gewoon een extra skyport zender voor in de broekzak zitten, in ene hand de lichtmeter in de andere de zender. Werkt perfect en overal.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
            absoluut... ik gebruik RF-602 triggers... kosten een fractie van de pocketwizards en sluit het zendertje gewoon op mijn seconic 328 aan met een bijgeleverd kabeltje... en vervolgens sluit ik m'n triggers aan op de studio flashes... ik vermoed dat de cactus V4 dat ook kunnen, doch ik zou je aanraden om de RF-602's te bekijken...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              absoluut... ik gebruik RF-602 triggers... kosten een fractie van de pocketwizards en sluit het zendertje gewoon op mijn seconic 328 aan met een bijgeleverd kabeltje... en vervolgens sluit ik m'n triggers aan op de studio flashes... ik vermoed dat de cactus V4 dat ook kunnen, doch ik zou je aanraden om de RF-602's te bekijken...
              yep en ze zijn stukken beter dan die cactus dingen
              nikon stuff

Comment

Ik heb indertijd de Cactus V2 gehad. Nu en dan had ik toch problemen met de synchronisatie van die dinges en het ongevraagd afgaan van de flitsers.
                Sedert ik de V4 heb, is dit heel aangenaam om mee te werken. Nog nooit problemen gehad, juiste synchronisatie, enz.
                Gebruik die heel frequent in studio om mijn studioflitsers + mijn SB800 flitsen samen aan te sturen. Die SB's gebruik ik voor accentjes (haarlichtje, benenlicht, enz).
                Ik zou dit toch sterk overwegen.
                Ik beweer niet dat die Pockets nog beter zijn, maar als je ze niet dagelijks moet gebruiken (en dan nog) en je de prijs bekijkt ?? Ik zou liever investeren in bijkomend glas of andere accessoires.

Das mijn idee erover
                Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                ----------------------------------------------
                Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  ....maar vind de prijs gewoon buiten proportie voor het gebodene...
                  189 euro 't stuk. Valt toch goed mee vind ik
                  Plus met een 5D (die niet echt een heel hoge sync speed heeft) is een verhoging van de sync echt wel meegenomen.

Ik heb niet de mini genomen maar de flex5 omdat je dan gewoon AA batterijen kunt gebruiken

Comment

Ik heb de Cactus v4 en één op de 200 flitsen heb ik al is een misser miss omdat ik te rap ga en de flits niet kan volgen dus voor mij is het goedkoop en goed alleen vind ik het antennetje beter had ingewerkt gezeten vind ik
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                      189 euro 't stuk. Valt toch goed mee vind ik
                      Plus met een 5D (die niet echt een heel hoge sync speed heeft) is een verhoging van de sync echt wel meegenomen.

Ik heb niet de mini genomen maar de flex5 omdat je dan gewoon AA batterijen kunt gebruiken

Een skyport is wel maar 85 euro per stuk en in aanbieding per set nog goedkoper, en werkt perfect samen met Ranger Quadra, Studioflitsers, en EX 580 reportageflitsers.
                      ik heb 3 zenders en drie ontvangers, tel het verschil maar is na in aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Een skyport is wel maar 85 euro per stuk en in aanbieding per set nog goedkoper, en werkt perfect samen met Ranger Quadra, Studioflitsers, en EX 580 reportageflitsers.
                        ik heb 3 zenders en drie ontvangers, tel het verschil maar is na in aankoop.
                        ik heb ze allebei ...ben toch wel blij dat ik ze hebben die PW's in combinatie met de canon 580flitsen.
                        Ik zou eigenlijk zo zeggen, als je puur draadloos wilt werken, koop dan de skyports. Als je de extra functies van de PW's zeker gaat gebruiken, dan kun je het overwegen om die PW's te kopen.
                        Verwacht ook geen wonderen van die ETTL...als je consistent wilt werken dan kun je nog altijd beter manueel werken (toch mijn mening)

Comment

To go over 1/250 I'm pretty sure you will need to use high speed sync (that's what it is called on Canon, don't know what it is called on Nikon).

I'm pretty sure the Nikon opitical link works like the Canon one, the optical signal tells the flash to go into high speed sync if the shutter is over a certain speed.

I think that cactus just sends a pulse that tells the flash to fire, but doesn't include any info that tells it to use high speed sync. Maybe you can set it manually on the flash?

Comment

Ik ben ook een tevreden gebruiker van SkyPorts, heb ze even op studioflitsers gebruikt (maar die grote flitsers terug verkocht omdat ik geen permanente studio had) maar gebruik ze regelmatig op mijn 580EXII units, met een flashzebra kabeltje ... nog nooit een missfire gehad.

Let wel op met de zenders, die laat je nogal snel aanstaan en dan loopt de batterij leeg jammer genoeg, ik heb nu altijd reserve batterijtjes mee (het zijn van die platte rondjes, weet het type niet zo direct)

Ik werk altijd in manueel met off-camera flitsers, dus waarom dan de duurdere PW's kopen, Cactus heb ik ook gehad, maar die gaven storing op mijn 40D en hadden zo'n 10% missfires (en dit waren de V4's al dacht ik)

Eens alles in orde zal ik terug studioflitsers kopen, en dit zullen dan Elinchrom units zijn, met ingebouwde ontvanger, dus de SkyPorts komen dan terug van pas (gebruik ik de 580EXII als achtergrond belichting)

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                            X