Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede externe harde schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede externe harde schijf

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht

P.S. : wie was het weer die zei dat 640K genoeg geheugen voor een computer zou zijn?
    Ja wie was het ?

Het was in ieder geval niet B.G. uit Redmond hoor...
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Weet je nog de tijd dat we met ons Commodore 64 maar 39K vrij hadden, dan is er toch veel veranderd he.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Weet je nog de tijd dat we met ons Commodore 64 maar 39K vrij hadden, dan is er toch veel veranderd he.
        "38911 BASIC bytes free" om precies te zijn
        Toen keek je wel uit om iedere "byte" nuttig te gebruiken.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Ik heb een Lacie van 500gb en die gaat toch al een jaar of 5 a 6 mee en nog niks problemen mee gehad dus. Maar westeren digital is vb ook een heel goed merk.
          Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
          "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

Comment

Beste mensen,

Ik heb dit topic is even door gelezen en langs de taal die af en toe wat langs mij af ging.

Ik ben op zoek naar een externe harddisc voor al mijn fotos op tezetten en ook vanaf de hardeschijf te bewerken enz...

Dit alleen omdat de pc zelf geen capaciteit meer heeft.
            De back up word op een andere externe harddisc gemaakt zoals dat nu al gebeurd.

Met het oog op de toekomst wat waarschijnlijk een laptop gaat brengen (ik denk macbook pro) en die zal dan als we op reis/vakantie gaan mee gaan in de tas.
            Dus het is dan fijn om ook de externe hdd dan mee te kunnen nemen zodat ik mocht het nodig zijn de fotos al even van mijn geheugen kaarten of kan halen.

Dus ivm de ruimte (niet de aantal Terrabites) is denk ik een hdd van 2.5 inch met usb voeding het beste?
            Kunnen jullie dan iets aanraden voor mij ik denk dat je de aantal TB zo groot mogelijk moet pakken.
            Ookal lees ik veel verschillende meningen denk ik dat WD toch het vaakst het beste uit de bus komt...
            Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

De Toshiba StorE (voor ±99,00 EUR)

Er zit een WD GreenPower schijf in, WD10EAVS-00D7B0 die ook in een MyBook zit.
              Deze SATA HDD heeft een opslag van 1TB en maakt 5400 rmp.

5400 rmp heeft als voordeel dat de HDD minder warm wordt, stiller is, een langere levensduur heeft en minder kost.
              (ideaal als back-up schijf waar snelheid niet zo belangrijk is)

En zoals Monica al zegt, op 3 plaatsen opslaan.
              Op de PC om er direct me te werken, op een externe HDD en DVD (geslaagde) als back-up.

Eric

Comment

Het gaat bij mij niet om de back up schijf maar om een schijf om vanaf te werken omdat de pc te weinig geheugen heeft...

Is het trouwens een probleem als ik hem op FAT32 formateer?
                Greetz Twan

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb zoals iedereen denk ik massa's foto's en wil dus een externe harde schijf kopen.
                  De vraag is nu alleen: zijn er goede/slechte merken waar mss vaak problemen mee
                  zijn, welke zijn dat, en wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken?

Alvast bedankt!

Als tweede systeemschijf maakt het eigenlijk niet veel uit welk merk je kiest.

Hier vindt je zeker iets tussen:
                  http://www.overclocking.be/categorie/135

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een WD.

Vanaf Windows XP wordt er met "NTFS (New Technology File System" gewerkt, FAT32 is een stap terug zetten en zou ik niet doen.
                  http://nl.wikipedia.org/wiki/New_Technology_File_System

Grtz
                  Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                    Is het trouwens een probleem als ik hem op FAT32 formateer?
                    Een probleem niet, meer risiko op gegevensverlies wel (in vgl. met NTFS)...
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
                      Ik heb goeie ervaringen met lacie. De metalen behuizing die de warmte goed afvoert is zeker een pluspunt.
                      Je hebt altijd beter een backup te veel dan een te een te weinig!
                      Ik niet, ik heb hier 2 Lacie Raid systemen staan van 1Gb ( in safe mode , dus 2 x1 gB schijven) , beiden op hetzelfde moment gekocht nu zo’n 2.5 jaar terug, was toen ongeveer 650 euro het stuk wat toch niet goedkoop is … De eerste ongeveer na een jaar de geest gegeven, gelukkig in garantie vervangen, de tweede heb ik 3 weken terug identiek hetzelfde voor, nog een geluk dat ik een goede leverancier heb die de herstelling , ondanks dat de schijf reeds bijna 6 maanden uit garantie was, kostenloos heeft geregeld. Nu ik had het geluk dat ik beide steeds in Safe mode heb gebruikt zodat ik nooit iets kwijt ben geraakt maar het spreekt voor zich dat m’n vertrouwen in die dingen kompleet zoek is… Met Lacie schermen heb ik goede ervaringen maar met schijven… ( alhoewel de schijven van een andere leverancier zijn, zou effen moeten kijken maar ik dacht samsung…)
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ryan,
                        je zal wel 1tb bedoelen.

Over het algemeen hoor ik weinig klachten over Lacie, wij gebruiken ze op het werk al jaren zonder problemen. Een echte expert op HD-vlak ben ik nu ook niet bepaald.

Het best is nog altijd een raid-server... maar niet bepaald betaalbaar voor de doorsnee amateurfotograaf.
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          Ryan,
                          je zal wel 1tb bedoelen.

Over het algemeen hoor ik weinig klachten over Lacie, wij gebruiken ze op het werk al jaren zonder problemen. Een echte expert op HD-vlak ben ik nu ook niet bepaald.

Het best is nog altijd een raid-server... maar niet bepaald betaalbaar voor de doorsnee amateurfotograaf.
                          1Tb zal beter zijn idd , t'ja , misschien zijn hun gewone usb schijven beter maar ik weet in elk geval dat Hans Van Rafelghem ook een Raid systeem van Lacie zo heeft zien sneuvelen... nu ik denk dat je met die dingen geluk moet hebben zeker, veel vertrouwen heb ik er niet meer in allesinds...
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Volgens mij is het verschil in levensduur tussen verschillende merken HD's moeilijk te bepalen. Ik zou zo ie zo niet vertrouwen in 1 HD, welk merk of type het dan ook mogen zijn, en altijd meerdere backups hebben.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

Comment

heb recent de WESTERN DIGITAL 2 TB Elements externe harde schijf USB 2.0 gekocht voor incl verzendkosten circa € 130 bij pixmania.

Bevalt tot nu toe nog goed en is absoluut niet duur voor een 2TB schijf.
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Is deze met voeding via de usb of met een apparte adapter?
                                Ik kan geen 2tb harddisc vinden dia via de usb gevoed wordt meestal zijn ze dan ook erg groot om mee tenemen.
                                Greetz Twan

Comment

Working...
                                X