Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede externe harde schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede externe harde schijf

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
    Meest voorkomende merken: Western digital, Lacie, Iomega, Samsung, Seagate

Ik denk dat ik voor de 1 TB ofzo ga gaan, of een 750 GB, hopend hiermee een 5-tal jaar toe te komen (er komt volgend jaar een FF camera bij dus bestanden gaan enkel maar groter worden)

grts
    Even ter verbetering
    Lacie en Iomega maken zelf geen schijven. Alleen de behuizing met een schijf (WD, Seagate, Samsung, Hitachi) erin.

Persoonlijk vind ik die systemen altijd te duur. Je kunt gemakkelijk zelf een behuizing (bijv. IcyDock kopen en er zelf een harde schijf van welk merk dan ook instoppen). Waarschijnlijk kom je dan goedkoper uit.

5 jaar met een schijf? Ik hoop het voor jou maar ik zou er niet al te hard op rekenen.
    15 jaar geleden werkten we nog met flexibele floppies en hadden alleen de heel belangrijke computers (lees servers) een harde schijf van 20MB.

Door de vele mediatoepassingen (foto, video en muziek) geraakt de schijf veel vlugger vol. Als ik jou was zou ik toch al voor een 1 TB gaan (de 1.5TB en 2TB bestaan ook al).

Mvg

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

jullie maken het jezelf allemaal veel te moeilijk...

- externe disk zijn duuder dan interne vaak 5400rpm en dus traag plus verloren ruimte extra kabels enz misschien nog een extra prize voor sommige

- raid allemaal goe en wel maar als uwe controller of mobo stuk gaat dan begind de miserie

-hou het simpel bv steek 3schijven in je kast 1kleine en 2grote

*je bespaard ruimte, kabels, bij een goede kast gekoeld en schokvrij
      *1 kleine (80 of 160gb) voor ALLEEN het besturings systeem en je programmas, problemen trage pc of wil je nieuwe besturing dan installeer je toch gewoon opnieuw zeker, zonder last te hebben van al die data op je C:
      *2 grote voor foto's muziek en whatever met bv synctoy 1 op 1 copie

kleine schijf 80 to 160gb 35 tot 40 euro
      grote schijf 65euro voor een TB, 110euro voor 2TB (en als je daar ni genoeg mee hebt dan ben je bezeten )

slechte schijven das pech hebben, heb schijven die al 6jaar draaien en ander die na 1j stuk gingen.

ik raad je samsung F3 1TB interne schijf aan.

ok ik hoor je al komen, als je pc in brand vliegt ... koop je dan nog eentje (interne) en sluit die af en toe is aan via E-sata, of een quickport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Als ik jou was zou ik toch al voor een 1 TB gaan (de 1.5TB en 2TB bestaan ook al).

Mvg

Steven
        Googel ma eens achter 4TB harddisk

Comment

De vader van een vriend van me zet al z'n data op een externe HD én op DVD's. Eén van die twee stopt hij in een bankkluis. Het is nog niet failproof, maar toch al een mooie effort.

Comment

Van alle HD's die ik heb gehad zijn volgens mij de WD's het degelijkst en betrouwbaarst.
            Quantum, Maxtor is boecht, de oude 5400 toeren schijven niet meegerekend.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Half jaar geleden een schijfje van 1,5 TB (=1,36TB werkelijk) van Medion aangekocht bij "den Aldi" voor €119. Ik moet zeggen, schijf werkt perfect, heb wel nog geen e-SATA kabel, maar hij is snel genoeg, goed geventilleerd en heeft al verschillende valpartijen van een halve meter hoogte overleefd (kotgenoten zijn vreselijk wat die dingen betreft =P) en werkt nog steeds zonder hapering. Bovendien is hij ook mooi =).
              Die LaCie's kosten verschrikkelijk veel geld, en verliezen aan design heel wat functionaliteit.
              Anyway, ga zeker nooit af op de prijs, iets duur =/= iets beter, bekijk reviews op het net he .
              Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
                Half jaar geleden een schijfje van 1,5 TB (=1,36TB werkelijk) van Medion aangekocht bij "den Aldi" voor €119. Ik moet zeggen, schijf werkt perfect, heb wel nog geen e-SATA kabel, maar hij is snel genoeg, goed geventilleerd en heeft al verschillende valpartijen van een halve meter hoogte overleefd (kotgenoten zijn vreselijk wat die dingen betreft =P) en werkt nog steeds zonder hapering. Bovendien is hij ook mooi =).
                Als je computer een E-SATA aansluiting heeft, dan zou je die toch eens moeten proberen, de data-overdracht gaat dan echt veel sneller.

Ik heb met die schijf ook nog geen probleem gehad, maar hier ligt die altijd boven in de docking station van de computer, en daardoor is de kans wat kleiner dat die tegen de grond valt.

Er zit een Samsung schijf in.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                  15 jaar geleden werkten we nog met flexibele floppies en hadden alleen de heel belangrijke computers (lees servers) een harde schijf van 20MB.
                  Toch even inpikken: 15 jaar geleden had ik mijn eerste 1.3Gb schijf in mijn Pentium 133
                  Have fun!
                  EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Ter inlichting voor gëintreseerden er bestaat ook een behuizing die je gewoon open klapt en waar je een losse SATA schijf in kan steken.

Das dan wel meer iets voor iemand die meerdere schijven snel aan wil sluiten ik heb zelf een drive link das een kabel waar je elke schijf aan kan hangen en dat komt ook dikwijls van pas oa voor de oudere ide schijven die ik nog heb liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Ter inlichting voor gëintreseerden er bestaat ook een behuizing die je gewoon open klapt en waar je een losse SATA schijf in kan steken.

Das dan wel meer iets voor iemand die meerdere schijven snel aan wil sluiten ik heb zelf een drive link das een kabel waar je elke schijf aan kan hangen en dat komt ook dikwijls van pas oa voor de oudere ide schijven die ik nog heb liggen.
                      euh lees eens quote nr 16
                      hetgene ik daar aanhaal is zo'n "behuizing" dockstation waarin je losse interne harde schijven kan steken

Comment

Inderdaad daar heb ik over gelezen maar ik bedoel eigenlijk die platte modellen met een klepje waar je een HD in steekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                          Toch even inpikken: 15 jaar geleden had ik mijn eerste 1.3Gb schijf in mijn Pentium 133
                          Kan idd wel zijn.

Ben de tel een beetje kwijt geraakt

Zit al heel lang in de storage sector maar de veranderingen op schijfniveau (grootte dan) kun je bijna niet meer bijhouden.

Mvg

Steven

P.S. : wie was het weer die zei dat 640K genoeg geheugen voor een computer zou zijn?
                          Als je natuurlijk de schijf altijd groter maakt voor de swapfile
                          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                            Ik ben misschien paranoia, maar ik gebruik twee losse HDD's van verschillende merken om, buiten mijn PC' mijn foto's op te slaan.
                            Het is nu niet de bedoeling dat mijn fotootjes als "kunstwerken" de eeuwigheid moeten trotseren, maar ik hou van safety first.
                            Heel slim....mijn externe harde schijf ging kapot en noway dat ik bepaalde foto's nog terug kreeg. Zo ben ik veel van de babyfoto's van mijn jongste kwijt geraakt. Deze ezel heeft er wel van geleerd....Alle foto's op externe harde schijf, op mijn PC EN een archief met alle foto's op DVD...dubbel. 1 grote map met DVD's bij mij thuis en 1 bij mijn ouders (brand). Daarnaast heb ik mijn dierbare foto's ook op mijn eigen webruimte geupload. Zo....wie maakt me nog wat

Comment

Ik heb momenteel 2tb intern steken (2x1tb c-drive en d-drive) waar al mijn bewerkte foto's op staan samen met de recente raw files.

Al mijn beelden (raw en jpg) staan op twee externe schijven die een mirror van elkaar zijn (gewoon manuele Raid ) ... en ik heb een 2tb schijf waar nogmaals alles (echt alles dan) opstaat die off-site steekt en die ik op bepaalde tijdstippen up to date zet.

Dvd's en CD's werk ik niet meer mee als backup, na enkele jaren is het niet zeker dat je alle data nog terug kan lezen ... ik gebruik alleen Lacie schijven, maar dan wel die met een on/off switch aan de achterkant zodat ze alleen draaien als ik echt een backup maak. (mijn eerste 500gb was een Porsche Design van Lacie, dan een tweede 500gb van Niel Poulton die als mirror van de eerste werkt, nu nog twee 1Tb drives van Niel Poulton en mijn laatste is een 2tb design van Stark ... niet echt de goedkoopste schijven, maar ik wil persé een switch op de schijven)

Ik heb trouwens de vier externe schijven (mooi in een torentje gezet naast mijn scherm ) op een verdeeldoos gezet die ik ook nog eens uitschakel zodat de adapters ook niet continu stroom krijgen, want daar heb ik ook al problemen mee gehad

Het is misschien een beetje overkill, maar uiteindelijk heb ik ondertussen meer dan 50,000 foto's en ik wil deze liefst niet kwijtraken

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb een PC waarop de foto's komen, en dan wordt deze nog gebackupped door een WD schijf in een Icy Box. Nadeel van die Icy Box is dat die lang niet zo mobiel is als een "normale" USB schijf, wegens gedoe met externe voeding.

Eigenlijk zoek ik nog verwoed naar een plek in België ofwel een winkel in NL waar ze de Taiyo Yuden - nu JVC - DVD-R's verkopen. Dan kan ook een deel op DVD. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Comment

Working...
                                X