Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacie 500GB / 25 / USB 2.0 & FireWire

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lacie 500GB / 25 / USB 2.0 & FireWire

kan ik dit gebruiken om mee op reis te nemen en foto's tijdelijk te stockeren ipv meerdere geheugen kaarten, heeft er soms iemand met dit apparaat of andere enige ervaring ?

+ eventuele tips
    groetjes Ingrid

Re: Lacie 500GB / 25 / USB 2.0 & FireWire

Deze Lacie is gewoon een externe harde schijf (volgens de informatie die ik gevonden heb). Als je foto's op een externe harde schijf wil zetten dan heb je daarvoor wel een computer nodig. Je kan een camera niet rechtstreeks op die harde schijf aansluiten.

Er zijn wel andere oplossingen zoals bijvoor beeld deze:

Dit is wel een van de duurdere oplossingen, een notebook met een harde schijf van 160Gb kan je zelfs al vinden voor zo'n 300 euro.
    Er zijn ook goedkopere "Phototanks" te vinden, die ziet eruit als een externe harde scijf, maar er zit een slot in voor geheugenkaartjes en de nodige hardeware + software om de foto's op die harde schijf te krijgen.

Als je echt zekerhied wil dat je foto's niet verloren geraken dan kan je ze best op twee verschillende schijven zetten, bijvoorbeeld een notebook + een externe harde schijf die je dan liefst niet op dezelfde plaats bewaart (je kan ze aan een reisgenoot meegeven).

Gegeugenkaartjes zijn ook niet meer zo duur, zeker als je kiest voor de wat tragere. Je hebt dan minder gewicht bij dan met een notebook of een phototank, en je kan de geheugenkaartjes nog verkopen als je terug thuis bent.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Deze Lacie is gewoon een externe harde schijf (volgens de informatie die ik gevonden heb). Als je foto's op een externe harde schijf wil zetten dan heb je daarvoor wel een computer nodig. Je kan een camera niet rechtstreeks op die harde schijf aansluiten.

Er zijn wel andere oplossingen zoals bijvoor beeld deze:

Dit is wel een van de duurdere oplossingen, een notebook met een harde schijf van 160Gb kan je zelfs al vinden voor zo'n 300 euro.
      Er zijn ook goedkopere "Phototanks" te vinden, die ziet eruit als een externe harde scijf, maar er zit een slot in voor geheugenkaartjes en de nodige hardeware + software om de foto's op die harde schijf te krijgen.

Als je echt zekerhied wil dat je foto's niet verloren geraken dan kan je ze best op twee verschillende schijven zetten, bijvoorbeeld een notebook + een externe harde schijf die je dan liefst niet op dezelfde plaats bewaart (je kan ze aan een reisgenoot meegeven).

Gegeugenkaartjes zijn ook niet meer zo duur, zeker als je kiest voor de wat tragere. Je hebt dan minder gewicht bij dan met een notebook of een phototank, en je kan de geheugenkaartjes nog verkopen als je terug thuis bent.
      bedankt vr de info
      ja die bij Konijnenberg had ik ook gezien maar wel duur
      dan zal ik best extra geheugen kaartjes aanschaffen, maar het zou kunnen dat ik ook in de toekomst een ander toestel aanschaf, best dan wachten met kaartjes, want elk toestel heeft toch andere kaartjes nodig denk ik
      groetjes Ingrid

Comment

Een extra geheugenkaart voor je camera kan geen kwaad natuurlijk maar je moet niet overdrijven ook vind ik.
        Kaartjes "passen" op elke camera; je moet alleen weten welk type: SD (secure digital) of CF (compact flash); die laatste vind je meestal op de duurdere camera's. Dus zodra je weet welk type kan je een tweede kaartje kopen (van gelijk welk merk). Een SD-kaart van 8GB heb je al voor € 30.

Voor op reis is een USB-stick ook een goede oplossing (één van 16GB heb je al voor € 29) als je geen laptop of netbook mee wil doen. Je loopt gewoon een internet café binnen en zet je foto's over via de PC naar de USB stick of je vraagt het vriendelijk aan de hotelbediende.

Veel reizigers tegenwoordig maken nemen een netbook mee. Dat is zoals een laptop als het ware alleen kleiner en lichter en zijn meestal standaard uitgerust met een harde schijf van 160 GB. Voor € 250 heb je er al één. Zo kun je 's avonds je foto's van de dag bekijken, evalueren en desnoods de slechte wegvegen en de goede overzetten. De volgende dag start je dan gewoon terug met een lege geheugenkaart in je camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
          Een extra geheugenkaart voor je camera kan geen kwaad natuurlijk maar je moet niet overdrijven ook vind ik.
          Kaartjes "passen" op elke camera; je moet alleen weten welk type: SD (secure digital) of CF (compact flash); die laatste vind je meestal op de duurdere camera's. Dus zodra je weet welk type kan je een tweede kaartje kopen (van gelijk welk merk). Een SD-kaart van 8GB heb je al voor € 30.

Voor op reis is een USB-stick ook een goede oplossing (één van 16GB heb je al voor € 29) als je geen laptop of netbook mee wil doen. Je loopt gewoon een internet café binnen en zet je foto's over via de PC naar de USB stick of je vraagt het vriendelijk aan de hotelbediende.

Veel reizigers tegenwoordig maken nemen een netbook mee. Dat is zoals een laptop als het ware alleen kleiner en lichter en zijn meestal standaard uitgerust met een harde schijf van 160 GB. Voor € 250 heb je er al één. Zo kun je 's avonds je foto's van de dag bekijken, evalueren en desnoods de slechte wegvegen en de goede overzetten. De volgende dag start je dan gewoon terug met een lege geheugenkaart in je camera.
          zo'n USB stick heb ik al horen zeggen dat dat ik niet altijd even veilig is

tcf

ook bedankt vr de tips, had deze ook al in gedachten, lijkt me zeker geen slecht idee, want deze had ook al eens bekeken maar zijn nog wat te duur vindt ik http://www.fotokonijnenberg.be/produ...to_viewer.html, dan is zeker zo'n netbook interessanter.
          nu weet ik dat ik zeker niet die lacie moet nemen

bedankt
          groetjes Ingrid

Comment

Bij iBOOD kan je een 880GB hardeschijf (zonder extra stroomkabel, gaat via usb) kopen voor 100 euro.
            't Blijft maar één dag geldig, maar wel'n mooie deal denk ik. Super draagbaar zulke schijfjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              tcf

ook bedankt vr de tips, had deze ook al in gedachten, lijkt me zeker geen slecht idee, want deze had ook al eens bekeken maar zijn nog wat te duur vindt ik http://www.fotokonijnenberg.be/produ...to_viewer.html, dan is zeker zo'n netbook interessanter.
              nu weet ik dat ik zeker niet die lacie moet nemen

bedankt
              Woensdag bij den Aldi:
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

bedankt vr de info
                groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik dacht mij ook zo'n klein spulletje te kopen, misschien ook al handig om je foto's meteen wat te screenen, foto's dan tijdelijk opslaan op de harde schijf van dat ding en daarnaast nog een paar 16GB geheugensticks als back-up omdat die nogal shock-proof zijn
                  Als je dan in de buurt ergens WiFi hebt dan kan je dat nog voor een boel andere dingen gebruiken zoals bv. al eens op BD komen snuffelen
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                  X