Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestellen op amazon.com enz

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestellen op amazon.com enz

    hey.

    ik ben al een tijdje vanplan om mij een pelican 1510 te kopen.
    nu ben ik al een tijdje aan het kijken waar ze zoal te koop zijn en ik kwam ineens op een buitenlandse site en de koffer is daar de helft goedkoper dan hier.
    (prijs hier varieert tussen 200 a 300 euro afhankelijk van de opties ).
    nu is men vraag: heeft er iemand hier al ervaringen met amazon.com?

    ik weet dat betalen via paypal relatief veilig is maar toch e :s is dat een goeie site en is de servies goed?

    alvast bedankt michael
    nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

  • #2
    Re: bestellen op amazon.com enz

    Hou er wel rekening mee dat Amazon.com niet alles naar Europa verstuurd ... en dat er waarschijnlijk stevige invoerrechten bij zullen komen ... staar je dus niet blind op de prijs alleen

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: bestellen op amazon.com enz

      Ik kocht een aantal keer boeken op Amazon.com. Elke keer invoertaks moeten betalen (altijd 10 euro).
      Een boek mat 1,2m op 90cm, kwam in perfecte staat aan (alleen de doos was gehavend).

      Comment


      • #4
        Re: bestellen op amazon.com enz

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Hou er wel rekening mee dat Amazon.com niet alles naar Europa verstuurd ... en dat er waarschijnlijk stevige invoerrechten bij zullen komen ... staar je dus niet blind op de prijs alleen

        Mark
        de invoerrechten vallen weg daar kun je alles lezen op http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/...p_internet.htm (ik kom niet aan 150euro, ele toch niet als ik het in twee keer bestel in 1 keer zou het iets van +- 250 zijn) .
        btw zou ik wel moeten betalen maar das maar weinig want je betaald al 19% btw.
        maar hoe kan je nagaan of ze dat naar europa sturen

        gtz michael
        nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

        Comment


        • #5
          Re: bestellen op amazon.com enz

          Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
          Ik kocht een aantal keer boeken op Amazon.com. Elke keer invoertaks moeten betalen (altijd 10 euro).
          Een boek mat 1,2m op 90cm, kwam in perfecte staat aan (alleen de doos was gehavend).
          het komt dus goed aan
          gtz
          nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

          Comment


          • #6
            Re: bestellen op amazon.com enz

            Amazon is heel goed (betrouwbaarheid, levertijd, terug sturen producten zonder vragen, enz), maar amazon.com houdt dure verzendingskosten en de douane in. Ik koop daar iets als het echt niet te vinden is in Europa (sommige boeken bijvoorbeeld). Heb je al gekeken in amazon.co.uk, amazon.fr of amazon.de?

            Comment


            • #7
              Re: bestellen op amazon.com enz

              Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              Amazon is heel goed (betrouwbaarheid, levertijd, terug sturen producten zonder vragen, enz), maar amazon.com houdt dure verzendingskosten en de douane in. Ik koop daar iets als het echt niet te vinden is in Europa (sommige boeken bijvoorbeeld). Heb je al gekeken in amazon.co.uk, amazon.fr of amazon.de?
              het is omdat er 50% zou afgaan (daar ist omgerekend maar 130 euro e) op amazon.com de verzendingkost da zou mesch wel nog kunne tegenvallen :s op andere sits is er wijnig verschil tot zelf duurder, zoals www.pelishop.com das duurder
              en dan zijde gemakkelijker da ge het in België koopt e al wast maar als er iets aan zou zijn

              gtz
              nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes

              Comment


              • #8
                Re: bestellen op amazon.com enz

                Ik heb net even de Pelicase 1510 'besteld' op Amazon.com ... dit is het resultaat :

                Items: EUR 117,82
                Shipping & Handling: EUR 101,20

                Total Before Tax: EUR 274,82
                Estimated Tax:* EUR 0,00
                Import Fees Deposit EUR 55,80
                Order Total: EUR 274,82

                Dit terwijl de 1510 met 'foam' op 199 komt en met dividers op 239 Euro komt bij Studio73

                Misschien toch niet zo'n goed idee dus ... meer dan 100 Euro shipping en nog eens 55 Euro import taksen ...

                Trouwens, via Adorama hetzelfde verhaal, case aan $153, maar $112 shipping met UPS ... en je kan er donder op zeggen dat hier nog invoertaksen bijkomen hoor ... heb het dikwijls genoeg gezien met schaalmodellen ... uit de VS : altijd betalen tegenwoordig, ook als is het model maar $125 bvb.

                Mark

                [MOD LamboCARS]Heb het topic ook even naar Accessoires verplaatst, hoort niet echt thuis in Camera's hé[/MOD]
                Last edited by LamboCars; 26 juli 2010, 10:07.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: bestellen op amazon.com enz

                  Ik gebruik Amazon.de al jaren, zonder enig probleem ( ook wat betreft het terugsturen van artikelen). Ik woon echter in Duitsland en heb geen ervaring met invoerrechten. Ik heb echter ook al dikwijls engelse boeken besteld ( die vanuit Engeland kwamen ) en geen enkel invoerrecht betaald. Misschien eens op de website gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bestellen op amazon.com enz

                    Reeds meerdere keren bestellingen gedaan op amazon.de. Invoerrechten zijn geen probleem. Alleen de transportkosten kunnen wat hoger liggen (en sommige leveranciers versturen niet naar Belgie).

                    Comment


                    • #11
                      Re: bestellen op amazon.com enz

                      Oorspronkelijk geplaatst door twentietoe Bekijk bericht
                      Reeds meerdere keren bestellingen gedaan op amazon.de. Invoerrechten zijn geen probleem. Alleen de transportkosten kunnen wat hoger liggen (en sommige leveranciers versturen niet naar Belgie).
                      Bij bestellingen vanuit Duitsland (amazon.de) is dat inderdaad geen probleem, maar als je iets van buiten Europa besteld kan je er zeker van zijn dat er invoertaksen gaan bijkomen, en die kunnen soms hoog oplopen.
                      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                      Comment

                      Working...
                      X