Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede rugzak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede rugzak?

Heeft er iemand ervaring van wat goede rugzakken zijn voor een budget van max. 150 euro?
    Er zou een D300s met batterijgrip en tele (400mm) in moeten passen, een 5 à 6-tal extra lenzen, een flitser, iets voor een statief aan te hangen en iets voor wat klein materiaal in op te bergen zoals filters, ...

Leuk zou zijn als dit een rugzak is die je naar voor kan schuiven zonder hem van je rug te halen.

Groetjes
    Kristof

Re: Goede rugzak?

Voor max 150 euro mag je natuurlijk geen wonderen verwachten, maar ik denk dat je met deze voor een zeer schappelijke prijs een zeer degelijke rugzak hebt. Niet???

http://shop.studio73.be/photo/bags-c...photo-backpack (KLIK)

Groetjes en veel fotoplezier.

Comment

Een rugzak die je naar voren kunt schuiven heet een slingback (snuittas). Maar de verdeling van het gewicht over je onder en boven rug is dan weg.

Voor een rugzak moet je naar de winkel om hem ook te passen. Rugzakken zijn confectie artikelen en mensen zijn dat niet.

Lees eens: http://home.kpn.nl/braak117/Aanschaf...,%20rugzak.pdf
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Hallo,

Ik vond ook volgende rugzak: Kata Sling Rugtas D3N1-30 Groot. Iemand hier ervaring mee?

Groetjes
        Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
          Voor max 150 euro mag je natuurlijk geen wonderen verwachten
          Voor deze prijs vind ik dat je al eens kwaliteit mag krijgen....
          IK weet niet welke wonderen je dan wel verwacht van duurdere rugzakken.
          Bij kata, lowepro vind je voor deze prijs al degelijk fotorugzakmateriaal. Zelf ben ik terug gegaan naar een "normale" rugzak van Deuter met veel aparte compartimenten. Voordeel : het draagcomfort ligt véél hoger dan van een fotorugzak en je kan in de rugzak ook nog ander materiaal kwijt. Bovendien hangt er geen etiket "fotorugzak" op wat naar grijpgrage handen ook zijn voordeel heeft. Voor 150 € of minder krijg je in dit geval heel wat kwaliteit.
          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Ik zou iets meer uitgeven (49 euro om precies te zijn), en bij dezelfde winkel de Pro Runner 450 AW kopen. Die 400mm, is dat een prime (zoja, f/2.8 ?) of een zoom ?

Met nog meer budget zou ik een Vertex 300 AW voorstellen, die is er namelijk bijna voor gemaakt, voor zo'n 400 f/2.8 (specificaties: "up to 400mm f/2.8").
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo,

Die 400 mm is een zoom (120-400).

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krispie Bekijk bericht
                Hallo,

Die 400 mm is een zoom (120-400).

Groetjes
                zeg da dan direct! iedereen dacht hier waarschijnlijk aan aan een 400F2.8.
                wat een groot verschil maakt.
                kata 3n1 30 gaat te klein zijn.
                al het onderstaande (handtekening) erin, en 't is nipt, mss met eens deftig kijken da er iets meer in kan, maar dan wordt het te druk denk ik.
                nikon stuff

Comment

Ja, dan zou ik voor die Pro Runner gaan. Misschien dan wel voor het 350 AW model, dat is ietsje kleiner. Ik zou zeggen, ga eens proberen bij Studio 73/Foto Rubens...afhankelijk van de grootte van je camera zal je kunnen kiezen welke de beste is voor jou .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Een Kata 3N1-30 is prima hiervoor te gebruiken. Zelf stop ik er een Nikon D700 met battery grip en een Sigma 120-400 in (dit past precies)...en dan heb je nog ruimte genoeg over om de tas helemaal vol te laden met objectieven, flitsers en allerlei andere kleine spullen. Ik prop er ook nog een netbookje bij en dan is de tas vol en in ieder geval absoluut niet meer te gebruiken als sling bag. Dat werkt alleen maar bij licht gevulde tassen...zware tassen moet je als rugzak dragen...anders ga je scheef lopen
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Een Kata 3N1-30 is prima hiervoor te gebruiken. Zelf stop ik er een Nikon D700 met battery grip en een Sigma 120-400 in (dit past precies)...en dan heb je nog ruimte genoeg over om de tas helemaal vol te laden met objectieven, flitsers en allerlei andere kleine spullen. Ik prop er ook nog een netbookje bij en dan is de tas vol en in ieder geval absoluut niet meer te gebruiken als sling bag. Dat werkt alleen maar bij licht gevulde tassen...zware tassen moet je als rugzak dragen...anders ga je scheef lopen
                      dan moet ik effe reorganiseren blijkbaar
                      nikon stuff

Comment

ik kocht vorig weekend de lowepro fastpack 350 voor 105 euro bij kameraexpress.
                        heeeel handig tasje
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Tenba Shootout: 151,-
                          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                          - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                            Een rugzak die je naar voren kunt schuiven heet een slingback (snuittas). Maar de verdeling van het gewicht over je onder en boven rug is dan weg.

Voor een rugzak moet je naar de winkel om hem ook te passen. Rugzakken zijn confectie artikelen en mensen zijn dat niet.

Lees eens: http://home.kpn.nl/braak117/Aanschaf...,%20rugzak.pdf
                            Niet akkoord, een rugzak die je zijdelings kan openen kan je ten eerste comfortabel dragen (en ik ben rugpatiënt dus ik weet waar ik over spreek), een slingback is moordend voor wervels.
                            Als je comfort bij het dragen wil en wil wisselen zonder je rugzak neer te zetten heb je iets anders nodig, een Lowepro Fastpack laat zoiets toe.

Comment

op deze pagina staat een filmpje
                              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Working...
                              X