Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met geheugenkaart

Hallo,

Onlangs kocht ik een Sandisk Ultra CF 16Gb geheugenkaart. De kaart werkt goed in mijn Eos 7d (foto's nemen, uploaden op PC enz) alleen blijft de teller op mijn camera staan. Als ik de kaart in de camera stop geeft die 999 foto's aan, maar de teller zakt niet, hoeveel foto's ik ook neem. Vervelend natuurlijk want zo kan ik niet zien wanneer de kaart bijna vol is. Met mijn oude geheugenkaartjes (van 2 en 4Gb) heb ik dit probleem niet.
    Voor ik het kaartje terugstuur naar de leverancier wou ik hier toch nog eens vragen wat het probleem kan zijn. Gewoon een foutje aan de geheugenkaart of mss ergens een verkeerde instelling van de camera of heeft het te maken met de grotere opslag van dergelijke kaart?

groet,
    Johan

Re: probleem met geheugenkaart

Kan uw Canon verder tellen dan 999 ?
    Mijn Nikon komt dan een K voor staan, ik weet niet hoe dat bij Canon is.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

niet ongerust zijn
      met 16 GB zal je een paar duizend opnames kunnen maken
      maar de teller laat maar max 999 zien
      The future brings my best photo. Time is on my side.
      Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

Dat is het inderdaad. Ik heb het zonet even getest door een lange tijd te filmen, de teller staat nu rond de 600.
        De camerateller kan blijkbaar max 3 cijfers (en gaat dus niet boven de 999).
        Dank voor de reactie, weer een zorg minder.

groet,
        Johan

Comment

Klopt het dat je enkel in JPG schiet? Ik heb een 8GB CF kaart, en als ik op enkel JPG instel, dan krijg ik ook 999 te zien, totdat er al zoveel foto's op de kaart staan, dat het cijfer begint te zakken.
          Met RAW+JPG (L) kan ik een 230-tal maken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als je jpg en raw samen schiet beide in hoogste kwaliteit, dan kom je met een 16 gig CF op 461 stuks vooraleer je kaart vol is

Meer dan genoeg voor een dagje fotograferen
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ik werk idd niet met RAW maar Jpeg.

Comment

Working...
              X