Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trekking rugzak + camera materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trekking rugzak + camera materiaal

Hoi

Binnenkort ga ik voor een aantal weken naar Ecuador. De reis bestaat uit een aantal dagen in de grootsteden (bij vrienden), een aantal dagen in het hooggebergte (van dorpje tot dorpje trekken), aantal dagen in de jungle (dagtochten), en een dikke week op de Galapagos-eilanden (bij vrienden, dagtochten).

We reizen rond met openbaar vervoer, en hebben gedurende het grootste deel van de reis dus geen vaste uitvalsbasis. We beperken dus onze bagage tot een trekzak.

Ik breek echter al een tijdje m'n hoofd over de manier waarop ik m'n camera ga meenemen. Nu heb ik al overwogen om geen camera, of enkel voor compact te kiezen, maar daar zou ik toch wel spijt van hebben, ter plekke en achteraf.

Wat er zeker mee moet volgens mij:
    • body: 5D
    • lens: 24-70 (in de steden, portretjes, landschappen,...)
    • lens: 70-200 + 1.4 extender (galapagos, jungle,...)
    • enkele batterijen, enkele cf-kaartjes, en m'n lader.

Flits laat ik hoogst waarschijnlijk thuis. Ik hoop dat alles wat op iso1600 F2.8 niet aanvaardbaar is, de moeite niet is ;-)

Over het veiligheids-aspect wil ik het hier even niet hebben. Heb al besloten dat ik (met of zonder verzekering) het risico neem. Een camera heb je om te gebruiken en niet in de kast te leggen. In de steden zal ik m'n camera waarschijnlijk het minst uithalen, zo discreet mogelijk. Daarbuiten is het risico niet groter dan op veel plaatsen in Europa.

Nu weet ik niet goed hoe ik m'n camera meeneem.
    • In een aparte rugzak? (onhandig tijdens het wandelen met trekzak)
    • Binnenin de trekzak, tussen de kleren? (niet zo toegankelijk, steeds trekzak afzetten)
    • In een lowepro toploader? aan de zijkant van m'n rugzak?
    • Bestaan er specifieke trekzakken die op fotomateriaal voorzien zijn?
    • Het blijft belangrijk dat de camera discreet aanwezig is... om niet te veel aandacht te trekken, vooral in steden.

Aan iedereen met een beetje ervaring op dit gebied, elke tip is welkom!
    Alvast bedankt.

Steven.
    Last edited by quint'n; 6 juli 2010, 10:23.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Re: Trekking rugzak + camera materiaal

Ik denk dat het toch eenvoudiger zou zijn deze discussie te volgen en eventueel bijkomende vragen aan dit topic toe te voegen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Re: Trekking rugzak + camera materiaal

Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
      Flits laat ik hoogst waarschijnlijk thuis. Ik hoop dat alles wat op iso1600 F2.8 niet aanvaardbaar is, de moeite niet is ;-)
      Ik gebruik mijn flits zelden om in het donker te werken, maar bijna altijd in het felle licht. De naam van het land geeft al aan welke stand van de zon je kan verwachten en dan kan een flits heel handig zijn, zeker één met die met korte sluitertijden overweg kan.

Verder een groothoek en een pola mee.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X