Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fout op geheugenkaart?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fout op geheugenkaart?

Allen,
    Ik heb me pas een Panasonic Lumix DMC-TZ8 aangekocht.Wanneer ik daar wil mee filmen krijg ik regelmatig de melding dat de opname gestopt is omdat de schrijfsnelheid van de kaart niet voldoende is.Lijkt me sterk,aangezien het een Sandisk SDHC kaart is van 8GB.Zou toch voldoende moeten zijn voor dat toestel.Met een oude sd kaart(die in feite niet geschikt is om te filmen)heb ik geen problemen.
    Kappotte geheugenkaart mischien?
    Wat betreft de filmpjes,wanneer ik de tz8 op hd zet en een filmpje maak,en dit achteraf afspeel,lijkt dit mij alles behalve HD.Iemand raad?Zijn er mischien settings die ik over het hoofd zie?Een uitgebreide manual zit er ook al niet bij.Ik heb filmpjes van een andere tz8 gezien die wel hd kwaliteit hadden.
    Last edited by Spotterke; 4 juli 2010, 10:14.
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Re: Fout op geheugenkaart?

SDHC = SD High Capacity, dat geeft dus niet aan welke snelheid het kaartje is.
    Er zijn klasse-aanduidingen die aangeven of het kaartje snel genoeg is, je zal in de gebruiksaanwijzing van de camera moeten kijken welke klasse je minimaal nodig hebt (sneller kan geen kwaad).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      SDHC = SD High Capacity, dat geeft dus niet aan welke snelheid het kaartje is.
      Er zijn klasse-aanduidingen die aangeven of het kaartje snel genoeg is, je zal in de gebruiksaanwijzing van de camera moeten kijken welke klasse je minimaal nodig hebt (sneller kan geen kwaad).
      Ja ok,ik zal er eens naar kijken...maar dan vindt ik het nog raar dat het met een kaartje van zeker 2jaar oud wel werkt en deze zal waarschijnlijk wel een paar klassen lager liggen...

Edit:de verpakking vermeld SDXC ...
      Last edited by Spotterke; 4 juli 2010, 12:17.
      Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
        Ja ok,ik zal er eens naar kijken...maar dan vindt ik het nog raar dat het met een kaartje van zeker 2jaar oud wel werkt en deze zal waarschijnlijk wel een paar klassen lager liggen...

Edit:de verpakking vermeld SDXC ...
        Ben je zeker van die SDXC

Normaal zijn momenteel alle kaartjes die je koopt vanaf 4GB SDHC ipv SDXC
        SDXC = toekomst

Welk type is je oude kaart, en je nieuwe kaart van 8GB.
        Het is niet omdat je kaart 2 jaar oud is, dat deze niet sneller kan zijn dan een nieuwe kaart.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Allen,
          .Lijkt me sterk,aangezien het een Sandisk SDHC kaart is van 8GB.Zou toch voldoende moeten zijn voor dat toestel.Met een oude sd kaart(die in feite niet geschikt is om te filmen)heb ik geen problemen.
          Een standaard SDHC sd kaart van sandisk is klasse 2
          Dit is zeker en vast te traag om te filmen.
          Denk dat je zeker een klasse 4 of 6 moet hebben.

is het deze versie die jij hebt?
          http://www.digitalefotowinkel.nl/san...!64!!!33934!NL
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Wat betreft de filmpjes,wanneer ik de tz8 op hd zet en een filmpje maak,en dit achteraf afspeel,lijkt dit mij alles behalve HD.Iemand raad?Zijn er mischien settings die ik over het hoofd zie?Een uitgebreide manual zit er ook al niet bij.Ik heb filmpjes van een andere tz8 gezien die wel hd kwaliteit hadden.
            Ik heb even naar de specificaties van de TZ8 gezocht, de maximale resolutie van de filmpjes is 1280x720 pixels, full-HD = 1920x1080 pixels (er zijn nog niet veel compactjes die deze resolutie aankunnen).
            BD0338BE

Comment

@PVA ja die is het.Op de foto is de ultra mijn oude kaart en de 8gb de nieuwe.Heb het nu ook pas gezien dat het klasse 2 is .

Uploaded with ImageShack.us
              @Black bandit ja het is niet echt full hd ik weet het,maar alleszins de filmpjes die ik gezien heb van die andere tz8 zijn stukken beter.Die van mij zijn precies op max qvga modus gedraait,terwijl hij toch op hd ingesteld staat.
              Marc

Comment

Het nieuwste kaartje is er eentje uit de standaardreeks van Sandisk, die zijn goedkoop, maar niet erg snel.

Je kan dat zonder problemen blijven gebruiken om foto's te maken, dan zal dat altijd wel voldoende snel zijn. Je moet er dan wel aan denken om een sneller geheugenkaartje te gebruiken als je wil filmen.
                Het is dan wel spijtig dat het oude kaartje (dat snel genoeg is) maar 2GB is, dat zal dan vrij snel vol zijn.
                Maak je veel filmpjes?
                BD0338BE

Comment

De meeste kijken alleen hoe groot het kaartje is en hoeveel het kost maar het is eenmaal zo dat je snelheid betaald.
                  Bij aankoop van een kaartje moet je eigenlijk eerst kijken hoe snel die moet zijn.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

@PVA ja die is het.Op de foto is de ultra mijn oude kaart en de 8gb de nieuwe.Heb het nu ook pas gezien dat het klasse 2 is .

Uploaded with ImageShack.us
                    @Black bandit ja het is niet echt full hd ik weet het,maar alleszins de filmpjes die ik gezien heb van die andere tz8 zijn stukken beter.Die van mij zijn precies op max qvga modus gedraait,terwijl hij toch op hd ingesteld staat.
                    Zoals hierboven al gezegd: Deze 8 Gb kaart zal te traag zijn voor video, maar perfect te gebruiken voor foto.

Comment

@black bandit,nee ik maak niet zoveel filmpjes maar dat wil niet zeggen dat het niet moet werken.Ik heb dit in pakketvorm gekocht(camera+geheugen+etui) en had dan wel verwacht dat ze er een kaart zouden bijdoen die snel genoeg is....niet dus.
                      Marc

Comment

Ik denk dat de meeste verkopers zelf niet weten dat je met de goedkoopste geheugenkaartjes geen filmpjes kan opnemen in de hoogst mogelijke kwaliteit.
                        Als ze een pakket samenstellen, dan proberen ze de prijs zo laag mogelijk te houden, en als ze dan niet weten dat je voor die camera een sneller geheugenkaartje moet gebruiken, dan heb je zo'n probleem.

Je kan wel proberen om een ander geheugenkaartje te krijgen, want zoals je zelf zegt, je koopt een pakket, en dan ga je er van uit dat alles werkt zoals het zou moeten.
                        BD0338BE

Comment

Vandaag besteld, morgen geleverd!!
                          En deze werkt uitstekend!

Greets

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodin Bekijk bericht
                            http://www.pdashop.be/product/101566...b-sec-8gb.html

Vandaag besteld, morgen geleverd!!
                            En deze werkt uitstekend!

Greets

Peter
                            Maar € 49,- is wel de hoofdprijs, dezelfde kaart kost oip deze shop maar € 34,95 http://www.cameranu.nl/artikel/10127...s_Class_6.html en voor € 49,95 heeft u een 16GB kaart
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                            X