Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF 430 Super

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma EF 430 Super

Ik heb de sinds gisteren een externe flitser, een Sigma EF 430 Super, een oud beestje dus. Het doel was om deze op manueel te gebruiken op de flitsschoen van mijn 450D. Jammer genoeg krijg ik de flitser niet echt aan de praat. Hij werkt prima als je hem als optische slave gebruikt en hem laat afgaan samen met de ingebouwde flitser, maar ik vind niet de juiste modus waar ik hem op moet zetten om hem te gebruiken in manueel (met guidenumber manueel aanpassen etc) rechtstreeks op mijn 450D. Dit gaat toch? Dat was namelijk de bedoeling...
    Mss is er iemand die weet hoe ik dit juist krijg?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Sigma EF 430 Super

Druk op de "MODE" toets tot je links in het midden van het scherm een soort cirkel ziet met in het midden GN. Met de pijltoets naar beneden regel je de 'power' van de flits. Van de 'cirkel' zullen er dan blokjes verdwijnen om zo het flitsvermogen weer te geven, ttz 1/2, 1/4, ....

Comment

Bedankt voor de tip, werk je zelf ook met zo'n 430 super? Werkt het bij jou wel? Ik heb jouw tip namelijk reeds uitgeprobeerd voordien, maar in die stand flitst hij niet op mijn 450D...
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik gebruik de sigma EF 430 Super enkel als strobist flash via een radiotrigger, en dit werkt perfect. Deze flits op mijn Canon toestel heb ik nog niet geprobeerd want het is een "Sigma body" versie.

Comment

Heb de flits op een canon DSLR gezet, DSLR op M met flits ook manueel zoals eerder beschreven en het werkt prima.
          Omdat ik met een Sigma dedicated flits werk heb ik alle overtollige pinnetjes van de flits afgeplakt, enkel het centraal pinnetje wordt gebruikt.

Comment

Bedankt voor je onbedoelde tip. Ik heb de 4 contacten eronder afgeplakt en raad eens: hij werkt nu perfect, uiteraard wel helemaal manueel
            Last edited by LaurentS; 30 juni 2010, 18:06.

Comment

Super.
              Nu kan je aan de slag

Comment

Daar ben ik volop mee bezig Ik moet zeggen dat ik verbaasd was door de enorme kracht tegenover mijn ingebouwde flitser Gwn op volle (of soms zelfs halve) kracht en bouncen op een muur achter mij of op het plafond en de persoon is mooi belicht

Comment

Past deze flitser vwb doorslagspanning op een DSLR ???
                  Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                    Past deze flitser vwb doorslagspanning op een DSLR ???
                    Jaja, geen probleem, hij geeft niet te veel spanning door, hij is dus bruikbaar op dslr's Ik weet niet waar ik dat tegengekomen ben, maar ik dacht dat ik dat ergens gelezen had. In elk geval mijn body leeft nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Jaja, geen probleem, hij geeft niet te veel spanning door, hij is dus bruikbaar op dslr's Ik weet niet waar ik dat tegengekomen ben, maar ik dacht dat ik dat ergens gelezen had. In elk geval mijn body leeft nog
                      Ok. Ik vraag het maar dat je het je bewust bent
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                        Ok. Ik vraag het maar dat je het je bewust bent
                        Wees gerust ik heb al van deze mogelijke problemen gehoord Ik heb dit opgezocht voor ik de flitser aangeschafte, om een kapotte body te vermijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                          Wees gerust ik heb al van deze mogelijke problemen gehoord Ik heb dit opgezocht voor ik de flitser aangeschafte, om een kapotte body te vermijden
                          Ja, prima. Maar dat weet ik niet, als ik het niet even verifieer he
                          En dat afplakken van de extra contactpunten ... Mijn sigma flitser zitten 2 losse contacten in ... Dus met afplakken kan ik r dus wel een andere opzetten (op de Sigma SA 300N)

Comment

Working...
                          X