Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3:2 fotoweergave op breedbeeldscherm 16:9 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3:2 fotoweergave op breedbeeldscherm 16:9 ?

Hoe kan ik vermijden dat mijn 3:2 foto's op een breedbeeldscherm uitgerokken worden weergegeven?
    Mijn oude crt-scherm heeft het begeven. Ik behelp me nu tijdelijk met een geleend Medion scherm.
    In Zoombrowser vind ik niets dat ik kan instellen. Ook niet in DPP. Voorlopig vind ik het een klein probleem.
    Maar ik heb vandaag een Samsung 2494HS (1920 X 1080) besteld. Ik hoop dat ik daarop verschillende formaten kan instellen, vooral voor Zoombrowser en Digital Photo Professional.
    Weet iemand hier iets meer van?
    Groeten, Jan.

Re: 3:2 fotoweergave op breedbeeldscherm 16:9 ?

Vandaag kreeg ik deze geruststellende mail van de zaak, waar ik mijn monitor bestelde:

"Als u foto's opent via uw computer, zal deze die altijd in het originele formaat weergeven. Uw computer weet zelf dat deze met een breedbeeldresolutie werkt, en zal de verhouding van foto's nooit wijzigen, tenzij u dit zelf moest aangeven.

Dit zou eventueel alleen belangrijk zijn, moest u een digitale camera rechtstreeks op de monitor aansluiten, en dit door middel van een analoog signaal. Een digitaal signaal zal steeds herkennen dat het scherm breedbeeld is, en zich hieraan aanpassen. U hoeft zich normaal dus geen zorgen te maken"

Wij zijn weeral gerust.
    Jan

Comment

Working...
    X