Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sekonic L358

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sekonic L358

    hallo

    ik heb hier een vraagje, ik heb zitten denken om mij een lichtmeter Sekonic L358 te kopen
    maar nu is de vraag is die ook geschikt voor buiten locatie, of is die alleen maar nuttig voor in een studio
    en is dat een betrouwbaar goede lichtmeter
    iemand ervaring met dit speeltje Sekonic L358?

    grts shooter

  • #2
    Re: Sekonic L358

    Deze meter is geschikt voor zowel studio- als voor buitengebruik. Volgens de beschrijving heeft de Sekonic L-358 een mix van 'geavanceerde functies': hij kan opvallend en gereflecteerd licht en flitslicht meten. Zelfs spotmeting blijkt mogelijk.

    Zelf heb ik geen ervaring met Sekonic, maar vermits hij vaak bij de professionele fotozaken te koop is, veronderstel ik dat het zeker een uitstekende meter is.

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Sekonic L358

      'k gebruik die op 't werk. kan zowel flitslicht als aanwezig licht meten, en voor de strobisten mogelijks intressant: kan de verhouding flitslicht/aanwezig licht geven

      Comment


      • #4
        Re: Sekonic L358

        Heb zonet een Westcott 28" Recessed Front Apollo softbox en een Sekonic L-758D, DigitalMaster lichtmeter gekocht.

        Hierbij mag mijn 9 maanden oude Sekonic L-358 FLASH MASTER lichtmeter (topinstrument) weg aan 260€.
        ...
        Groetjes,

        Frederik

        Comment


        • #5
          Re: Sekonic L358

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
          Heb zonet een Westcott 28" Recessed Front Apollo softbox en een Sekonic L-758D, DigitalMaster lichtmeter gekocht.

          Hierbij mag mijn 9 maanden oude Sekonic L-358 FLASH MASTER lichtmeter (topinstrument) weg aan 260€.
          ...
          Groetjes,

          Frederik
          Hello Frederik

          Waarom heb je na negen maanden al een zwaarder model gekocht ? Wat ontbreekt er voor jou op de L358 die de upgrade naar een toestel dat twee keer zo duur is verantwoord ?

          Ben al een tijdje aan het rondkijken om een dergelijke meter aan te kopen, maar als ik zie dat hij bij Studio73 aan 279 Euro staat (wat op 230 Euro ex btw komt) dan moet ik eerlijk toegeven dat je vraagprijs redelijk hoog is voor een tweedehands unit

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Sekonic L358

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Hello Frederik

            Waarom heb je na negen maanden al een zwaarder model gekocht ? Wat ontbreekt er voor jou op de L358 die de upgrade naar een toestel dat twee keer zo duur is verantwoord ?

            Ben al een tijdje aan het rondkijken om een dergelijke meter aan te kopen, maar als ik zie dat hij bij Studio73 aan 279 Euro staat (wat op 230 Euro ex btw komt) dan moet ik eerlijk toegeven dat je vraagprijs redelijk hoog is voor een tweedehands unit

            Mark
            ik volg mark

            Comment


            • #7
              Re: Sekonic L358

              Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
              Deze meter is geschikt voor zowel studio- als voor buitengebruik. Volgens de beschrijving heeft de Sekonic L-358 een mix van 'geavanceerde functies': hij kan opvallend en gereflecteerd licht en flitslicht meten. Zelfs spotmeting blijkt mogelijk.

              Zelf heb ik geen ervaring met Sekonic, maar vermits hij vaak bij de professionele fotozaken te koop is, veronderstel ik dat het zeker een uitstekende meter is.

              Guy
              het verschil is wel dat de Sekonic L-358 geen spotmeter geeft en de Sekonic L-758 wel
              vandaar die vraag eigenlijk, ik heb een filmpje gezien op youtube en ze spreken dat de Sekonic L-358 meer geschikt is voor studio en de Sekonic L-758 voor studio en buiten omdat hij een spotmeter geeft
              aangezien dat ik het soms buiten en binnen shoot vroeg ik mij dat gewoon af, of de Sekonic L-358 geschikt is voor buiten ook? die ligt juist in mijn budget

              grts

              Comment


              • #8
                Re: Sekonic L358

                Werk met 3 camera's en heb gemerkt dat iedere sensor iets anders reageert en ik durf met de belichting echt in de high lights gaan. Soms wat uitgebrand bij verschillende isowaarden. Sinds met nieuwe lichtmeter en de profielen werk = alles ok. Ja spotmeter voor buiten = ok maar is zowat het "gereflecteerd licht".
                En och ik zal die 358 gewoon behouden als reserve, eet geen brood!

                Comment


                • #9
                  Re: Sekonic L358

                  nu weet ik echt niet wat te doen hoor, nu ben ik hier in mijn buurt bij een fotograaf geweest en die raad mij dat volledig af, hij zegt je moet je geld daar zeker niet aanhangen,omdat ik via mijn kodak ook het licht meet
                  en hier op de site heb ik al eens gelezen dat het heel belangrijk is
                  wat nu pff
                  grts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sekonic L358

                    véél succes met die kodak die het licht perfect meet! Die mag je nooit verkopen ... met een lichtmeter meet je het licht dat op het onderwerp valt, met een kodak het "gereflecteerd" licht.
                    Probeer eens een huwelijk te fotografen in volle zon - w+zw = hoe zal je lucht zijn als je op die zwarte vest gaat meten met je kodak??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sekonic L358

                      Ik heb sinds enige tijd die Sekonic lichtmeter.
                      Ik gebruik hem voor strobist - flitsfotografie.
                      En nu gebruik ik hem meer en meer ook voor buitenfotografie zonder flits. Werkt heel gemakkelijk en nauwkeurig. Mooi belichte opnames.

                      Voor spotmeting gebruik ik de ingebouwde spotmeter van mijn fototoestel, omdat spotmeting toch via gereflecteerd licht valt.

                      Ik heb spijt dat ik niet veel vroeger een lichtmeter gekocht heb.

                      Heeft ook 2 ISO-waarden, waardoor je gemakkelijk kunt kijken wat de mogelijkheden zijn tussen bijvoorbeeld ISO 200 en ISO 640 bijvoorbeeld. Moet je zelf niet meer rekenen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sekonic L358

                        Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
                        Ik heb sinds enige tijd die Sekonic lichtmeter.
                        Ik gebruik hem voor strobist - flitsfotografie.
                        En nu gebruik ik hem meer en meer ook voor buitenfotografie zonder flits. Werkt heel gemakkelijk en nauwkeurig. Mooi belichte opnames.

                        Voor spotmeting gebruik ik de ingebouwde spotmeter van mijn fototoestel, omdat spotmeting toch via gereflecteerd licht valt.

                        Ik heb spijt dat ik niet veel vroeger een lichtmeter gekocht heb.

                        Heeft ook 2 ISO-waarden, waardoor je gemakkelijk kunt kijken wat de mogelijkheden zijn tussen bijvoorbeeld ISO 200 en ISO 640 bijvoorbeeld. Moet je zelf niet meer rekenen.
                        is dat dan echt nutteloos dat ik mijn geld er aan uit geef, of raden jullie dat aan?
                        ik ben nu echt aan het twijfelen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sekonic L358

                          Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                          is dat dan echt nutteloos dat ik mijn geld er aan uit geef, of raden jullie dat aan?
                          ik ben nu echt aan het twijfelen
                          ik zou het niet doen... ik gebruik m'n lichtmeter enkel in studio of op locatie als ik met meerdere lichten werk (strobisme) in complexe situaties. Meestal blijft hij gewoon in m'n tas zitten of heb ik hem niet mee... je kan beter in een goede lens investeren. Of een workshop.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sekonic L358

                            Ik gebruik bijna altijd mijn Sekonic L-358, zowel in studio als op locatie met flitsers en natuurlijk licht. Waarom? Het is handig, snel en correct. En je weet perfect welk deel van je foto perfect belicht wordt. Dat kan het gezicht zijn, maar ook bvb een wit kleed,... . En bovendien kan je al die verschillende waarden opslaan en kijken hoever die uit elkaar liggen. Het spaart zo wat rekenwerk om verhoudingen te bepalen. Vooral de mogelijkheid om de verhouding flitslicht-natuurlijk licht te bepalen is heel handig.

                            Ik heb de mijne besteld bij DigitalRev.com in Hong Kong. Het duurt iets langer, maar ze zijn wel goedkoper. Ik heb hem ooit 160€ betaald, maar nu staat hij 220€

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sekonic L358

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                              Ik gebruik bijna altijd mijn Sekonic L-358, zowel in studio als op locatie met flitsers en natuurlijk licht. Waarom? Het is handig, snel en correct. En je weet perfect welk deel van je foto perfect belicht wordt. Dat kan het gezicht zijn, maar ook bvb een wit kleed,... . En bovendien kan je al die verschillende waarden opslaan en kijken hoever die uit elkaar liggen. Het spaart zo wat rekenwerk om verhoudingen te bepalen. Vooral de mogelijkheid om de verhouding flitslicht-natuurlijk licht te bepalen is heel handig.

                              Ik heb de mijne besteld bij DigitalRev.com in Hong Kong. Het duurt iets langer, maar ze zijn wel goedkoper. Ik heb hem ooit 160€ betaald, maar nu staat hij 220€
                              en ben je daar heel tevreden van?
                              ik heb hier al filmpjes bekeken op youtube en moet zeggen ziet er niet slecht uit of zijn er nog betere?
                              bvb: de sekonic L- 758 D?
                              grts

                              Comment

                              Working...
                              X