Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser voor 50D

    allen,

    welke externe flitser kunnen jullie aanraden om op de 50D te gebruiken?

    zou vooral voor portretjes worden gebruikt...

    Welke extra's zijn ook wel handig, ken hier namelijk niks van?

    alvast bedankt voor de hulp

    budget = +-300euro

    of heb ik voor dit geld meer aan een lichtsterke prime zoals de 85 1.8?

    groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: flitser voor 50D

    er zijn verschillende mogelijkheden qua merken

    canon
    sigma
    metz
    ...

    hou er ook rekening om ook best een bouncer / diffusor aan te schaffen om het licht te verzachten in je budget

    en ook dat je flitser ETTL ondersteunt zodat deze zelf de lichtmeting gaat uitvoeren
    zo kan je eerst basis het flitslicht leren beheersen / controleren
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: flitser voor 50D

      weinig mensen die met een flitser werken....

      alle ervaringen met canon materiaal ook welkom,

      ken er zelf echt niks van.

      groeten, Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: flitser voor 50D

        Met een Canon Speedlite 430EX kan je al heelwat bekomen en je zit ruim binnen je budget.
        Deze gebruikt de eTTL lichtmeting, en kan dus overweg met nagenoeg alle situaties (direct flitsen, bouncen, softbox, enz)

        Als je er niets van flitsers afweet zou ik geen algemene flitser kopen (waarvan de lichtmeting soms niet compatibel is met je fototoestel). Natuurlijk kan je heelwat bekomen met een gewone automatische flitser (eigen lichtmeting), maar het prijsverschil tussen een merkflitser of een algemene flitser is tegenwoordig zo klein dat je beter kiest voor een merkflitser.

        Een softbox kan je zelf in elkaar knutselen. Ik heb er een gemaakt voor macrofotografie met een doorzichtige plastieken fles

        Meer informatie over flitsers en hoe ze te gebruiken:
        Marc Doigny | Portretfotografie

        Comment


        • #5
          Re: flitser voor 50D

          bedankt voor jullie reactie,

          nog een beetje rondneuzen en dan waarschijnlijk de 430 aankopen...

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: flitser voor 50D

            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
            bedankt voor jullie reactie,

            nog een beetje rondneuzen en dan waarschijnlijk de 430 aankopen...

            groeten, Marc
            één goeie raad , geef iets meer en koop de 580 II .
            Ik heb de 430 en de 430 II , en ben overgeschakeld op de 580 II , en ik zou nooit meer willen wisselen.
            De 580II kost rond de 385 €.
            Groeten ,
            VDS Digit@l
            Rohnny
            Groeten , VDSDigit@l

            Comment


            • #7
              Re: flitser voor 50D

              @rhonnyeos400D

              wat zijn dan de voordelen tov de 430?

              Het zou namelijk voor occasioneel gebruik zijn (doop, communie,familiefeest,...), niet professioneel, ook geen studiofotografie.

              groeten, Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: flitser voor 50D

                Niet twijfelen, ga resoluut voor de EX 580 II
                MVG, jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: flitser voor 50D

                  ik ben sinds enkele dagen de gelukkige bezitter van een 580, en ik stond ook in twijfel bij welke flits....

                  Mijn keuze was tussen : Canon 430 EX II, Canon 580 EX II, Nissin speedlite 866 en de Metz 58

                  Ik heb het geluk gehad om ze allemaal even te kunnen testen met mijn 7D en 15-85, en de 580 springt eruit wegens bouwkwaliteit en mogelijkheden.
                  Mijn tweede keus was de Nissin 866, vooral wegens de prijs, want de mogelijkheden komen ongeveer overeen met de Canon 580.
                  Enig probleem hier was de bouwkwaliteit, die was naar mijn mening niet zo goed, dat ding voelde niet zo stevig aan als de 580.

                  De andere flitsen vond ik ook goed, maar toch heeft de 580 het gewonnen simpel omdat ik binnen enkele maanden of zo niet tegen de limieten wil aanlopen van een andere flits.

                  Alle flitsen kan je bekijken op fotorubens.be en de prijzen vergelijken

                  De flits zit boven je budget van € 300, maar ik zou er toch eens over nadenken om hem toch te kopen, je zal er zeker geen spijt van hebben.
                  Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                  Comment

                  Working...
                  X