Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste tas.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De zoveelste tas.

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
    Lowepro heeft veel mooie tassen, en voor ieder wat wils. En toch vind ik m'n goesting daar niet bij om verschillende redenen.
    Ze zien er allemaal uit als fototassen, dus iedereen weet direct wat je bij hebt. Als je in het stad rondloopt kan je de hobbyfotografen er zo uithalen.
    ...
    ik geef je gelijk hoor , maar is het niet zo dat je bij de andere merken ook de hobbyfotografen eruit haalt . Een Think Tank, een Domke, of welk merk dan ook, een geoefend oog haalt ze er zo uit... de fototassen, rugzakken, schoudertassen. En met dat geoefend oog bedoel ik ook die mensen die het op je spullen gemunt hebben.

Een prof, die voor zijn plezier de stad intrekt, zal meestal een iets kleiner toestel meenemen dat bij wijze van spreken in zijn binnentas past...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LeiV Bekijk bericht
      ik geef je gelijk hoor , maar is het niet zo dat je bij de andere merken ook de hobbyfotografen eruit haalt . Een Think Tank, een Domke, of welk merk dan ook, een geoefend oog haalt ze er zo uit... de fototassen, rugzakken, schoudertassen. En met dat geoefend oog bedoel ik ook die mensen die het op je spullen gemunt hebben.

Een prof, die voor zijn plezier de stad intrekt, zal meestal een iets kleiner toestel meenemen dat bij wijze van spreken in zijn binnentas past...
      Uiteraard, als je iet of wat alles rond fotografie opvolgt weet je wel wat er op de markt is en kan je ook de tassen eruit halen die er zogezegd niet op lijken. Al zullen ze het toch moeilijk hebben met m'n rugzak. Voor in de stad rond te lopen heb ik eigenlijk nog een derde tas, en eigelijk is dit ook de leukste om mee rond te lopen, aangezien hier enkel m'n camera met 24-70 en een flits of extra lensje inpast. Dit is een kleiner canvas tasje die niet bedoeld is als cameratas maar waar ik zelf een insert in gemaakt heb zodat de camera goed beschermt is. De schouderband heb ik open gesneden en een staalkabel ingenaaid zodat deze ook slashproof is. Dit is de ideale tas voor licht op stap te gaan.
      Maar met één tas kom je eigenlijk nooit toe aangezien iedere gelegenheid wat anders vergt van je tas. Die think tank gebruik ik vooral voor evenementen waar ik ook m'n laptop moet meebrengen en om mee naar school te gaan...
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
        Dit is een kleiner canvas tasje ...
        Think Tank heeft je gevolgt, kijk maar eens naar de "Retrospective serie"

persoonlijk geniet een dergelijk tas mijn voorkeur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LeiV Bekijk bericht
          Think Tank heeft je gevolgt, kijk maar eens naar de "Retrospective serie"

persoonlijk geniet een dergelijk tas mijn voorkeur
          jip, maar deze vind ik ongeloofelijk duur en deze heeft geen laptopvak wat wel cruciaal was bij m'n keuze naar een schoudertas. Nu heb ik twee tassen voor de prijs van de retrospective. Maar die zien er wel heel heel mooi uit
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Lees eens:

en doe de Kata niet weg.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik ben indertijd begonnen met een slingshot 200, daar was ik heel tevreden over en voldeed zeer goed.... tot de dag dat er nog wat materiaal bij kwam (3de, 4de lens, 2de flitser, accessoires, ...).
              Dan maar overgestapt op een slingshot 300, kon alles met gemak in, maar 't is wat zoeken om hem goed op te vullen zodat het gewicht links/rechts een beetje gelijk is, anders hangt die toch maar wat schuin op de rug.
              Kwestie deze slingshot: heel goed principe, 1 nadeel, 't is telkens dezelfde ene schouder die alles draagt. (alhoewel ik denk dat kata er ene heeft die je kan veranderen)

Rugzak types: nooit echt voor geweest omwille dat je de zak telkens ergens moet neerzetten om aan je materiaal te kunnen.
              Alternatief kun je een kleine rugzak nemen en die op je buik hangen, dat heb ik nogal zien doen. Maar ook niet echt mijn ding.

Die slingshot 300 heb ik nog steeds, maar ik miste iets om mee weg te gaan als ik niet alles nodig heb, ook minder zwaar, minder opvallend (die roept bijna "fotomateriaal").
              Na de afgelopen 3 weken gezocht te hebben heb ik vorig weekend een Domke F-5XZ gekocht. (liever een XC maar die was er niet meer)
              Hier ben ik heel blij mee, kan redelijk veel in en vooral: geen mens zou zeggen dat er fotomateriaal in zit. (tenzij je Domke kent, want de naam staat er in 't groot op, d'oh)
              Wat kan er in:
              - Nikon D200 met sigma 28-70 f/2.8 (zonnekap omgekeerd), met een Sun-Sniper steel wire
              - Nikon 70-300 VR
              - Tokina 10-17
              - SB-600 flash
              - wat klein materiaal: 2de accu, CFs, etc...

Comment

Zijn die rugzakken dan écht zo herkenbaar? Ik heb een lowepro 400AW, als ik dat naast m'n gewone rugzak (laptop/schoolzak) zet zie ik niet zo veel verschil.
                Als je er natuurlijk een tripod aanhangt...

Ik als pure hobby fotograaf kom toe met een rugzak en een kleine schoudertas, beide hebben ze hun eigen functie.

Rugzak doe ik mee als ik de hele dag moet rondlopen en/of niet constant loop te fotograferen. Ik heb nog plaats voor 2 extra lensjes, een flesje water, regenjas, ...

Schoudertas gaat mee wanneer het max. halve dag is en ik veel van plan ben te fotograferen. die schoudertas vind ik overigens veel in de weg hangen, valt meer op dat je met foto materiaal rondloopt en is makkelijker te stelen (handtasdieven enz, goeie ruk en ze hebben het mee). Voordeel is dan wel dat je een pak sneller en makkelijker een je camera kan.
                Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

Working...
                X