Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste tas.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De zoveelste tas.

Ik heb momenteel een kata 3n1-30.

Mooie tas die mij toch wat te groot is. Nu heb ik al vele site's bekeken maar ik kom er niet echt uit.

Bij de meeste tassen spreekt men van 1body en 3lenzen..

Maar ik zoek iets voor 2body's en 2lenzen. Liefst dus lens op de body.

Heeft er iemand n soortgelijke combinatie, en welke rugzak of schoudertas gebruikt u daarvoor?

Grtz
    ::: Flickr :::

Re: De zoveelste tas.

Als rugzak gebruik ik de Dakine Sequence. Als schoudertas een Think Tank Urban Disguise 50. Als een laptop niet meemoet is er ook de 40 die even groot is maar dan zonder het laptopvak. Ik ben heel tevreden over beide. De Dakine zal waarschijnlijk wel te groot zijn voor je
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

zou je dan eigenlijk en niet naar een winkel gaan, met veel tassen, met al je gear en daar es uitgebreid vergelijken.

mss help dees ook iets: klik
      nikon stuff

Comment

Ik moet dringend mijn rijbewijs eens halen! Maar dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Echter moet je dan wel weten in welke winkel je het zal vinden.

Ik ga vanavond je link eens bekijken Devid, maar ik denk dat ik net verliefd geworden ben op die Dakine.

Er is een kleinere versie van de sequence. De mission photo.

Het idee dat je het foto compartiment er uit kan halen vind ik geweldig. Dan kan je de zak ook nog voor iets anders gebruiken en heb je er nog een schoudertas bij.

Heb momenteel een boekentas van dakine maar die is amper 10cm dik dus super veel cursus geraakt daar niet in, eventueel zou ik dan deze mission nog kunnen gebruiken.

Waar heb jij je zak aangekocht?

Comment

Hoi
          Ik had oorspronkelijk de Mission Photo, gekocht in de Chill Out in Gent tijdens de solden voor 89 euro. Een hele goede rugzak, maar hij miste zo hier en daar wat dingetjes, zoals plaats om een trui en je boterhammetjes weg te steken. Aangezien de sequence alles bood wat ik miste bij de Mission heb ik die maar gekocht. Ze staan beide te koop in de A.S. Adventure in zwart en "alpine plaid" (blauwe karootjes). 130 ofzo voor de misson en 154 voor de sequence. Voor dit kleine verschil in prijs heb je wel een nog betere rugzak als je de sequence koopt. Indien je van het gentse bent is er in Oostakker een outlet store van Oneill en dergelijke, daar hebben ze de mission ook voor een 90 euro.
          Vorig jaar ben ik trouwens met de mission gaan skieën en dit jaar met de sequence.
          M'n vriendin zei dat ik zot was om een héle dag rond te skieën met zo'n zware rugzak, maar vanaf je alle straps goed ingesteld hebt voel je hem niet meer hangen. Zonder de camera block erin moet je de rugzak zelfs niet afdoen om op een zetelliftje te gaan aangezien hij zo dun is. Om even een voorbeeld te geven van de sterkte: Ben er ook eens zwaar mee gevallen waarbij ik op m'n rug viel (vraag mij niet hoe het gebeurd is) en de rugzak kreeg dus de volledige schok maar alles in de rugzak was nog heel.
          Als er nog vragen over zijn laat je het maar weten ;-)
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Hier een fan van lowepro, als je daar je goesting niet kan vinden.

Als je wat fotomateriaal hebt, heb je eigenlijk niet genoeg aan één, tas en of rugzak, afhankelijk voor wat je er dan op uittrekt kan je zien wat je zal meenemen, en in welke tas je het wil dragen, allen hebben hun vóór en nadelen, ook de weerbestendigheid kan een rol spelen, hier twee rugzakken van lowepro (één Mini trekker AW, en één Computrekker AW) daarnaast ook nog een kleine en een wat grotere gewone tas, dan heb ik er nog véél minder dan mijn vrouw tassen heeft.

Om TS van antwoord te dienen, denk ik dat je gemakkelijker twee boddy's kwijt kunt in een fototas dan in een gemiddelde rugzak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hier een fan van lowepro, als je daar je goesting niet kan vinden.

Als je wat fotomateriaal hebt, heb je eigenlijk niet genoeg aan één, tas en of rugzak, afhankelijk voor wat je er dan op uittrekt kan je zien wat je zal meenemen, en in welke tas je het wil dragen, allen hebben hun vóór en nadelen, ook de weerbestendigheid kan een rol spelen, hier twee rugzakken van lowepro (één Mini trekker AW, en één Computrekker AW) daarnaast ook nog een kleine en een wat grotere gewone tas, dan heb ik er nog véél minder dan mijn vrouw tassen heeft.

Om TS van antwoord te dienen, denk ik dat je gemakkelijker twee boddy's kwijt kunt in een fototas dan in een gemiddelde rugzak.
              Lowepro heeft veel mooie tassen, en voor ieder wat wils. En toch vind ik m'n goesting daar niet bij om verschillende redenen.
              Ze zien er allemaal uit als fototassen, dus iedereen weet direct wat je bij hebt. Als je in het stad rondloopt kan je de hobbyfotografen er zo uithalen.
              Ik vind Lowepro ook overengineered. Toen ik m'n Think Tank kocht heb ik lang getwijfeld tussen de Classified van Lowepro en de Think Tank. Maar voor een zelfde inhoud was de Lowepro belachelijk veel groter.
              Ook vind ik de materiaalkeuze van Lowepro altijd net dat ietsiepietsie minder.
              Nuja, dat zijn mijn vaststellingen natuurlijk, iemand anders kan hier een andere mening over hebben...
              Oja, in die dakine kan je zonder probleem 2 bodies kwijt. Als je eens precies laat weten wat je hebt van materiaal kan ik dit bevestigen maar bij mij kan ik zonder probleem alles in m'n handtekening kwijt in de rugzak waarbij de 70-200 op m'n 7D zit en de 24-70 op de 30D, of andersom...

Comment

Mijn 'normale' rugzak is een Heli pack. En ben hier ook mee gaan skieen terwijl hij vol zat met enkele liters drank en gewicht valt zeker goed mee.

Heb hier trouwens al vaak een DSLR in gestoken. Maar dan wel met de lens eraf aangezien hij heel smalletjes is.

De mission is ongeveer dubbel zo dik (15cm ipv 8) en is dan nog eigenlijk niet dik te noemen vind ik.

High quality backpacks, bags, apparel, and gear for any sport. Sign up and save 15% off your first order. Free Shipping on orders $150+.

Nog n vraagje, stak je in je mission 2body's? Of steeds maar 1tje? Ik denk wel dat 1body plus lens en de andere lens los en body los moet lukken of niet?

@ Demeyereg: En bij lowepro vind ik mijn goesting nu niet direct neen . Het oog wil ook wat. Waarmee ik niet zeg dat u geen smaak heeft, maar smaken verschillen.

Verder heb ik denk ik 1/3 aan materiaal als u dus ik kan steeds alles meenemen en hoef niet echt te kiezen.
                Last edited by AndriesDeLeener; 10 juni 2010, 14:40.

Comment

Ow, had je reactie gemist.

Ik heb een 5D/50D 17-40 en 70-400 IS F4 en binnenkort een 50 F1.4.

U 2body's konden dus zowel in sequence als mission?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                    Ow, had je reactie gemist.

Ik heb een 5D/50D 17-40 en 70-400 IS F4 en binnenkort een 50 F1.4.

U 2body's konden dus zowel in sequence als mission?
                    Jip, het photoblock is net hetzelfde, enkel de rugzak die er "rond hangt" is groter als je voor de sequence gaat.

Comment

Mochten er nog anderen aan het denken zijn over deze tas, hier een fotootje met wat er allemaal in kan. Nu is hij wel heel on-economisch ingedeeld. Als je maar één camera vasthangt aan een lens win je heel veel plaats. En om de lege plaats komt de 30D natuurlijk maar die had ik nodig om de foto te maken

Grt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                        Mochten er nog anderen aan het denken zijn over deze tas, hier een fotootje met wat er allemaal in kan. Nu is hij wel heel on-economisch ingedeeld. Als je maar één camera vasthangt aan een lens win je heel veel plaats. En om de lege plaats komt de 30D natuurlijk maar die had ik nodig om de foto te maken

Grt
                        Bedankt voor je info en je foto.

Comment

Men kan nooit tassen genoeg hebben. Voor elke gelegenheid de juiste tas.

Kijk maar eens naar onze dames schoenen met bijpassende tassen. Indien u haar zoekt in de winkelstraat, dan is waarschijnlijk in de zoveelste schoenen/tassen winkel
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

De juiste tassen blijft altijd een probleem: het is voortdurend hoe je er op uit trekt.
                            In de stad op een vaste plek en met vervoer per auto: een schoudertas. Bij een fikse wandeling of vervoer per (brom)fiets met een rugzak en of fietstassen. Ook gebruik ik een boodschappenwagentje wanneer ik te voet en zwaar beladen met o.a. statief en observatietent een natuurgebied in trek. Bekijk per keer wat je doel is om te gaan fotograferen en pas daar je matriaal en en je tassen op aan. Aan één tas heb je niet genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                              Men kan nooit tassen genoeg hebben. Voor elke gelegenheid de juiste tas.
                              Het is inderdaad handig om te kunnen kiezen uit verschillende fototassen, je hebt niet altijd al je materiaal nodig, en dan kan je naargalang wat je nodig hebt de juiste fototas gebruiken.
                              Ik heb hier zelfs nog de eerste fofotas die ik voor de 300D heb gekocht, daarin past de 5D MKII met een 24-105 (of 16-35 of 24-70) + een flitser. Voor sommige uitstappen is dat meer dan voldoende, en dan moet ik geen grote zware fototas meesleuren.

Voor bepaalde evenementen waarvoor ik vrij zware lenzen nodig heb (70-200 f2,8 L IS II en/of 100-400 L IS) heb ik een (tweedehands) Newswear Photovest gekocht. Met zo'n vest kan je gemakkelijk aan je lenzen, het gewicht is goed verdeeld, en je kan redelijk veilig tussen het volk rondlopen zonder dat ze je materiaal kunnen "lenen" (dat is de reden waarom ik voor bepaalde evenementen zeker geen rugzak wil gebruiken).

Voor elke gelegenheid heb ik dus de juiste oplossing.
                              Doe dus zeker je oude fototas niet weg als die te klein is...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X