Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij

    ik heb een sony a550 ik vind dat de batterij niet erg lang meegaat. Nu zou ik een 2de batterij willen bijkopen. Zou ik een originele nemen van sony kostprijs 60 euro met half jaar garantie of zou ik een alternatief merk van batteryking.nl van 40 euro met 3 jaar garantie. Zijn deze alternatieve batterij goed en kun je daar evenveel foto's mee nemen of gaan die niet lang mee?
    Iemand ervaring hiermee?
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: Batterij

    Niemand een idee hier?
    Sony A550 18-55 en 55-200

    Comment


    • #3
      Re: Batterij

      De meeste alternatieve accu's werken net zo goed als de originele.
      Let wel op met de accu's waarin een chip zit, zogezegd om het laadpercentage nauwkeuriger te kunnen controleren, want in dat geval zijn er meestal problemen met alternatieve accu's (die chip dient eigenlijk om te voorkomen dat je goedkopere accu's gebruikt, net zoals de chip in inktpatronen).

      40 euro voor een alternatieve accu lijkt mij toch redelijk veel, is de originele dan zo verschrikkelijk duur dat je er nog veel voordeel mee doet?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Batterij

        Origineel kost Iets van een 70 Euro. Het is een info litium dus ik denk wel dat er een chip inzit. Denk dat ik toch voor de originele ga gaan dan, dan ben ik zeker dat het degelijk werkt.
        Sony A550 18-55 en 55-200

        Comment


        • #5
          Re: Batterij

          op ebay vind je veel nieuwe kloon-batterijen aan +- 14 euro het stuk. Is ook infolithium. Heb er goede ervaringen mee.

          groeten
          Sony a55 - Tamron 17-50 f/2.8 - Sigma 70-300 f/4-5.6 apo dg macro

          Comment


          • #6
            Re: Batterij

            Ik heb 2 extra batterijen gekocht op ebay, bij Etefore

            Ze gaan misschien iets minder lang mee dan de originele, maar dat is te verwaarlozen, zeker als je het prijs verschil ziet
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Batterij

              Gebruik je veel je flash ? Volgens de standaardmeting voor batterijen zou de batterij 950 shots moeten meegaan, als je 50 % van de tijd je flits gebruikt. In de praktijk betekent dat véél meer foto's als je nooit je flash gebruikt. Mijn A350 maakte zo'n 730 (of 750, zoiets) foto's volgens die standaard, voor 1 batterij. Ik heb er echter al verschillende keren meer dan 1400 foto's kunnen uithalen...dus met een camera die minder verbruikt (wegens meer foto's op 1 batterij) moet je zeker er nog meer kunnen uithalen.

              Ofwel gebruik je dit dus veel, ofwel gebruik je constant je live view (volgens mij dan toch...dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen), wat bij elke camera de batterij aanzienlijk leegslurpt...voor wat gebruik je 'm precies ?

              Persoonlijk ben ik ook voor de originele batterijen. Sony heeft nu net een goed systeem met die batterijindicator met percentages, in plaats van die gedeeltes en onduidelijke aanduidingen bij andere merken ...profiteer er dan van, zou ik zeggen.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Batterij

                Ik heb gisteren een nieuwe originele van sony gehaald.
                Ik gebruik veel live vieuw en daardoor zal de batterij wel snel leeg van zijn.
                Bedankt voor jullie uitleg.
                Sony A550 18-55 en 55-200

                Comment

                Working...
                X