Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leesfout compact flash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leesfout compact flash

Hallo, een heel vervelend probleem. Toen ik vanmorgen mijn kaartje (CF) in de kaartlezer van de computer stak, gebeurde er niets. Na even gecheckt te hebben in de computer gaf hij daar ook aan: 'geen beelden' en 'leesfout'. Daar sta ik dan Via een kabeltje het toestel met de pc verbonden. Krijg dan het bericht 'onleesbaar'. Wat nu? Ik heb zo eens zitten rondkijken maar vind weinig. Via Sandisk kan je ook een Recovery tool kopen (http://www.sandisk.nl/Products/Default.aspx?CatID=1186) maar in de uitleg kan ik niet afleiden dat dat mijn probleem kan oplossen. Weet iemand raad? Bedankt.

Re: Leesfout compact flash

Als je een Sandisk kaartje koopt zit die Recovery tool er altijd gratis bij,om problemen te voorkomen is het best om uw kaartje in het toestel te laten zitten en steeds via de USB kabel de beelden van de camera te downloaden,de CF kaart ook altijd formateren in het toestel.
    Maar daar ben je nu niets mee natuurlijk niets mee,er bestaan wel nog gratische recovery tools op internet even Googlen dus...als de kontaktpunten van de kaart beschadigd zijn is er niet veel hoop denk ik...maar er zijn mogelijk wel mensen die dan ook nog een oplossing vinden..ik hoop voor u dat het in orde komt.

Comment

Als je een Sandisk kaartje koopt zit die Recovery tool er altijd gratis bij
      Tiens, dan heb ik erover gezien. Zit dat in de verpakking?

Comment

Bij mijn sandisk zat toch ook geen tool hoor.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Bij mijn laatste kaartje dat ik gekocht heb zat een briefje met free download van rescuepro recovery sofware. Misschien zat er ook zo een briefje bij.
          Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

Ik zag net dat er onderaan op de verpakking (binnenin) staat dat je er een trialversie is te downloaden op www.LC-Tech.com/Ultra

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
              om problemen te voorkomen is het best om uw kaartje in het toestel te laten zitten en steeds via de USB kabel de beelden van de camera te downloaden,de CF kaart ook altijd formateren in het toestel.
              Waarop is dit gebaseerd?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je veel het kaartje in en uit de camera,dan in de Pc steekt is er veel kans dat de kontkaktpunten van het kaartje beschadigd raken,er kan eveneens vuil in de kontakpunten raken...
                Beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen.

Comment

En dat geldt niet voor de niet vervangbare usb-aansluiting?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Uiteindelijk de demo-versie kunnen proberen maar nu blijkt dat je maar enkele beelden kan recupereren. Er staan 361 foto's op en ik kan er maar 25 'redden' tenzij ik de betalende versie neem. Vreemd. Met mijn beperkte kennis vermoed ik dat een 'leesfout' van de geheugenkaart aan de kaart ligt en nergens anders en dan moet ik het nog betalen? 40 dollar voor één jaar.

Comment

Working...
                    X