Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro rugzak

Hallo

Ik ben opzoek naar een lowepro rugzak en nu ben ik de prijzen aan het vergelijke.
    Heeft iemand hier nog een goedkoop adresje?

Met vriendelijk groet
    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Re: Lowepro rugzak

Iemand?
    Greetz Twan

Comment

konijneberg, laten aflevere, kijk ook eens bij de vaguard rugzakken
      Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
      Flickr

Comment

http://www.geheugenkaart.be/

Mijn Lowepro hier 198€ betaald, bij Konijnenberg zelfde rugzak voor 280€

Groeten Dave

Comment

Ok thnx ze zijn zeker best goedkoop !

Maar nu ik heb gezocht gekeken en vergeleken maar houdt er vor mijn gevoel nog 4 over namelijk de :

Lowepro Prorunner 450 AW
          Lowepro Flipside 400 AW
          Lowepro Computrekker plus AW
          Lowepro computrekker AW

Maar nu is mijn vraag bij de 3 eerste tassen staat Sslr with attached lens (up to 300 F2.8) plus nog wat andere dingen.

Kan ik dan aannemen dat bijv de sony 300G F2.8 hier ook echt in past?of zou dit alleen voor zoom lenzen gelden?

Bij de onderste staat up to 70-200F2.8 ik neem aan dat daar de 300G zeker niet in past maar wat ik me af vraag is of de Sony 70-400G er wel in past?

Het is voor mij vooral de must dat de 70-400G erin past aangezien deze op Nr1 van de aanschaf lijst staat en de 300G finacieel nog best wel uit het bereik ligt.

Dan is mijn vraag nog of jullie misschien nog een kleinere tas van Lowepro weten waar de 70-400G met een sony alpha dus gemonteerd in past?
          Greetz Twan

Comment

Ik denk dat ik kan helpen . Heb zelf namelijk een 70-400G SSM met A350 erop (en niet omgekeerd...) én de CompuTrekker AW. Deze past er prima in, je hebt zelfs nog plaats over.

De 300mm f/2.8 G SSM heb ik nog niet in m'n handen gehad (serieuze lens...), maar op de site van Lowepro staat dat zo'n lens in een Flipside 400 AW of een Pro Runner 450 AW zou gaan. 't Is natuurlijk de vraag in welke mate: heb je nog plaats over zoals de 70-400 in een CompuTrekker, of niet.

Vandaar dat ik gevraagd heb aan Lowepro of ze nu al dan niet met de Flipside 500 AW gaan komen voor het publiek ('for professionals only', momenteel )...er zijn veel mensen geïnteresseerd, dus het is mogelijk...ook omdat ik graag een Flipside-ontwerp zou willen gebruiken om mijn toekomstige A7XX met grip, 70-400, wat andere dingetjes, samen met een NEX en twee lensjes enz in zo'n rugzak zou willen.

Ken niet meteen een andere tas gepaste tas, de CompuTrekker is een prima rugzak, waar veel in kan! De Flipside 400 AW is naar verluidt wel comfortabeler (beetje smaller maar hoger, waardoor hij beter op je rug zit, denk ik).
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ik denk dat ik kan helpen . Heb zelf namelijk een 70-400G SSM met A350 erop (en niet omgekeerd...) én de CompuTrekker AW. Deze past er prima in, je hebt zelfs nog plaats over.

De 300mm f/2.8 G SSM heb ik nog niet in m'n handen gehad (serieuze lens...), maar op de site van Lowepro staat dat zo'n lens in een Flipside 400 AW of een Pro Runner 450 AW zou gaan. 't Is natuurlijk de vraag in welke mate: heb je nog plaats over zoals de 70-400 in een CompuTrekker, of niet.

Vandaar dat ik gevraagd heb aan Lowepro of ze nu al dan niet met de Flipside 500 AW gaan komen voor het publiek ('for professionals only', momenteel )...er zijn veel mensen geïnteresseerd, dus het is mogelijk...ook omdat ik graag een Flipside-ontwerp zou willen gebruiken om mijn toekomstige A7XX met grip, 70-400, wat andere dingetjes, samen met een NEX en twee lensjes enz in zo'n rugzak zou willen.

Ken niet meteen een andere tas gepaste tas, de CompuTrekker is een prima rugzak, waar veel in kan! De Flipside 400 AW is naar verluidt wel comfortabeler (beetje smaller maar hoger, waardoor hij beter op je rug zit, denk ik).
              Ik heb een flipside 400 AW ik pas daar mijn D700 gripped met 70-200 f2.8 die zelf langer is dan de sony 70-400 ssm
              en ik heb daar zelf nog plaats over voor een extra lens tussen het uiteinde van die 70-200 f2.8 en de onderkant van de rugzak

want de sony 70-400 meet 94.5x196mm (of heb ik het verkeerd voor ?)
              de Nikon 70-200f2.8 VR I 87x215mm
              dus volgens mij mag je wel geloven dat er een 300mm in kan
              want die meet 122 x 242.5mm dus dat zal wel lukken
              Nikon D700 en veel te duur glas
              "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
              my flickr

Comment

Ok dat is alvast iets!

Maar wat kan er dan nog bij in de computrekker AW als er een sony alpha 300 (A900) met een 70-400G gemonteerd in zit?

Ik heb nu de 2 kit lenzen en een sigma 10-20 een extra accu en afstandbediening en nog wat kaartjes.

Maar wat kun jij er allemaal in kwijt?

Zou je voor mij een foto willen maken van de tas met inhoud met de sony + 70-400G erin?

En de 300G is wel een Prime lens dus deze is echt heel groot maar weet zo de afmetingen niet.
                Greetz Twan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
                  Ik heb een flipside 400 AW ik pas daar mijn D700 gripped met 70-200 f2.8 die zelf langer is dan de sony 70-400 ssm
                  en ik heb daar zelf nog plaats over voor een extra lens tussen het uiteinde van die 70-200 f2.8 en de onderkant van de rugzak

want de sony 70-400 meet 94.5x196mm (of heb ik het verkeerd voor ?)
                  de Nikon 70-200f2.8 VR I 87x215mm
                  dus volgens mij mag je wel geloven dat er een 300mm in kan
                  want die meet 122 x 242.5mm dus dat zal wel lukken
                  Klopt. Dat is dus in lengte:
                  - 70-400G SSM: 19,6 cm,
                  - 70-200 VR I: 21,5 centimeter.

Met andere woorden: minder dan 2 centimeter verschil.

Als je afmetingen moet hebben kan je ofwel op de site van de fabrikant kijken, ofwel kijk je op www.slrgear.com. Daar staan alle huidige lenzen van Canon, Nikon, Sony, Pentax, Panasonic, Olympus, enz, met specificaties (zoveel elementen in zoveel groepen, beeldhoek in 35mm en APS-C formaat, aantal (afgeronde) diafragmabladen, gewicht, afmetingen, richtprijs in USD, vergrotingsmaatstaf, zoomsysteem (push-pull of draaien), internal focus of niet, minimale scherpstelafstand, enz. Alle specificaties onder de betreffende lens, met eventuele review, grafiekjes, gebruikerservaringen, enz.

Wat voor lens krijg je daar onderaan nog in ? Een 24-70 ? Bij mij zou er een NEX naar onder moeten zitten, met een 18-55 erop, dan een tussenschotje, (zo'n padding ding) of twee zelfs, en dan een 70-400G SSM met een vrij grote camera met grip erop, met de camera naar boven en lens naar de 18-55 gericht. De lenzen dus neus aan neus, met tussenschot(ten) ertussen.

Maar ik weet niet hoe groot de toekomstige NEX-camera's gaan zijn, dus dat wordt afwachten. Hetzelfde voor de A7XX met grip...ik moet afwachten tot ik alles heb vooraleer te kunnen gaan passen.

Zal kijken of er ik meteen een foto van heb...misschien met m'n gsm, want ik heb hier niet meteen een andere camera om mijn materiaal dat er dan inzit te fotograferen.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ok de kwaliteit is niet zoon ramp het gaat er meer om wat er nog allemaal langs de 70-400 kan enz...
                    Greetz Twan

Comment

Als ik het zo lees ben je te groot aan het kijken.

Ik zelf heb een Slingshot AW200 en daar gaat in:
                      DSLR canon 450D 70 - 300 attached (en dan is er rondom de body voldoende ruimte over)
                      2 verdere objectieven, een oplader, twee batterijen, een gros aan SD cards, 2 pakjes sigaretten, een brillenkoker, een iphone, een ipod een paar pennen en verdere rotzooi.
                      Als ik de sigaretten niet zou meenemen zou er met gemak nog een flitser bij kunnen

Als je perse ook een laptop wil meenemen moet je groter kijken, zo niet is de AW200 een goed alternatief in mijn ogen
                      Wie ik ben is wie ik ga worden, niet wie ik was. Mensen zijn vaak bang voor de dood, wees liever bang dat je leven nooit begint dat heb je namelijk veel beter in de hand, een geluk morgen is de eerste dag van de rest van je leven.

Comment

Ja, maar wat je wel vergeet is dat:

- de 70-400 welgeteld 1500 gram weegt. Serieus lensje (kuch) dus , niet te vergelijken met een 70/75-300 qua gewicht (zelfs de zware Sony 70-300G SSM is een pluimgewicht in vergelijking met deze),

- een Slingshot een schoudertas is en goed is voor licht materiaal. Maar om er langere tijd mee rond te lopen (een hele dag in de stad bijvoorbeeld, met vrij zwaar materiaal), zou ik 'm niet aan raden; alle gewicht komt immers op die ene schouder terecht..alhoewel de buikriem ook wat doet, als je die goed aanspant.

Ik denk dat de keuze vandaar quasi automatisch op een Flipside of de andere rugzakken valt. Een Flipside is zowat de Slingshot onder de rugzakken...ritssluiting achteraan open, hup en je kan beginnen met fotograferen of een andere lens erop zetten, enz.

Zelf blijf ik op een Flipside 500 AW of iets dergelijks hopen, of gewoonweg die prachtige Pro Runner 450 AW ...
                        Last edited by JorisVdB; 7 augustus 2010, 15:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                          Ok dat is alvast iets!

Maar wat kan er dan nog bij in de computrekker AW als er een sony alpha 300 (A900) met een 70-400G gemonteerd in zit?

Ik heb nu de 2 kit lenzen en een sigma 10-20 een extra accu en afstandbediening en nog wat kaartjes.

Maar wat kun jij er allemaal in kwijt?

Zou je voor mij een foto willen maken van de tas met inhoud met de sony + 70-400G erin?

En de 300G is wel een Prime lens dus deze is echt heel groot maar weet zo de afmetingen niet.
                          Hopelijk helpt dit je ook wat;

Ik kan moeilijk een foto van de tas maken met al dat sony materiaal want dat heb ik dus niet.
                          Ik kan je wel een foto tonen met mijn spullen erin en dat is het volgende:
                          D700 met grip en 24-70f2.8 (! op de foto is het mijn D80 gripped en de 17-55f2.8!)
                          rechts 70-200f2.8 VR I
                          links SB800
                          en dan nog links onderaan een 50mm f1.8

Zoals je ziet is deze tas echt wel groot vanbinnen.
                          Ik kan er zoiezo nog 2 lenzen insteken midden onder waar je op de foto een blaasbalg ziet en rechts onder de 70-200 en als ik mijn tas wat herschik nog eens 2 extra lenzen als ik die SB800 in de voorzak steek.
                          Ik heb deze tas gekocht "tegen de groei" zodat als ik iets bijkoop ik weer niet opnieuw moet gaan zoeken achter een nieuwe tas.
                          Ik zou hem toch eens in het echt gaan bekijken want ik denk dat je geen goed gedacht hebt van wat er allemaal in kan . . .

of je kunt ook veel informatie vinden op volgende sites
                          cambags en taschenfreak maar misschien wist je dit al
                          Nikon D700 en veel te duur glas
                          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                          my flickr

Comment

Ja precies maar de mijne moet niet meteen helemaal vol zitten dus er moet nog een beetje groei inzitten idd. Ik wacht de foto met het sony materiaal nog is even af.
                            Maar ik denk dat het deze gaat worden.

Even over de slingshot ik wil idd een rugzak dus verdeeld over 2 schouders.

Aangezien deze bijv de preikestole mee op zal gaan wandeling alla 2.5 uur voor goede lopers als ik me niet vergis bergje op...
                            Greetz Twan

Comment

Hier is de mijne . Net genomen.

Van linksboven naar beneden: zonnekap 55-200, pakje met 250 visitekaartjes, zonnekap 70-400G SSM.

Daarnaast, in het lege vak, hangt (je ziet het extra stukje padding dat ik ervoor gebruik, ik heb ook eentje zo gelegd zodat er tussen de statiefmount en de lens zelf iets tussenzit) normaal mijn 70-400G SSM met A350 erop. Die past perfect en gaat er vrij vlot in zo. Onder het stukje padding dat 'de grote' vasthoudt: blazertje (zowel gewoon blazertje als eentje met zo'n borsteltje aan, die zitten samen, met een batterij..gebruik uiteraard alleen dat eerste voor de sensor). Daaronder nog een stukje padding, met onder de twee 'rijen' de handleiding van zowel de camera (alhoewel ik 'm ken als m'n broekzak...you never know) als de lens.

Van rechtsboven naar beneden: 55-200, 18-70, kompas, Compact Flashkaart en een lensdop en cameradop in elkaar gedraaid.

Comment

Working...
                              X