Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelkoppelplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snelkoppelplaat

Dag lieve mensen allemaal.

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Manfrotto 055CXPRO4 + Manfrotto 488RC2 balhoofd. Ik zou nu graag een 2e snelkoppelplaatje erbij hebben, maar ik vind daar nergens een typeaanduiding op. Iemand enig idee wat ik nodig heb? Bovendien iemand een idee waar ik het kan vinden omgeving Gent/Brugge, het is nogal dringend gezien ik kort na mijn examens vertrek naar de Alpen voor een grote photoshoot.

Bovendien nog een extra vraagje, dien ik zo'n balhoofd te smeren? wanneer ik aan de bal kom merk ik dat er immers olie aan hangt.

mvg,
    PJH

edit: zijn er trouwens snelkoppelplaatjes te krijgen die ook passen maar niet het originele zijn? Indien wel, hebben die voordelen?
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Re: snelkoppelplaat

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht

Bovendien nog een extra vraagje, dien ik zo'n balhoofd te smeren? wanneer ik aan de bal kom merk ik dat er immers olie aan hangt.
    Ik heb net een balhoofd gekocht en op de gebruiksaanwijzing staat dat je het absoluut NIET mag smeren.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Gent : Art & Craft Mariakerke Gent

Comment

Snelkoppelingsplaatje: Manfrotto 200PL-14
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
          Ik heb net een balhoofd gekocht en op de gebruiksaanwijzing staat dat je het absoluut NIET mag smeren.
          Hangt af van het merk en type. Duurdere balhoofden moeten doorgaans niet gesmeerd worden.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Snelkoppelingsplaatje: Manfrotto 200PL-14
            bedankt als ik dat type intik in google krijg ik bevestiging

nu nog de zoektoch naar een winkel in gent/brugge en dan ben ik tevreden straks een mailen naar art and craft / focilux / ...
            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Working...
            X