Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lichtmeter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop lichtmeter

Hallo,

ik ga me binnekort meer beginnen verdiepen in strobisten, en daar hoort uiteraard een lichtmeter bij. Ik heb echter het gevoel dat de prijsverschillen hoog kunnen oplopen, waardoor ik enige raad wel kan gebruiken.

Bij konijn zie ik bijvoorbeeld de Gossen calculator voor een spotprijs staan

Gossen Calculator

en ik vroeg me af of dit volstaat voor een beginner of dat het weggegooid geld is. Het prijsverschil met andere lichtmeters is immers aanzienlijk. Alle raad is welkom!
    Canon 450D

Portfolio

Re: Aankoop lichtmeter

let op : "Gossen Calculator voor Mavol. 5032C+B" : dit is geen lichtmeter !!!

dit is een accessoire om de Gossen Mavolux 5032C+B luxmeter als lichtmeter te kunnen gebruiken.
    een linkje naar (frans) datablad :

zelf gebruik ik de "Gossen Digipro F" en ben daar heel tevreden over

Jean

Comment

Re: Aankoop lichtmeter

Oorspronkelijk geplaatst door apophis Bekijk bericht
      ik ga me binnekort meer beginnen verdiepen in strobisten, en daar hoort uiteraard een lichtmeter bij.
      dat denk ik niet...
      ik gebruik een lichtmeter in studio... en als ik een grote ruimte gelijkmatig moet uitlichten... anders doe ik alles met m'n histogram op m'n camera... da's een prima lichtmeter...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
      X