Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond/lichtstatief als toestelstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrond/lichtstatief als toestelstatief

Hallo,

Simpele vraag eigenlijk : kan ik mijn achtergrondstatief (Manfrotto 1052BAC) ook als toestelstatief gebruiken ? (draagkracht 5kg)

Passen daar al dan niet met tussenstuk de toestelkoppen op ?

Bedankt,

BR

Re: Achtergrond/lichtstatief als toestelstatief

'k zou het niet doen, een lampstatief is er niet voor ontwikkeld om je lichtbron 100% stabiel te houden, terwijl dat voor een camerastatief wel het geval is.
    Voor de beste stabiliteit raadt men ook statieven aan zonder middenkolom, en dan zou je een dunne middenkolom van anderhalve meter gebruiken?
    Last edited by Sam Jae; 21 mei 2010, 07:44.

Comment

Nee een Camera statief moet veel stabieler zijn dan een lichtstatief, een lichtstatief is belangen na ook niet zo makkelijk in verschillende standen te zetten. Vergeet ook niet dat zo'n lichtstatief veel te weinig weegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        Nee een Camera statief moet veel stabieler zijn dan een lichtstatief, een lichtstatief is belangen na ook niet zo makkelijk in verschillende standen te zetten. Vergeet ook niet dat zo'n lichtstatief veel te weinig weegt.
        Inderdaad, maar een statief is altijd te zwaar om dragen, en altijd te licht voor gebruik, daarom heb ik een goed carbon statief, waar ik indien nodig mijn fototas/rugzak aanhang om te verzwaren.

Comment

Ja das waar, ik gebruik eigenlijk een te licht statief, maar ik wil vooral een draagbaar en makkelijk te gebruiken statief (en ik had niet veel geld voor een goed statief), dus ik heb de National Geographic Tundra gekocht.

Comment

Working...
          X