Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50mm AF-S of AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 50mm AF-S of AF

    Hallo,

    Ik ben aan het kijken voor een 50mm prime lens van nikon.
    Het viel mij op dat de 50mm 1.8 : 113 € kost
    en de 50 mm 1.4 AF-S: 299 €

    Ik vroeg mij af of ik beter voor de AF-S kan gaan (heb D3000) of is manueel focussen geen probleem en is de AF-S op deze lens overbodig?

    grtjs,
    Pieter


    (oeps verkeerde forum... de mods zullen hem wel verplaatsen naar objectieven )
    Last edited by pietersimons; 20 mei 2010, 16:30.
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

  • #2
    Re: nikon 50mm AF-S of AF

    Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
    Ik vroeg mij af of ik beter voor de AF-S kan gaan (heb D3000) of is manueel focussen geen probleem en is de AF-S op deze lens overbodig?
    hangt er van af, wat wil je met de 50mm doen? Ik zie aan je signature dat je in portret fotografie (strobisme?) geinteresseerd bent... dan zou ik eerder een 85mm lens kopen... Manueel focussen lukt best, vroeger kon men trouwens niet anders, doch als je dergelijke lenzen wilt gebruiken, lijkt me een D90 een beter toestel voor jou... Alvorens je een AF-S 50mm koopt moet je misschien eens nadenken wat je nog meer wilt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: nikon 50mm AF-S of AF

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      Ik zie aan je signature dat je in portret fotografie (strobisme?) geinteresseerd bent... dan zou ik eerder een 85mm lens kopen...
      mag ik vragen waarom juist?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: nikon 50mm AF-S of AF

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        mag ik vragen waarom juist?
        Nikon SB-600 + Cactus v4 / + lightstand
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: nikon 50mm AF-S of AF

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          hangt er van af, wat wil je met de 50mm doen? Ik zie aan je signature dat je in portret fotografie (strobisme?) geinteresseerd bent... dan zou ik eerder een 85mm lens kopen... Manueel focussen lukt best, vroeger kon men trouwens niet anders, doch als je dergelijke lenzen wilt gebruiken, lijkt me een D90 een beter toestel voor jou... Alvorens je een AF-S 50mm koopt moet je misschien eens nadenken wat je nog meer wilt...
          maar die 85mm is dan vooral voor portret.?.
          als ik bv. foto's op straat maak is dan de 85 ook nog goed of is de 50 dan een betere allround lens..
          kwil inderdaad vooral portretten maken maar deze lens eventueel ook gebruiken voor skate en events.
          “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

          Comment


          • #6
            Re: nikon 50mm AF-S of AF

            Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
            maar die 85mm is dan vooral voor portret.?.
            als ik bv. foto's op straat maak is dan de 85 ook nog goed of is de 50 dan een betere allround lens..
            kwil inderdaad vooral portretten maken maar deze lens eventueel ook gebruiken voor skate en events.
            voor straat fotografie, als je niet bang bent om dicht bij de mensen te komen, dan is een 35mm f1.8 op een D3000 een prachtige lens... op een fullframe (D700) is dat dan een 50mm lens.

            85mm f1.8 is een optimale portret lens, maar deze heeft geen AF-S, dus zal je manueel scherp moeten stellen, of eens nadenken over een upgrade naar een D90...

            Een 50mm lens licht daar zowat tussen in, en is eigenlijk voor beiden niet super geschikt, 't is eerder een fullframe lens...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: nikon 50mm AF-S of AF

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              voor straat fotografie, als je niet bang bent om dicht bij de mensen te komen, dan is een 35mm f1.8 op een D3000 een prachtige lens... op een fullframe (D700) is dat dan een 50mm lens.

              85mm f1.8 is een optimale portret lens, maar deze heeft geen AF-S, dus zal je manueel scherp moeten stellen, of eens nadenken over een upgrade naar een D90...

              Een 50mm lens licht daar zowat tussen in, en is eigenlijk voor beiden niet super geschikt, 't is eerder een fullframe lens...
              ik denk dat ik dan eerder voor de 35 zou gaan als ik jou advies zo hoor..
              Een upgrade naar de D90 zou inderdaad ideaal zijn, maar het budget laat het momenteel niet toe
              bedankt!

              grtjs
              Pieter
              “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

              Comment


              • #8
                Re: nikon 50mm AF-S of AF

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                voor straat fotografie, als je niet bang bent om dicht bij de mensen te komen, dan is een 35mm f1.8 op een D3000 een prachtige lens... op een fullframe (D700) is dat dan een 50mm lens.
                nog een klein vraagje,
                bij konijn staat er een Nikkor AF-D 35mm f/2.0 voor 304 €
                en een Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX voor 161 €
                wat is het verschil er tussen?
                ik heb altijd gedacht dat AF-s lenzen duurder waren?
                “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 50mm AF-S of AF

                  Voornamelijk dat de DX een DX lens is.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 50mm AF-S of AF

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Voornamelijk dat de DX een DX lens is.
                    en wat is het verschil?
                    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 50mm AF-S of AF

                      Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                      en wat is het verschil?
                      Kleinere beeldcirkel dus minder glas, waardoor een DX objectief niet geschikt is op een fullframe camera zoals D700 en de D3 reeks, maar perfect bruikbaar op een D3000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 50mm AF-S of AF

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Kleinere beeldcirkel dus minder glas, waardoor een DX objectief niet geschikt is op een fullframe camera zoals D700 en de D3 reeks, maar perfect bruikbaar op een D3000.
                        bedankt..
                        ikwas voorlopig toch nog niet van plan een FF aan te schaffen.
                        “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 50mm AF-S of AF

                          Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                          ik denk dat ik dan eerder voor de 35 zou gaan als ik jou advies zo hoor..
                          Een upgrade naar de D90 zou inderdaad ideaal zijn, maar het budget laat het momenteel niet toe
                          ik denk ook dat dit de leukste aanschaf is, die upgrade kan je later ook doen, en dat lensje daar kan je onmiddellijk van genieten.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment

                          Working...
                          X