Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hahnel en-el3e

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hahnel en-el3e

Ik heb deze morgen een battery Hahnel EN-EL3E ontvangen van een BD lid .De batterij was voor 60% geladen en werkt prima in mijn D90,nu blijkt echter dat als ik ze in mijn batterij lader steek het oplaad lampje een paar minuten knippert en daarna niets meer.Ik kan ze dus niet opladen.mijn originele Nikon batterij opladen geeft geen probleem.Heeft die Hahnel een andere lader nodig of is het een slechte batterij?

mvg Yves.
    What you see is what you get

Re: Hahnel en-el3e

vraag het eens aan de verkoper
    nikon stuff

Comment

Re: Hahnel en-el3e

Ligt misschien niet aan de batterij (die is gewoon vol en kan niet verder opgeladen worden) maar aan je toestel..

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een Lenmar batterij (gekocht bij konijnenberg).
      Bleek uiteindelijk mijn D90 te zijn. :-(

Die Lenmar batterij gaf hetzelfde probleem, bij opladen enkele minuten knipperen in de lader en 't was gedaan, terwijl mijn camera steeds aangaf dat ze nog leeg was. Naar konijn gereden, batterij omgeruild, thuis de nieuwe getest, zelfde probleem.
      Nogmaals naar konijn, daar het met een verkoper besproken en onderzocht. Had ook mijn lader mee om eventueel te laten repareren.
      (op zo'n moment ben je echt blij dat je koopt in een winkel waar ze niet moeilijk doen over ruilen !!)

De kans dat 2 Lenmar batterijen kapot waren is nogal klein.. hebben ze die batterij in een ander toestel gestoken (dacht een D300) en daar ging die goed, werd als 100% opgeladen herkend.
      In mijn D90 werd de batterij steeds als leeg herkend :-(
      Terwijl ik dus eerst dacht de batterij leeg/kapt was of de lader niet goed werkte, bleek de batterij gewoon vol te zijn (en moest ze daarom niet verder opgeladen worden en stopte de lader na enkele minuten).

Mijn D90 is trouwens een recent toestel, in november aangekocht. Ik vermoed dat die wat gevoeliger zijn voor namaak-batterijen ? :-(

Wat ik later heb gehoord, is dat je kan proberen in het menu het type batterij voor als je een grip erop hebt aanpassen.
      Namaak-batterijen hebben meestal iets minder capaciteit dan de originele Nikon, dat kan er misschien mee te maken hebben ?
      Als als jij hetzelfde probleem hebt, probeer eens uit en als het zo werkt met die batterij laat het me dan even weten aub, want dan wil dat zeggen dat ik ook opnieuw zo'n goedkope kan aankopen :-)
      Last edited by flipperkast; 17 mei 2010, 11:23.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
      X