Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissin Speedlite Di866

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nissin Speedlite Di866

    Hi ,

    Na al enige tijd hier een aantal discussies te volgen, zit ik zelf met een vraag betreffende Nissin Speedlite Di866 flash.
    Deze flash zou de vergelijking met de Canon Speedlite 580EX II moeten kunnen doorstaan op alle vlakken, maar is wel een € 150 goedkoper

    Nu is mijn vraag of er iemand hier is die al ervaring heeft met dit model.

    De reden voor de vraag is dat ik in de loop van de week mij een 7D met 15-85 ga aanschaffen om terug te beginnen met fotografie (na 21 jaar).
    De leercurve zal wel stijl zijn, maar het zal wel lukken. (zolang er genoeg knopjes op staan, lukt het wel )

    Alvast bedankt!

    Greetz,

    Excalibur
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

  • #2
    Re: Nissin Speedlite Di866

    Voor een kleine 100 € meer heb je een Metz en daar ben ik zeker van dat deze even goed is als de Canon.
    Op Youtube heb ik gezien dat de Nissin gebruik maakt van vier AAA batterijtjes.
    Ik zou die Nissin niet snel kopen.


    Grtz, RF


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Nissin Speedlite Di866

      voor zover ik kan vinden zitten er 4 x AA batterijen in

      Maar zou dit de enige reden zijn om deze flash niet te kopen? Of gewoon omdat het een redelijk onbekend merk is?

      Heb ook nog enkele links waar er toch enkele positieve kwaliteiten te vinden zijn:





      er zijn ook enkele tegenstanders, die problemen hebben met de flash, maar zo zijn er ook enkele mensen die niet gelukkig zijn met hun 7D... iets dat altijd zal gebeuren denk ik.
      Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

      Comment


      • #4
        Re: Nissin Speedlite Di866

        nog even vergeten bij te schrijven, de Metz 58 AF-1 kost inderdaad maar iets meer (€ 299 bij Fotorubens) en de Canon 580EX II komt op € 375

        Echt beslist dat het de Nissin wordt heb ik nog niet (de 580EX II is ook een goede kanshebber als ook de Metz) , maar als ik de Nissin toch moest kopen, mag je hem gerust nadien zelf eens testen als je wil
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment


        • #5
          Re: Nissin Speedlite Di866

          en de Metz 48 af-1? Dat is ook een zeer goeie flits .

          Comment


          • #6
            Re: Nissin Speedlite Di866

            Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
            voor zover ik kan vinden zitten er 4 x AA batterijen in

            Maar zou dit de enige reden zijn om deze flash niet te kopen? Of gewoon omdat het een redelijk onbekend merk is?

            Heb ook nog enkele links waar er toch enkele positieve kwaliteiten te vinden zijn:


            ..........er zijn ook enkele tegenstanders, die problemen hebben met de flash, maar zo zijn er ook enkele mensen die niet gelukkig zijn met hun 7D... iets dat altijd zal gebeuren denk ik.
            Inderdaad omdat dit merk me niks zegt, maar ook (en vooral) omdat ik zeker weet dat Metz gewoonweg zeer goed is.
            En zoals aradilon zegt, de Metz 48 af-1 is goed genoeg en kost nog minder.
            Zelf heb ik de Canon 430 en achteraf beschouwd had ik beter de Metz gekocht die kost minder.
            Ik heb hier nog een Metz liggen van de jaren zeventig en die werkt nog altijd uitstekend.


            Grtz, RF


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Re: Nissin Speedlite Di866

              die Metz 48Af-1 is inderdaad lager geprijsd dan de Nissin, en voor zover ik inderdaad kan lezen, zou die ook zeker moeten voldoen...

              In plaats van de keuze te beperken, is die nu nog uitgebreid.... en heb ik er wat opzoekwerk bij. Maar dat is natuurlijk de bedoeling van dit hele forum; ideeen opdoen en informatievragen beantwoord krijgen

              In ieder geval al bedankt voor de reacties
              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

              Comment


              • #8
                Re: Nissin Speedlite Di866

                Eens een test gelezen dat het flitstechnisch een fantastische flits was, maar mechanisch(qua bediening) een ramp.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nissin Speedlite Di866

                  En kan je deze Nissin flits in België kopen ... of moet je dit uit Hong Kong laten afkomen ?

                  Ik heb het eerlijk gezegd nooit goed begrepen, je koopt een 7D met 15-85 lens, op zich een bijzonder goede camera/lens die toch niet goedkoop is ... maar dan ga je enkele euro's proberen uit te sparen door een third party flits te kopen.

                  Als ik je een raad mag geven : koop een 580EX II, een super flits, akkoord redelijk duur, maar fotografie is een dure hobby. Kost deze te veel op dit moment koop dan een 430EX II, bijina even goed

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nissin Speedlite Di866

                    Die Nissin is inderdaad te krijgen in België , o.a. bij fotorubens op deze link : http://shop.fotorubens.be/photo/flas...te-di866-canon .

                    Het is niet de bedoeling om te besparen op een flash, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de reacties over de Nissin.

                    Momenteel koop ik nog geen flash, want na wat gemail en getelefoneer kan van een kameraad een Metz 48 lenen om te testen, en nadien van een vriendin een 580 EX II.
                    Voor zover ik hen beide heb bezig gehoord, zijn ze allebei tevreden over hun respectievelijke flash.

                    Dus heb ik genoeg tijd om ze beide te testen, en nadien mijn persoonlijke voorkeur te maken.

                    Het prijsverschil van de Metz 48 (€ 199) tegenover de 580EX II (€ 375) is redelijk, maar zoals LamboCars al schreef, en zoals al een heleboel mensen ook hebben gezegd, goed materiaal kost geld !

                    Dit is ook de reden waarom ik als eerste camera de 7D met de 15-85 heb gekozen.

                    Ik ken mijzelf, en weet dat als ik een instapmodel koop (bv een 500D of 550D), en binnen enkele maanden tegen de limieten aanloop van dat toestel, ik er spijt van heb.
                    Men kan natuurlijk zeggen dat het ineens te hoog gegrepen is, maar dat is dan toch iets dat de tijd zal moeten uitwijzen.

                    Ik ga zeker niet van mezelf zeggen dat ik een fotograaf ben, maar het is net zoals bij mijn airbrushen ,schilderen en houtbewerken, je hebt goed materiaal nodig om iets te maken. En dat kost dan inderdaad wat meer....

                    Tx
                    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nissin Speedlite Di866

                      Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
                      Die Nissin is inderdaad te krijgen in België , o.a. bij fotorubens op deze link : http://shop.fotorubens.be/photo/flas...te-di866-canon .
                      Deze staat dus 229 bij Foto Rubens (= Studio73), dan twijfelde ik toch niet om de Canon 430EX II te kopen voor 215 Euro hoor, ook al zou dit dan iets minder krachtig zijn

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nissin Speedlite Di866

                        Is inderdaad een mooie prijs voor de 430EX II, en het is een Canon natuurlijk.

                        Ik wacht nog even af tot ik de Metz 48 en de 580 EX II heb kunnen testen, maar ik ga eens rondhoren of ik van iemand de 430EX II kan proberen, ik weet misschien wel iemand, en dan heb ik de keuze... als ik dan nog kan beslissen natuurlijk, met al dat mooie materiaal

                        Tx voor de reactie
                        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nissin Speedlite Di866x

                          Ik heb hem sinds vandaag in huis en moet zeggen, wat een flits voor dat geld! Hij doet het heerlijk, werkt zeer goed in samenwerking met men D5000. Heb er geen seconde spijt van! Heb hem bij redcoon gekocht voor 200 euro, zeer zijn geld waard!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nissin Speedlite Di866

                            ik sta persoonlijk nog in twijfel tussen de nissin, de Canon 580 ex II en de Metz 58.
                            Alledrie heb ik ze getest op mijn 7D en op een 5D2 van een kameraad.

                            Allemaal hebben ze hun voordelen, de nissin vooral de prijs en qua stevigheid zeker de 580exII.Metz 58 is zeker ook een kanshebber, is over het algemeen goed.

                            Enig waar ik beetje over twijfel is de bevestiging van de nissin, qua sterkte en qua snelheid van bevestigen op de camera. De 580 ex II is hier zeker in het voordeel met de snelbevestiging. herlaadtijd na vol vermogen flash is de canon ook de snelste.

                            Keuze gaat tussen de nissin en de 580 EX II, met een voorkeur voor de 580 alhoewel die bijna dubbel zo duur is.....

                            deze week ga ik toch moeten beslissen, want volgende week vrijdag heb ik er eentje nodig.....
                            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nissin Speedlite Di866

                              De kogel is door de kerk....

                              Vandaag ben ik dan toch de Canon 580 EX II gaan halen

                              Uiteindelijk was het gevoel van het toestel dat de doorslag heeft gegeven, flitsprestaties zijn vergelijkbaar met de Metz58 en de Nissin 866, maar ik ben dan toch gezwicht voor de 580

                              En nu kan ik verder beginnen experimenteren....
                              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                              Comment

                              Working...
                              X