Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ettl II en draadloos flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ettl II en draadloos flitsen

Ik heb de nieuwe pocketwizards die ettl II ondersteunen. Hoe zit het nu als men draadloos in ettl II werkt, met de factor flits off camera --> onderwerp afstand? Wordt daar door het systeem rekening mee gehouden? Ik heb ergens gelezen van niet maar ik dacht nu wel net het omgekeerde. Valt anders het nut van ettl II niet beetje weg?
    Last edited by Steco; 9 mei 2010, 22:14.
    Groetjes Steco

Re: Ettl II en draadloos flitsen

Voor zover ik weet is draadloos ETTL niet mogelijk : de draadloze communicatie tussen body en flits heeft hiervoor te veel beperkingen.
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Voor zover ik weet is draadloos ETTL niet mogelijk : de draadloze communicatie tussen body en flits heeft hiervoor te veel beperkingen.
      toch wel... ofwel via Canon ST-E2 (infrarood) ofwel via Pocketwizards (radiogestuurd) maar met die laatste heb ik geen ervaring helaas.

Ik vermoed dat als het ETTL II is, er ook aan de voorwaarde moet voldaan worden dat er wordt ingeschat hoe ver het onderwerp van de flitser verwijderd is zodat daar rekening mee gehouden kan worden.

Misschien wat meer info opzoeken op de website van de Pocketwizards?
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        toch wel... ofwel via Canon ST-E2 (infrarood) ofwel via Pocketwizards (radiogestuurd) maar met die laatste heb ik geen ervaring helaas.

Ik vermoed dat als het ETTL II is, er ook aan de voorwaarde moet voldaan worden dat er wordt ingeschat hoe ver het onderwerp van de flitser verwijderd is zodat daar rekening mee gehouden kan worden.

Misschien wat meer info opzoeken op de website van de Pocketwizards?

Hoe valt die ST E2 mee ? Ik werk nu met een canon kabel, statief, 430 EXII en wat opzet spullen ( bijzonder leuk !!) , maar zou een 2de flitser er bij willen.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Hoe valt die ST E2 mee ? Ik werk nu met een canon kabel, statief, 430 EXII en wat opzet spullen ( bijzonder leuk !!) , maar zou een 2de flitser er bij willen.
          De ST E2 heb ik dus ook en deze werkt prima. Binnen is er altijd wel weerkaatsing op de muren en werkt het goed. Helaas is deze buitenhuis niet echt een aanrader, vandaar dat ik de pocketwizard tt1 en tt5 heb aangeschaft.

Ik moet ik zeggen dat ik nog lange weg heb af te leggen om er goed mee te kunnen werken. In de demo filmpjes op youtube werkt het als kinderspel die ettl II. Volgens hen het volgende: zet uw flits in default mode (ettl II) aperaturre priorety en ............. Klik...klik en men ziet iemand de flits op 2 meter afstand houden en ziedaar prachtig belichte foto's. awel van mij werkt dat voor geen meter (altijd overbelicht) en ben nog altijd aan het uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat en wat ik verkeerd doe, want die ettl II zou toch voor de compensatie moeten zorgen tegen overbelichting.
          Last edited by Steco; 9 mei 2010, 22:39.
          Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
            De ST E2 heb ik dus ook en deze werkt prima. Binnen is er altijd wel weerkaatsing op de muren en werkt het goed. Helaas is deze buitenhuis niet echt een aanrader, vandaar dat ik de pocketwizard tt1 en tt5 heb aangeschaft.

Ik moet ik zeggen dat ik nog lange weg heb af te leggen om er goed mee te kunnen werken. In de demo filmpjes op youtube werkt het als kinderspel die ettl II. Volgens hen het volgende: zet uw flits in default mode (ettl II) aperaturre priorety en ............. Klik...klik en men ziet iemand de flits op 2 meter afstand houden en ziedaar prachtig belichte foto's. awel van mij werkt dat voor geen meter (altijd overbelicht) en ben nog altijd aan het uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat en wat ik verkeerd doe, want die ettl II zou toch voor de compensatie moeten zorgen tegen overbelichting.
            Ik heb de canon transmitter en de belichting is prima. Werk soms met 2 flitsers en je kan dan de ene tegenover de andere bijsturen. Je flitsers moeten wel in "slave" mode staan!. Je moet ook het kanaal kiezen waarop de transmitter staat afgesteld en je kan ook de groep kiezen (als je bv met 2 flitsers werkt om links en rechts te regelen)Ofwel werk je Ik heb de canon transmitter en de belichting is prima. Werk soms met 2 flitsers en je kan dan de ene tegenover de andere bijsturen. Staan de flitsers wel in "slave" mode? Ofwel misschien werk je op meer dan 1/250sec (high-speed) dan wordt de flits als ik me niet vergis "full power" afgevuurd. Je kan ook de sterkte 2 stops bijregelen vanop je toestel.
            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              werkt prima hoewel ik hem niet zoooo vaak gebruik...

ik verschoot (positief) van de brede hoek waaronder het signaal naar de flitsers blijft werken OK, het zijn geen pocketwizards maar toch doe ik hem niet weg
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                Ofwel misschien werk je op meer dan 1/250sec (high-speed) .
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Sorry, snap niet.
                  De speedlitetransmitter kan je instellen op Hig-speed syncronisatie, waneer de sluitertijd meer dan 1/250 sec bedraagd bijvoorbeeld als invulflits op een zonnige dag.
                  De belichting zal met Higspeed-syncronisatie anders zijn dan bij gewoon ETTL (juist getest)
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

HS flitsen heb je nodig bij tijden korter als 1/250ste en daat is minder en niet meer.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      HS flitsen heb je nodig bij tijden korter als 1/250ste en daat is minder en niet meer.
                      Erven bedoelt het goed maar stelt het verkeerd
                      Nieuwe site

Comment

Working...
                      X