Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondrol

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• achtergrondrol

Hey,

ik ben op zoek naar rollen achtergrondpapier, maar met een breedte van 2 meter.
    Weet er iemand of er een mogelijkheid bestaat deze ergens te bestellen of een handige manier om van een 2,70 meter rol naar 2 meter te gaan?
    Rol van 1,35 meter is geen oplossing, hiervan heb ik ondervonden dat deze net te krap is wanneer het model wat beweegt.
    Ik vermoed dat met een breekmes snijden hier niet echt ideaal voor is..

Mvg,
    Fotografken
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Re: achtergrondrol

gewoon met een zaag een stuk van de rol halen, gaat vanzelf ...
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      gewoon met een zaag een stuk van de rol halen, gaat vanzelf ...
      Er zijn er ook die de rollen inkorten als service voor hun klanten.
      Bvb : http://www.rittz.com/nl/achtergrondp...op-rollen.html
      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
      ----------------------------------------------
      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

staat er al, maar als je hem aanschaft niet afrollen maar gelijk inkorten met een fijne zaag, bv een ijzerzaag, gaat erg gemakkelijk en is in 1 minuut gedaan.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Zat (zit) eigenlijk met hetzelfde probleem: 1,35m is niet breed genoeg en 2,70m is dan weer te breed voor de beschikbare ruimte.

Heb dit weekend bij Schleiper Antwerpen een zwarte rol gekocht van 1,50m en is eigenlijk toch een miskoop (wel maar 30 euro, vandaar dat ik het risico maar genomen heb (na wat hoofdberekeningen gemaakt te hebben ivm verhouding 2x3)). In de praktijk blijkt nu dat voor een foto van kop tot teen het model al erg dicht tegen de achtergrond moet staan en dan nog: bij personen groter dan 1,75m (en boven en onder heel krap gekadreerd) zit ik aan beide zijdes al snel met mijn foto naast het papier.

Had misschien beter eens gaan kijken bij Ava in Antwerpen (en zal dat een dezer dagen of weken dan ook wel doen), misschien hebben ze daar wel rollen van 2m.

Comment

Als de rol te smal is kan je toch vrij snel in post processing een stuk bij 'clonen' niet ?

Zeker als bvb een zwarte achtergrond egaal zwart is dan heb je toch héél snel een stuk bijgetekend in bvb photoshop ... doe dit regelmatig in mijn lichttent van 80cm, als ik daar twee 1/18 schaalmodellen in steek dan is ie eigenlijk te klein, maar heb geen zin om een tent van 120x120x120cm te kopen voor die paar shots.

Collega heeft een lichttent van 2x2x2m gekocht ... dat is echt groot

Nu lijkt het me wel doenbaar om een rol van 2m70 met een ijzerzaag op 2m te verkleinen.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Als de rol te smal is kan je toch vrij snel in post processing een stuk bij 'clonen' niet ?

Zeker als bvb een zwarte achtergrond egaal zwart is dan heb je toch héél snel een stuk bijgetekend in bvb photoshop ...
              Dat dacht ik ook, op mijn (gecalibreerd) scherm zag dat er goed uit, op een ander (niet gecalibreerd) scherm zag je duidelijk wat er was 'bijgetekend' in photoshop en op een afdruk was het helemaal niet te doen. De achtergrond is wel niet helemaal egaal zwart op de foto (door de belichting). Maar misschien doe ik het wel niet juist in photoshop, heb daar niet zoveel ervaring mee en zal dat dus eens moeten opzoeken.

Nu lijkt het me wel doenbaar om een rol van 2m70 met een ijzerzaag op 2m te verkleinen.
              Dat lijkt me inderdaad ook wel een goede werkwijze, maar ik had de kleinere rol al gekocht toen ik deze discussie en die (uitstekende) tip las.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThC Bekijk bericht
                Dat dacht ik ook, op mijn (gecalibreerd) scherm zag dat er goed uit, op een ander (niet gecalibreerd) scherm zag je duidelijk wat er was 'bijgetekend' in photoshop en op een afdruk was het helemaal niet te doen.
                Mijn scherm is ook geprofileerd, net zoals mijn printer ... en de afbeelding op het scherm en op papier is 99,99% identiek ... dat is toch de bedoeling van calibratie dacht ik

Nu moet je clonen, want zoals je zegt is de achtergrond meestal niet egaal zwart ... of je werkt met een adjustment layer met mask die alleen de achtergrond bewerkt en zorgt ervoor dat deze wel degelijk echt zwart is.

Het snelst is natuurlijk een rol gebruiken die wel breed genoeg is ... het blijft de bedoeling om zo min mogelijk in post processing te doen hé ... time is money

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Mijn scherm is ook geprofileerd, net zoals mijn printer ... en de afbeelding op het scherm en op papier is 99,99% identiek ... dat is toch de bedoeling van calibratie dacht ik

Nu moet je clonen, want zoals je zegt is de achtergrond meestal niet egaal zwart ... of je werkt met een adjustment layer met mask die alleen de achtergrond bewerkt en zorgt ervoor dat deze wel degelijk echt zwart is.

Het snelst is natuurlijk een rol gebruiken die wel breed genoeg is ... het blijft de bedoeling om zo min mogelijk in post processing te doen hé ... time is money

Mark
                  Een printer heb ik zelf niet, dus ik spreek over afdrukken van in een labo, en daar zag je dat dus heel duidelijk op. Maar afdrukken in een labo wijken altijd af van wat ik op mijn gecalibreerd scherm zie (maar nu zitten we serieus off topic).

Bedankt voor de photoshop tips.

Inderdaad, ik had beter gewoon verder gezocht naar een rol die voldoende breed was.

Comment

Working...
                  X