Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imagetank advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Imagetank advies

Ik vertrek binnenkort voor 3 weken op reis en ben momenteel aan het uitkijken om een imagetank aan te schaffen om mijn foto's op te slaan.

Ik werk met een 5D II en 40D in RAW dus je schiet al snel enkele GB's vol, zeker als je voor 3 weken naar Ecuador gaat. Vandaar de keuze voor een imagetank van meteen 500Gb (het prijsverschil tussen een versie met 250Gb of 500Gb is toch miniem). Werken met een hoop CF kaartjes wordt sowieso duurder en vind ik ook onhandig en een mini pc is me te groot, moeilijker te gebruiken in het veld en bovendien is de opslag capaciteit op zo'n ding nog te klein (meestal zo rond de 160Gb - max 250Gb).

Vermoedelijk ga ik voor twee imagetanks, zodat ik ook steeds een backup heb, mocht ene het begeven. In dit geval is die Hyperdrive wel wat aan de dure kant. Ik zou ook een extra HD kunnen kopen, maar dan moet ik die telkens "swappen" wat ook niet echt gemakkelijk is.
    Met CF kaartjes of een mini pc heb je dan nog geen backup.

Ik twijfel tussen 3 modellen:

Hyperdrive Colorspace UDMA
    Nexto Extreme ND2700
    Volgens de reviews en specs zouden deze modellen erg snel moeten zijn.

Of de

Vosonic VP5500
    Deze zal iets trager zijn, maar hier heb je dan weer het voordeel van een duidelijke en overzichtelijke interface en bediening.

Mensen die hierover iets zinnigs te vertellen hebben?
    Last edited by * Fuse *; 3 mei 2010, 14:40.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Re: Imagetank advies

Heb de Vosonic VP5700 -(500GB) ,ben er heel tevreden over , is niet van de snelste maar is heel overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik . Om een volle 8GB SanDisk Ultra II over te brengen duurt het ongeveer 20 minuten .Stonden fotos op van 2 cameras
    De Canon 5D MKII en Olympus E3 allebei in Raw. De Ultra II kaart is ook niet van de vlugste dus ik denk met een Extreme kaart dat ge nog een paar minuten gaat winnen.
    Van de Hyperdrive kan ik niet veel zeggen ,ik weet dat hij veel vlugger is dan de Vosonic ,maar voor mij speelt dat geen rol .

Groetjes
    Albert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
      De Canon 5D MKII en Olympus E3 allebei in Raw...
      Kan zo'n Vosonic .cr2-bestanden weergeven?

Jacobus
      Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
        Kan zo'n Vosonic .cr2-bestanden weergeven?

Jacobus
        Kan inderdaad CR2 bestanden weergeven,daarvoor heb ik hem ook aangeschaft.

Groetjes
        Albert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
          Kan inderdaad CR2 bestanden weergeven...
          Dat is te gek! Een alternatief zou een laptop zijn, maar dat is alweer een heel gesleep...

Jacobus
          Zenfolio

Comment

Working...
          X