Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixma 4500 printer op Mac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pixma 4500 printer op Mac

Hi, ik ben recent overgestapt van pc naar Mac en print met een Pixma 4500.
    Heb de correcte driver gedownload van de Canon site, maar in mijn printmenu kan ik nergens de papiersoort selecteren, wat natuurlijk resulteert in zeer slechte prints.
    Heeft er iemand de oplossing voor mijn probleem?

grts,
    Luc
    Luc

Re: Pixma 4500 printer op Mac

Welke versie van osx?

Bij osx 10.6 (snow leopard) mag je geen drivers van de canon site downloaden, enkel die gebruiken die osx zelf bij zich heeft.

Osx 10.6 zorgt zelf voor de juiste drivers van de fabrikant, en ook voor de updates (althans voor de meester printers toch).

Als je toch een verkeerde drivers hebt geďnstalleerd, printer verwijderen onder printer en fax, en opnieuw toevoegen. (Eventueel eerste die gedownloade drivers in de vuilbak kieperen).

Comment

Heb net printer verwijderd en terug toegevoegd (door inpluggen USB kabel werd de printer direct herkend)...
      Probleem is echter nog 't zelfde hoor.. ik kan nergens in de menu de papiersoort instellen.
      Last edited by clash; 30 april 2010, 15:28.
      Luc

Comment

Werk zelf met Mac, en draai nog OSX 10.5.8.
        Zeker van dat je je hele printmenu ziet? Kijk eens naar het omcirkelde pijltje op mijn screenshot. Als die de andere richting op wijst, zie je niet wat ik zie.

Bij "Kwaliteit en Media" (in het getoonde uitklapmenu) kun je papiersoort e.d. selecteren.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Merci... dat is't

bedankt nog eens,
          Luc
          Luc

Comment

Graag gedaan; toen ik las dat je van PC kwam, dacht ik meteen: "Zeker dat blauwe pijltje niet gezien!"
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X