Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterbehuizing van DiCaPac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwaterbehuizing van DiCaPac

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de onderwaterbehuizing ("plastic zak") van DiCaPac (http://coolcameracases.com/)

Ik heb 1 review gevonden op het internet die er erg enthausiast over was, en het prijs <-> kwaliteit een goede aanschaf vond.

Zelf heb ik de Canon 500D, en heb dus nog niet nagevraagd of deze onderwaterbehuizing geschikt is voor mijn model, maar voor ik dat doe wil ik graag wat meer meningen of ervaringen.

Ik zou het willen gebruiken voor op een regenachtige dag toch te kunnen fotograferen. Of zoals over 4 weken dat ik met mijn jeugdvoetbalploeg (Waar ik verzorgster van was dit seizoen) een weekend naar de Ardennen ga en we dus o.a. gaan kanoën.

Dus, als iemand hier ook maar iets over weet?

Bedankt en groetjes,
    Ingeborg
    Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
    Advies altijd welkom!

Re: Onderwaterbehuizing van DiCaPac

Dag Ingibjorg,

Ik heb geen ervaring met deze onderwaterbehuizing, wel met de vergelijkbare Ewa Marine behuizing die ik 20 jaar geleden aankocht voor een snorkelvakantie in Kroatië (toen Yougoslavië). Ik ben er effectief en vele malen mee onder water geweest, en heb nooit enige vochtdoorslag meegemaakt. Ik zou er op dit moment zelfs terug mee durven gaan zwemmen, het ziet er nog altijd uit als nieuw.
    Wel beschouw ik de "universeelheid" van zo'n set als een handicap. De lenslengte kan je parten spelen als je onder water zit, waardoor het frontglas van de behuizing vervelend in beeld kan verschijnen.
    Als het alleen ter bescherming van je toestel is, en je er dus mee boven water blijft zou ik niet twijfelen. Wel is het belangrijk dat je het frontglas droog maakt alvorens een foto te nemen, anders gaan die druppels je foto bederven.

Groeten,

Rob
    Exactemundo!

Comment

Bedankt voor de reactie.

Ik denk dat ik voor die 100 euro me geen buil kan vallen, zeker omdat ik in eerste instantie niet in de planning heb om ermee te gaan zwemmen...

Ingeborg
      Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
      Advies altijd welkom!

Comment

Hier staan verschillende goedkopere oplossingen voor regenbescherming en waarschijnlijk ook nog makkelijker in gebruik.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

voor regen zal het zeker wel voldoen, maar ik zou je 500d niet onderwater meenemen in zo'n zakje
          volstaat een storm jacket niet voor wat je het nodig hebt?
          kost een pak minder
          wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Working...
          X