Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met HD LACIE.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen met HD LACIE.

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
    Wat ik zou doen is een NAS kopen waarvan je de schijven zelf kan vervangen indien een van de schijven defect zou zijn.

Iets zoals dit:
    http://www.alternate.be/html/product...l?artno=T3LV02

En koop je hierbij nog 2 hd's van 1,5TB zoals deze:
    http://www.alternate.be/html/product...l?artno=AFBU01

Het voordeel is dat 1 van de schijven defect is, je de schijf eruit haalt en hiermee naar de winkel gaat voor omruiling/herstelling.
    Meestal krijg je dan direct een nieuwe schijf mee die je dan direct weer in je nas kan plaatsen, en de mirror (raid1) rebuilden.

Iets wat je kant en klaar koopt zoals je lacie, heb je altijd de miserie dat je alles moet binnenbrengen voor herstel.
    Idd, khad ook zoiets in gedachten... kheb hier al verschilende goede dingen gehoord...
    Maar niet vergeten van u twee harde schijfen bij te kopen hé of tenminste 1

Comment

best 2 en zetten da de 2de dien als mirror van die eerste, is hier toch zo!
      just in case...

komt die te klein, wissel je 1 dan wordt die automatisch aangevuld met de data van de schijf die er nog inzit.
      wissel je die dan ook dan gebeurd dit weer => altijd 2 schijven met dezelfde data
      nikon stuff

Comment

Blijkbaar zijn er nogal wat verschillende versies in die Lacie systemen, ik heb er terug eenje van Lacie besteld, namelijk DEZE met 5 jaar garantie op schijven en gegevensbescherming, is ook verkrijgbaar in netwerkuitvoering, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Dus toch maar weer gekozen voor een raid, maar dan eentje geschikt voor industrieele toepassingen, en mischien koppel ik deze wel via eSata 3Gbits-poort, dat zou blijkbaar nog een stuk sneller werken.

Comment

Working...
        X