Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met HD LACIE.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met HD LACIE.

Ik heb problemen met mijn opslagsysteem LACIE 2TB, het lampje gaat immers rood branden, wat wil zeggen dat er problemen zijn met één van de harde schijven, gelukkig staat deze op raid1 ingesteld, ik kan er nog naar schrijven en lezen, maar waarschijnlijk slechts naar één schijf, dat kan je nergens zien

Al mijn foto opslag staat eigenlijk op deze schijf, wat denk je, best eerst een nieuw opslagsysteem kopen en alles er af halen voor ik deze onder garantie inlever, (het ding is slechts 10 maanden nieuw).

Wat koop ik het beste als betere opslagsysteem, of koop ik beter twee apparte schijven, zodat ik manueel kan backuppen.

Re: Problemen met HD LACIE.

Ik betrouw die MegaHD's van LaCie niet ver meer want heb er ooit eentje gehad die regelmatig mankeerde en mijn hele systeem telkens liet crashen. Ik had ze in partities verdeeld maar dat brengt niet veel op als het de hele schijf is die voor problemen zorgt.
    Sedertdien back-up ik dan maar 2 keer manueel op 2 totaal afzonderlijke schijven. 't Zou al moeten lukken dat ze allebei op hetzelfde moment de geest geven.
    Liever 2 kleinere schijven dan één TB systeem.

Je zal alleszins alles moeten overzetten als je ze in garantie wil binnensteken. Je gaat je schijf toch niet mét inhoud aan die mannen toevertrouwen zonder back-up.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

hier ook een nas gehad van lacie!! met nadruk op gehad.

nu een netgear readynas! scheelt ferm in aankoop maar is stukken beter volgens mij!
      er zijn nog andere gelijksoortige systemen!

http://www.memoryshop.be/category/13...pslag-nas.html

mvg david
      nikon stuff

Comment

Ik heb een 1TB USB schijf waar al mijn foto's, naar bewerking opstaan en daar maak ik regelmatig met TrueImage een back-up van op een tweede 1TB schijf.

De eerste is zo'n gewoon zwart doosje, net iets groter als de schijf, met 2 aansluitingen(Maxtor geloof ik), de 2de is er één van Iomega met nog een schakelaar erop, makkelijk voor een back-upschijf. Ik eloof dat er in de Iomega meer schijven zitten ivm de maat en dat er in die tijd ook nog bijna geen 1TB schijven waren.

Zowel met overzetten van grote hoeveelheid data als met het maken van backups van die zelfde hoeveelheden data heb ik slechte ervaringen: vastlopen, stoppen, niet alles overgezet.

overzetten zowel gewoon met verkenner als met een ftp serveer en client.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ga me niet uitspreken wat nu het beste systeem is, maar één ding zou ik ZEKER doen.
          Sla alles op op een andere schijf voor je die inlevert onder garantie, want normaal gezien zie je je eigen schijf niet meer terug maar een herstelde schijf, dit heb ik twee maal meegemaakt met Maxtor schijven.

En ik zou er toch wel graag aan toevoegen dat Lacie niet slechter of beter is dan een ander want zelf schijven maken doen ze niet.
          Ik heb heel goede ervaringen met Seagate en Western Digital.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt mannen,

Ik ben deze namiddag eens naar de MAC store in Oostende geweest, en daar het geval uiteen gezet, daar hebben ze mij gezegd dat ik gewoon pech heb gehad met één van de schijven in het systeem, ze stelden mij wel een Jobo voor, waar de opslag iets meer beveiligd zou zijn, maar ik ben nu niet direct van plan om 799€ uit te geven voor zo een systeem, na wat denkwerk zal ik mij gewoon een bijkomende schijf aanschaffen van één Tb., daar mijn huidige opslag naartoe schrijven, en dan die Lacie binnenbrengen onder garantie, als ik dan na herstelling alles terug naar die Lacie overzet, kan ik dan nu en dan wat manuele overdracht doen naar die bijkomende schijf, dan staat alles op drie schijven opgeslagen, het zou al moeten zeer slecht meevallen om dan nog alles kwijt te raken denk ik.

Mischien koop ik mij later nog wel eens zo een Jobo of iets dergelijks, we zien wel.

Comment

Dag Geert,

aan het merk zal het wel niet liggen, ik koop al jaren alles Lacie. Koop voor de beste gemoedrust nog een 1TB en zere overpompen die handel. Dan die schijf op verplaatsing leggen en om de zoveel tijd synchroniseren met de andere. Nog meer gemoedrust daar je data op meerdere plekken zal liggen. Hoop dat alles snel opgelost geraakt voor je.

Groeten Kristof
              Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                Dag Geert,

aan het merk zal het wel niet liggen, ik koop al jaren alles Lacie. Koop voor de beste gemoedrust nog een 1TB en zere overpompen die handel. Dan die schijf op verplaatsing leggen en om de zoveel tijd synchroniseren met de andere. Nog meer gemoedrust daar je data op meerdere plekken zal liggen. Hoop dat alles snel opgelost geraakt voor je.

Groeten Kristof
                Dat is wat ik zal doen Kristof, de 1Tb leg ik dan in onze brandkast, (ik heb eens zo een mooie LIPS R2F-B-2 op te kop getikt bij KBC Roeselare toen ze verhuisden) zo slaap ik wat geruster.

Groetjes Geert.

Comment

Toevallig gebruik ik ook Lacie. Momenteel sla ik al mijn foto's IN HET DUBBEL op, dat wil zeggen : ik gebruik 2 Lacies tegelijkertijd en sla op élke afzonderlijke schijf van Lacie alle foto's op.
                  Stel je voor dat één van de harde schijven het niet meer doet...
                  En omdat ik sinds een tijdje een D3x gebruik (zeer grote bestanden) heb ik 2 nieuwe Lacies van 1 TB élk gekocht. Zodra mijn eerste 2 harde schijven vol zijn krijgen die een etiket met data en gebruik ik de nieuwe.
                  Na àl de moeite die we doen om de mooist mogelijke foto's te nemen gaan we ons toch niet laten "kennen" en/of vangen door het al of niet functioneren van een banaal product als een externe harde schijf ? Natuurlijk, alles heeft een prijs maar hier wil ik zeker niet op besparen.

Comment

best eerst een backupje maken denk ik. ik had onlangs ook problemen met mijn portable 500 gb van lacie. had deze gekocht bij van den borre en deze werd niet meer hersteld mocht meteen een nieuwe kiezen in de winkel. wat dan weer wel een top service is.

Comment

ik heb hier 1 tb aan mn pc hangen
                      1tb bij de tv liggen
                      en nog ns een 1tb via internet bereikbaar (ligt bij m n broer 8 dorpen verderop)

ik gebruik een NAS van iomega hiervoor

backup naar mn broer duurt wel even gezien het via internet gaat.. maar ach
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Wat ik zou doen is een NAS kopen waarvan je de schijven zelf kan vervangen indien een van de schijven defect zou zijn.

Iets zoals dit:
                        http://www.alternate.be/html/product...l?artno=T3LV02

En koop je hierbij nog 2 hd's van 1,5TB zoals deze:
                        http://www.alternate.be/html/product...l?artno=AFBU01

Het voordeel is dat 1 van de schijven defect is, je de schijf eruit haalt en hiermee naar de winkel gaat voor omruiling/herstelling.
                        Meestal krijg je dan direct een nieuwe schijf mee die je dan direct weer in je nas kan plaatsen, en de mirror (raid1) rebuilden.

Iets wat je kant en klaar koopt zoals je lacie, heb je altijd de miserie dat je alles moet binnenbrengen voor herstel.
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hmz,
                          Tis niet de eerste keer dat ik problemen hoor van Lacie met hun grote schijven....
                          Kheb zelf eentje gehad van 320gig dachtek....
                          die heeft het toch 2j uitgehouden...
                          kheb nu een van 1tb van Fuj Siemens...
                          maar kdenk dak met de tijd toch zou willen overgaan op een NAS systeem zodat men vriendin ook de foto's kan bekijken via netwerk...
                          Iemand daar een aanraden in? in die NAS dan...

Comment

Ik lees hier vaak dat iedereen wel beschikt over 2 of meerdere opslagsystemen, HD's, .... maar dat iedereen alles manueel overzet.
                            Ikzelf gebruik allway sync (ff googelen). Een volledig freeware programma dat je zowel toelaat automatisch backups te maken alsook 2 of meerdere schijven te synchroniseren.
                            Gedaan dus met manueel over te zetten. Pas je een foto (of bestand)aan op één schijf, dan maakt dit programma automatisch een kopie op de tweede schijf ...

grt,
                            Raf
                            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                              Wat ik zou doen is een NAS kopen waarvan je de schijven zelf kan vervangen indien een van de schijven defect zou zijn.

Iets zoals dit:
                              http://www.alternate.be/html/product...l?artno=T3LV02

En koop je hierbij nog 2 hd's van 1,5TB zoals deze:
                              http://www.alternate.be/html/product...l?artno=AFBU01

Het voordeel is dat 1 van de schijven defect is, je de schijf eruit haalt en hiermee naar de winkel gaat voor omruiling/herstelling.
                              Meestal krijg je dan direct een nieuwe schijf mee die je dan direct weer in je nas kan plaatsen, en de mirror (raid1) rebuilden.

Iets wat je kant en klaar koopt zoals je lacie, heb je altijd de miserie dat je alles moet binnenbrengen voor herstel.

das zeer duidelijk en een schoon prijsje ook.
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X