Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slingbag of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• slingbag of niet

Hey,

Ik heb momenteel een fotorugzak van Samsonite waar al men gerief inzit.Nu ondervind ik telkens als ik ga gaan wandelen dat het zeer ambetant is om telkens men rugzak te moeten afnemen voor te kunnen wisselen van lenzen.ik heb dan zitten kijken voor een Slingbag van Lowepro.Ben daarvoor naar men fotoboer geweest en heb daar de Lowepro 350 AW uitgetest.Alles paste erin met zelf nog plek over voor meer.Alleen het systeem voor men statief(Manfrotto 190xb) aan te hangen vond ik raar er zitten gewoon 2 lussen aan de zijkant maar zelfs 1 poot van men statief past daar niet in.

Nu men vragen:

1) Ondervind je veel last aan de schouder bij een Slingbag,doordat al het gewicht van je tas nu op 1 schouder terecht komt.Vooral dan bij lange wandelingen

2) Moet ik voor men statief er aan te hangen een accesoire van Lowepro bijkopen voor dit te kunnen bevestigen.ik heb geen draagtas voor men statief.

groeten Tim
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

Re: slingbag of niet

ik heb lang gewerkt met een slingshot 300. Het werken met een sling is heel gemakkelijk maar een ganse dag stappen in de bergen met een gevulde tas is heel pijnlijk. Je draagt het gewicht dag na dag langs één kant en ook het gebrek aan statiefbevestiging heeft mij doen over gaan naar een lowepro computertrekker.

Meer plaats (zeker met een 70-200 of 200-500 ruimte), mooi verdeeld langs de schouden en ruimte voor kleine PC en statief.

maw voor weinig gewicht en zonder statief : slingshot anders niet
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik zou je een slingbag afraden. Zoals Devid al aangaf wordt het na een tijdje erg pijnlijk omdat je alle gewicht op één schouder draagt.

Zelf gebruik ik nu bijna anderhalf jaar een Kata 3n1-30. Deze tas is eigenlijk uniek in z'n soort. Je kunt deze namelijk gebruiken als slingbag én als normale rugtas. Maar in de praktijk zal ik deze tas nooit als slingbag gebruiken. Ik heb er vaak zo'n 10 kilo aan materiaal in (en dat is eigenlijk ook veel te gek maar ja, ik kan vaak niet kiezen wat thuis te laten ) en da's véél te zwaar op één schouder.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Ik zou je een slingbag afraden. Zoals Devid al aangaf wordt het na een tijdje erg pijnlijk omdat je alle gewicht op één schouder draagt.

Zelf gebruik ik nu bijna anderhalf jaar een Kata 3n1-30. Deze tas is eigenlijk uniek in z'n soort. Je kunt deze namelijk gebruiken als slingbag én als normale rugtas. Maar in de praktijk zal ik deze tas nooit als slingbag gebruiken. Ik heb er vaak zo'n 10 kilo aan materiaal in (en dat is eigenlijk ook veel te gek maar ja, ik kan vaak niet kiezen wat thuis te laten ) en da's véél te zwaar op één schouder.
        Inderdaad, zelfde ervaring met dezelfde Kata-tas & gelijkaardig gewicht van m'n uitrusting : gebruik hem enkel als slingbag voor korte trips en als rugtas voor langere trips (en als je de schouderriemen kruiselings gebruikt kun je "relatief vlot" van backpack naar slingbag overschakelen (één riem losmaken). Veel gewicht in een slingbag is niet lang (bvb. een dagtrip) vol te houden.
        Een "echte" rugzak zal ongetwijfeld meer draagcomfort bieden maar dan met het nadeel dat je lenzen minder vlot bereikbaar zijn.
        Ik vrees dat de ideale tas nog moet uitgevonden worden, of zal het altijd een compromis blijven ?
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

bedankt voor de informatie.dan blijf ik bij men rugzak van samsonite en draag ik mijn stafief wel in de hand.

grtz
          “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

Comment

Hoi ik heb een flipside 300 van lowepro en vind deze superieur boven de slingshot 300 die ik gehad heb. Enorm comfortabel en via de heupriem kan je deze ook als een slingshot gebruiken want deze tas is enkel langs achteren toegankelijk. Ik heb ook nog een tamrac expedition 7, maar dat is voor het zwaardere werk...
            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
              Hoi ik heb een flipside 300 van lowepro en vind deze superieur boven de slingshot 300 die ik gehad heb. Enorm comfortabel en via de heupriem kan je deze ook als een slingshot gebruiken want deze tas is enkel langs achteren toegankelijk. Ik heb ook nog een tamrac expedition 7, maar dat is voor het zwaardere werk...
              volg ook uw mening, alhoewel ik een flipside 400 heb, super om te dragen, je voelt bijna niet dat je hem op je rug hebt, enkel toegang langs achter dus extra veilig, een echte aanrader.
              Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

Waarom combineer je je rugtas niet met een heuptas waarin je dan je direct toegankelijke objectieven steekt?
                Ik doe dat bij bergtochten zo, rugzak op de rug en heuptas op de heup (ja, waar anders?) met mijn objectieven erin. Perfect doenbaar en zeer comfortabel.
                Groeten,
                Geert

Comment

Kijk ook eens naar de Fastpack 350, die kan je op 1 schouder naar voor draaien om te wisselen, en dan weer verder op twee schouders dragen. De opening is dan wel op de zijkant, maar je kan de rits zodanig wegstoppen onder een flap, dat niemand ziet waar die open kan.
                  Ruimte voor laptop en ander spul, zeer functioneel dus.

Comment

Working...
                  X