Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d memory cards

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5d memory cards

Ik had graag wat info gehad over memory cards, ik ben op zoek naar iets voor in een 5d mark I.

wat is de genoteerde snelheid? is dit de snelheid voor het opslaan van en foto op de kaart bij het nemen, of het kunnen wegschrijven naar de computer?

wat zijn goede merken, degelijke prijzen, wat is het minimum nodig aan geheugen voor de grote JPEG's van de 5d?

Zijn de SanDisk's van goede kwaliteit?

alvast bedankt

Re: 5d memory cards

Ik gebruik (op 5DmkI & mkII) Sandisk 8GB ExtremeIII kaartjes.
    Daar ben ik heel tevreden van, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Beide camera's zijn niet van de snelste, maar de MkII schrijft RAW's van 25mb weg, dus moet je kaartje toch wel iets aankunnen. Nog snellere geheugenkaartjes zijn vooral nodig voor 1D reeksen, als je eerder richting 10fps bursts gebruikt.

Er wordt ook geclaimd dat die kaartjes extremere omstandigheden aankunnen (ik veronderstel dan dat dit hoofdzakelijk over temperaturen gaat). Hier kan ik natuurlijk niet vergelijken, maar ik heb ze al gebruikt van -25°C tot +40°C, en nog geen problemen ondervonden. De batterijen laten het over't algemeen sneller afweten.

De prijs van die kaartjes ligt tussen de 40 & 45 euro.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Ik heb ook al kaartjes van 150 euro gezien in de Saturn, maar volgens mij is dat wat overdreven voor alledaags gebruik, niet ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Gebruik ook de SanDisk 8GB Extreme III samen met de 5D MK II . Vindt dit een goed merk , heb ook 2 kaartjes van Kingston die het ook heel goed doen maar trager zijn dan de Extreme III van SanDisk , zijn ongeveer te vergelijken in snelheid met de Ultra II van SanDisk .
        Groetjes
        Albert

Comment

tegenwoordig zijn de kaartjes ingedeeld in "extreme" en "extreme pro"
          Ik vind de "extreme" versie meer dan voldoende, en sneller dan de oude reeks.

google maar eens

Comment

Volgens Rob Galbraith zijn tests zouden de Sandisk Extreme IV kaartjes de moeite moeten zijn in een 5D.

Ik gebruik persoonlijk in mijn 1D2 alleen Sandisk Extreme III & IV kaartjes en ben daar uiterst tevreden over, zowel over wegschrijfsnelheid van camera naar kaart als van kaart naar computer
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

@ Hans: merk je veel verschil tussen de snelheid van de extreme III en IV bij overdracht van camera naar kaart?

Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                Volgens Rob Galbraith zijn tests zouden de Sandisk Extreme IV kaartjes de moeite moeten zijn in een 5D.
                Die geeft dezelfde snelheden als alle eerste 10 kaarten, waaronder een ultra II.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Die geeft dezelfde snelheden als alle eerste 10 kaarten, waaronder een ultra II.
                  klopt maar met een iets of wat fatsoenlijke kaartlezer, is je extreme III of IV kaart sneller leeggehaald dan die Ultra II...

zal niet zo zijn natuurlijk dat je een uur winst gaat hebben hieruit
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Working...
                  X