Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afgebroken voet sigma flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afgebroken voet sigma flitser

    Ik zit met een probleem.

    Het voetje van mijn sigma flitser is aan de zijkant afgebroken.
    Nu heb ik kunnen zien dat het onderste gedeelte apart kan vervangen worden.

    Nu ben ik daarstraks bij konijn geweest en ze dienen deze blijkbaar op te sturen. Enkel dus de 'plastieken' voet kunnen ze niet bestellen. Dit omdat er contacten zouden moeten gesoldeerd worden.
    Nu had ik hem zelf reeds even opengemaakt voordien en had willen vaststellen dat het enkel vijsjes zijn die moeten losgemaakt worden.

    Volgens konijn zou ik toch op een 75 euro moeten rekenen om hem op te sturen en te laten herstellen.
    Nu had ik graag toch even gekeken om zelf met sigma contact op te nemen maar blijkbaar hebben ze via hun site geen e-mailadres.

    Kan iemand mij hierbij helpen of weet er iemand een andere winkel waar ik terecht kan, liefst puur voor het onderdeel?
    Website: http://www.svisimaging.be

  • #2
    Re: afgebroken voet sigma flitser

    Is sigma niet ergens tegen brussel gelegen?Misschien daar es naar bellen??
    Oei het bevind zich in nederland
    Last edited by rikketik; 17 april 2010, 10:38.

    Comment


    • #3
      Re: afgebroken voet sigma flitser

      Indien u ABN spreekt en verstaat kunt u ze contacteren onder volgend nummer

      Netherlands,
      Belgium,
      Luxembourg Sigma Benelux B.V. Overijsselhaven 143, 3433 PH Nieuwegein, Netherlands Tel:31-30-6061070
      Fax:31-30-6061284
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: afgebroken voet sigma flitser

        Sigma zelf zit idd in Nieuwegein...(moet er volgende week weer even heen) helpen zeer correct...maar dan ook zeer correct, dus zal niet snel een ander antwoord zijn als bij Konijn...

        Voor Nederland is Corona Beeldtechniek in Almere de "reparateur" voor bepaalde zaken, heerlijk winkeltje waar ik graag kom. Maar zal iets te ver voor jou zijn
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: afgebroken voet sigma flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Sigma zelf zit idd in Nieuwegein...(moet er volgende week weer even heen) helpen zeer correct...maar dan ook zeer correct, dus zal niet snel een ander antwoord zijn als bij Konijn...

          Voor Nederland is Corona Beeldtechniek in Almere de "reparateur" voor bepaalde zaken, heerlijk winkeltje waar ik graag kom. Maar zal iets te ver voor jou zijn
          heeft deze winkel de wisselstukken onmiddelijk in huis of niet?
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: afgebroken voet sigma flitser

            Om dit draadje terug even een update te geven

            Bij konijn hadden ze me dus meegedeeld dat ze geen wisselstukken konden bekomen en de flitser dienden op te sturen voor reparatie en konden me ook geen exacte prijs geven op dat moment maar een richtprijs omstreeks 75 euro.
            Persoonlijk vond ik dit een beetje omslachtig omdat het uiteindelijk 'maar' ging om wat plastiek dat ik diende te vervangen, temeer omdat ik de voet zelf al gedeeltelijk gedemonteerd had en zag dat het uiteindelijk juist een paar vijsjes losmaken was.

            Naar aanleiding dan van een reactie hier heb ik toch even zelf rechtstreeks contact opgenomen met sigma in nederland.
            Ik heb mijn probleem uitgelegd en zij deelden mij mede dat het geen enkel probleem was om enkel het onderdeel te bestellen via een van hun erkende dealers die terug te vinden zijn op de website.

            Daardoor (mede door mijn woonplaats) contact opgenomen met focilux (ja, ze zijn nog altijd open).
            Daar verschoten ze ook heel even van mijn vraag en de info die ik heb bezorgde. Zij waren aangenaam verrast, mede door het feit dat dit voor hun voor andere onderdelen ook blijkbaar goed nieuws was.
            Ze hebben blijkbaar geďnformeerd zelf rechtstreeks bij sigma en mij de kostprijs meegedeeld, m.n. maximaal 50 euro.
            Ze vroegen wel ter bevestiging even een mailtje om het onderdeel effectief te bestellen (niet meer dan logisch vind ik).
            Naar ongeveer een week (nog niet dacht ik) telefoon gekregen dat de voet was geleverd en ik deze kon afhalen aan de kostprijs van indd effectief 50 euro.

            Na afhaling heb ik het natuurlijk onmiddellijk geplaatst en diezelfde namiddag kunnen testen met een positieve indruk. Flitser werkt terug zoals het hoort enz

            Hopelijk hebben de mede-leden hier iets aan maar het zou me verwonderen van niet
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment

            Working...
            X