Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

    Hallo,

    ik fotografeer de laatste tijd steeds meer bmxers en skateboarders.
    Nu merk ik toch ech wel dat ik een flitser nodig heb, of zelfs 2 of meer...
    Ik weet dat bij canon alleen maar de 580EXII als master kan functioneren. Toch?
    Maar zijn er bij merken zoals bijvoorbeeld mez, sigma,.. ook zo'n flitsers voor master.
    Ik zou namelijk graag 1 flitser op camera hebben, en 1 of 2 losse op een statief.
    Maar als ik dan een 580EXII en dan minimaal 1 430EX moet kopen, wordt het voor mij wel erg duur...
    Zijn er dus goedkopere oplossingen?
    Ik zag zelf pas een advertentie van de QIHE 1011 vastlichtset voor 170euro.
    Zou ik dit hiervoor ook kunnen gerbuiken, maar dan heb ik zeker ook een draagbare stroombron nodig.

    Alvast bedankt!

    groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

    wireless radio triggers gebruiken en dan kan bijna eender welke flitser aansturen (metz, canon, sigma, ...)

    zoek eens naar het draadje 'wat heb je nodig als strobist'

    of ok RF-602, hier legt koen e.a. zijn ervaringen open met de verschillende wireless triggers
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

      De metz 58 kan als master en slave dienen, de metz 48 enkel als slave. Compatibel ook met het canon systeem, dus je kan met een 58 een 430ex aansturen, of een 48 of 58 kan ook aangestuurd worden door een 580ex

      Comment


      • #4
        Re: Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

        Hallo,

        bedankt voor de antwoorden, ik denk dat die RF-602 wel interessant is.
        En maakt het dan erg veel uit of ik 2 flitsers van 100euro, of van 300euro koop?
        En is zo'n pocketwizard ongeveer hetzelfde als die RF-602 maar dan veel betere kwaliteit, en zonder die ontvangers om de flits op te zetten?
        En wat voor kabeltje bedoel je? Want bij de RF-602 heb je toch geen kabel nodig?

        groeten Joep
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

        Comment


        • #5
          Re: Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

          Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
          Hallo,

          bedankt voor de antwoorden, ik denk dat die RF-602 wel interessant is.
          En maakt het dan erg veel uit of ik 2 flitsers van 100euro, of van 300euro koop?
          En is zo'n pocketwizard ongeveer hetzelfde als die RF-602 maar dan veel betere kwaliteit, en zonder die ontvangers om de flits op te zetten?
          En wat voor kabeltje bedoel je? Want bij de RF-602 heb je toch geen kabel nodig?

          groeten Joep
          de flitser op zich gaan nie veel uitmaken

          je moet de flitsers wel manueel kunnen instellen en het richtgetal maakt ook een verschil natuurlijk

          de PW's hebben het voordeel dat ze lichtmeting kunnen doorgeven (TTL)
          je moet dan natuurlijk ook denk ik wel TTL-flitsers hebben

          de kabel ga ik me nie direct over uitspreken maar in weze niet, veel hangt ook wel af van je statief en swivel enz
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke flits kopen??? BMX en skateboard.

            Je wenst beweging te bevriezen neem ik aan, gezien de sporten die je aanhaalt.
            Dus heb je flitsen nodig die een korte flitsduur hebben, het goedkoopste wat ik je kan aanraden is een studioflitser Elinchrom BX van 250 WS, die heeft een flitsduur van rond de 1/2800 ste van een seconde, en is redelijk goedkoop. Maar dan heb je wel stroom nodig op de locatie. Een ander alternatief is een Ranger Quadra met een A head, dan zit je wel over de 1000 euro, maar dan werk je op batterij, en kan je dus overal flitsen.

            Reportageflitsers zitten met een tijd van om en bij 1/800 ste, en dat kan in sommige gevallen onvoldoende zijn, bij sprongen.

            Wat ik in U geval zou doen, en daar kan je nooit mee misdoen, start is met een 580 EX te kopen, je kan die op de camera en ook los van de camera gebruiken, met een radiotrigger. Je kan dan een evaluatie maken of dit voor Uw toepassing voldoende is.
            Is dit niet het geval, ben je nooit gefopt want de 580 is een steengoede reportageflitser en is eigenlijk onmisbaar.

            MVG, Jeff C.
            Last edited by Digipics357; 30 maart 2010, 06:20.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X