Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kort statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kort statief

    Ik zoek al een tijdje naar een statief dat opgeplooid +/- 35 cm lang is .
    Maar als ik een foto wil nemen toch een hoogte van minimaal 150 cm haal ( liefst 165 cm ) .
    Bestaan die wel ?
    Ik maak altijd een toer met de moto en wil een statief meenemen dat niet tegen de duozit stekt !
    CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

  • #2
    Re: Kort statief

    PVC rioolbuis die onderaan gesloten is monteren door op achterste voetsteun te laten steunen en gaatje in buis boren en met colsonbandjes vast gespen aan je chassis en aan je topkofferplaat met een spangordel vast maken, bovenaan zorgen dat de buis met deksel afsluitbaar is. dan kan je een statief relatief veilig op de moto meenemen. probleem is dat de meeste statieven te dik zullen zijn om in die buis te passen, of ik moet eens op zoek naar een dikere diameter

    Comment


    • #3
      Re: Kort statief

      In de Traveller serie van Gitzo zit er eentje van 35,5 cm. Is wel met vijf segmenten, en max 2 kg erop.


      Groet Hans.

      Comment


      • #4
        Re: Kort statief

        Giottos heeft de vitruvian (remember Da Vinci's Vitruvian man).

        Comment


        • #5
          Re: Kort statief

          Alvast bedankt voor de reacties .
          Ga al zeker de Giotto en de Gitzo bekijken .
          Hebben jullie ervaring met 1 van de twee ?
          Of zouden jullie zoiezo een voorkeur hebben voor 1 van de twee ?
          CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

          Comment


          • #6
            Re: Kort statief

            ik heb goede ervaringen met Gitzo, geen ervaring met deze modellen of met Giottos.
            Het was even zoeken voor de Giottos:


            Zolang ik mij dat financieel kan permitteren, ga ik voor Gitzo. Let bij prijzen erop dat soms een KIT wordt aangeboden, dus inclusief balhoofd.

            Groet Hans

            Comment


            • #7
              Re: Kort statief

              Misschien ook eens naar de nieuwe reeks van Benro kijken.
              Het merk probeert al jaren uit de schaduw te treden met goedkopere varianten van Gitzo statieven. Hun nieuwe M8-reeks lijkt vrij innovatief: je kan van de driepoot in een handomdraai ook een monopod van maken. Lengte ingeschoven: 42 à 43 cm.
              http://www.benrobv.nl/Statieven/Carb...ef-KIT-M8.html
              Onder andere te koop bij studio73 (fotorubens)
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Kort statief

                Thanks .

                Benro lijkt me ook wel een goeie + Carbon .
                Als racer wordt ik natuurlijk aangetrokken door Carbon .
                CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                Comment


                • #9
                  Re: Kort statief

                  kijk ook even naar feisol en Redged, deze hebben ook enkele reisstatieven in hun assortiment die erg kleine opvouwen.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kort statief

                    Thanks .
                    CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                    Comment

                    Working...
                    X