Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon flitssinchronisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon flitssinchronisatie

    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    Wat dus exact mijn punt was: je kan met een ND filter toch deftig inflitsen als er redelijk wat zon staat, en een relatief lage sluitertijd (onder de max flitssynchronisatietijd) behouden. Dat is nu net één van de voordelen van een ND filter. Als het gaat over actie, zul je vrees ik toch naar een oplossing met de FP-mode moeten zoeken.
    Je begrijpt het niet goed denk ik.
    de ND filter gaat ook veel licht van de flitser tegenhouden (alles dat door de lens binnenkomt), dit betekend dat je je flitskracht fel moet gaan opdrijven, maar tijdens een heldere dag werk je bijna op full power dus ga je niet genoeg kracht uit je flitser kunnen halen voor een correcte belichting (je moet op dat moment nog steeds meer flitskracht hebben dan het omgevingslicht)

    Zonder filter hou je geen flitslicht tegen, maar je kunt wel het omgevingslicht tegenhouden door je sluitertijd te verkorten.
    Als je tegen een sluitertijd van 1/1000 kunt werken ga je de omgeving kunnen onderbelichten maar toch je onderwerp correct belichten met je flits (flits heeft snelheid gemiddeld van 1/1250 sec en korter).

    Vandaar dat strobisten massaal de D70s opkopen
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Nikon flitssinchronisatie

      ND filters is een oplossing. Maar de kracht van 1 flits zal idd onvoldoende gaan zijn.

      D70(s) of meer flitsjes of krachtigere flits gebruiken.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #18
        Re: Nikon flitssinchronisatie

        Ik vraag me af waarom die electronische sluiter voor snellere tijden niet meer toegepast wordt?
        Kostprijs?

        Mijns inziens biedt die toch alleen maar voordelen:
        - Zoals al gemeld: fitssynchronisatie
        - De mechanisch sluiter kan eenvoudiger: moet slechts tijden tot ong. 1/250s (verschilt van toestel tot toestel) aankunnen en de "spleet", die op een constante opening moet gehouden worden tijdens de sluiterwerking op snelle tijden, is niet meer nodig
        - Een spleetsluiter op bv. 1/8000s zal slechts een smalle spleet langs de sensor laten passeren en kan dus "bewegingsvervorming" veroorzaken bij snel bewegende onderwerpen (omdat de spleet steeds met ong. 1/250s afloopt, zelfs bij 1/8000s)

        of zijn er ook nadelen?
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment

        Working...
        X