Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statiefkop voor video/foto 550d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statiefkop voor video/foto 550d

Aangezien ik een 550d aangekocht heb, ben ik nu op zoek naar een statiefkop daarvoor (voornamelijk om te filmen, maar ook voor de occasionele foto).

Ik weet echter niet goed wat voor "kop" ik best bij het statief koop. Ik zie 3way-, bal-, video-, ... hoofden maar ken daar eigenlijk niets van.

Ik werk met een canon 70-220 F4/L lens erbij en dit is voornamelijk voor (actie)sport te filmen. Makkelijk zowel horizontaal als verticaal bewegen is dus belangrijk.

Welk principe zou het beste werken voor het beoogde doel?

En wat bv. met quick release enz.?

Qua specifiek type raak ik er wel uit, het gaat gewoon om de werking van al die verschillende soorten hoofden.

Alvast bedankt!
    Last edited by sibet; 19 maart 2010, 09:28.

Re: statiefkop voor video/foto 550d

Oorspronkelijk geplaatst door sibet Bekijk bericht
    Aangezien ik een 550d aangekocht heb, ben ik nu op zoek naar een statiefkop daarvoor (voornamelijk om te filmen, maar ook voor de occasionele foto).

Ik weet echter niet goed wat voor "kop" ik best bij het statief koop. Ik zie 3way-, bal-, video-, ... hoofden maar ken daar eigenlijk niets van.

Ik werk met een canon 70-220 F4/L lens erbij en dit is voornamelijk voor (actie)sport te filmen. Makkelijk zowel horizontaal als verticaal bewegen is dus belangrijk.

Welk principe zou het beste werken voor het beoogde doel?

En wat bv. met quick release enz.?

Qua specifiek type raak ik er wel uit, het gaat gewoon om de werking van al die verschillende soorten hoofden.

Alvast bedankt!
    Inderdaad, heb ik ook reeds aan gedacht, hier sta je dan met je duur balhoofd dat eigenlijk niet geschikt blijkt om te filmen.

Zo blijft de commerce draaien denken de statiefmakers.

Ik zag deze week toevallig iets op TV waar ze aan het filmen waren met een DSLR, daar zetten ze het statief op een deken en sleepten dat over de vloer, schijnt beter te zijn dan een hobbelend statief op wieltjes, natuurlijk alleen bruikbaar op een vlakke en gladde vloer.
    Last edited by Guest42; 19 maart 2010, 10:40.

Comment

Working...
    X