Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijen

Ik heb de indruk dat mijn oplaadbare batterijen van GP nogal vlug "leeg" zijn.
    Ze zijn nog niet zo heel oud en zijn zeker nog geen "1000X" opgeladen.
    Hoogstens 50 keer.
    Mijn lader is een Memorex PRO 8100.
    Ik heb de accu's al eens ontladen en het geheugen gewist.
    Nog lopen ze vlug leeg.
    Vraagjes.
    Hoe lang kan een GP batterij (ongebruikt) in de tas blijven, voordat deze zijn "power" heeft verloren?
    Is de Memorex wel een goede oplader voor deze batterijen?
    Is er een mogelijkheid (machinaal?) om de batterijen te testen en zodoende te weten of ze versleten zijn?

Re: Batterijen

dit kwam ik tegen op het internet. Doordat de gewone NiMH- en de NiCd-batterijen een vrij grote zelfontlading hebben, zijn deze niet geschikt voor apparaten die maar weinig stroom gebruiken (zoals afstandbedieningen en klokken). Vanaf 2008 zijn er echter verschillende soorten van deze NiMH-batterijen met een veel lagere zelfontlading te koop, vaak aangeduid met de generieke Engelse term "low self discharge" of de afkorting "LSD", die wel voor dit type toepassing geschikt zijn. Voorbeelden van LSD-NiMH batterijen zijn de Recyko+ serie van fabrikant GP, de Eneloop serie van fabrikant Sanyo, de Imedion serie van Maha. Overigens kunnen de LSD-varianten gewoon in een standaard (NiMH-)lader opgeladen kan worden. Na een jaar zonder gebruik, heeft een opgeladen LSD-NiMH batterij nog ongeveer 85 procent van de originele capaciteit beschikbaar, terwijl een normale NiMH tegen die tijd door zelf-ontlading helemaal leeg is.
    depaulus
    Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

Comment

Re: Batterijen

De problematiek rond NiMH batterijen is hier al extreem uitgebreid aan bod gekomen, even zoeken?

Comment

Working...
      X