Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless afstandsbediening voor canon 40d doet het niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wireless afstandsbediening voor canon 40d doet het niet

Gisteren voor mijn verjaardag heb ik een yongnuo yn-126 voor een canon 40 d gekregen.
    Deze natuurlijk op de 40d gezet en uitgeprobeerd.
    De afstandbediening en de ontvanger ontvangen elkaar maar de camera reageert niet.
    Is het zo dat je in het menu van de camera wat moet veranderen?

Re: Wireless afstandsbediening voor canon 40d doet het niet

Als mijn afstandsbediening (Hama RS-80 E3) het eens een keertje niet doet op de 50D, dan heb ik die wellicht ingeplugd terwijl het toestel opstond. Bij mijn combinatie is het belangrijk:
    1. 50D uit te schakelen
    2. Hama RS-80 E3 in te pluggen met het knopje van de afstandsbediening op uit
    3. afstandsbediening in te schakelen
    4. 50D in te schakelen

Voor de rest is er op de 50D zelf niets aan te passen.
    Lukt het zo?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Lesc wat jij schreef, heb ik uitgeprobeerd, maar dit heeft ook niet geholpen.
      Volgens mij krijgt de camera helemaal geen impuls.
      De afstandbediening heeft contact met het ontvangststation dat met de camera is verbonden.
      Maar ik denkdat het ontvangststation van de afstandbediening dat niet heeft met de camera.
      Op het dat ontvangststation zit ook een knop en deze is ook te gebruiken voor afdrukken en focussen.
      Deze doet ook niets.
      Daarom dacht ik aan een setting in het menu wat verkeerd kon staan.

Comment

Da's jammer. Dan zal het kiezen van een ander kanaal wellicht ook niet helpen? Toen een en ander bij mij niet werkte, dacht ik eerst aan storing, maar net als jij had ik een goede verbinding (groene lichtjes) tussen wat je in je hand houdt, en wat met de camera verbonden is. Het gaat toch om diezelfde driepins aansluiting, niet? Wat dat betreft is er geen verschil tussen jouw 40D en onze 50D. Ik moest althans niets doen aan een of ander menu (geloof niet dat je in het menu iets daarover zult vinden), maar moet wel rekening houden met de juiste manier van aansluiten (=pas opzetten van camera en afstandsbediening NADAT de fysieke verbinding gemaakt is).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ik heb natuurlijk ook op internet gezocht.
          Heb daar iemand gevonden die schreef dat het kabelschoentje van de aansluiting op de camera niet goed was.
          De contact puntjes konden in het schoentje geen contact maken.
          Ja om dat op te lossen is de winkelier zijn probleem denk ik.
          Of hoop ik.

Comment

Succes, en houd ons op de hoogte!

Comment

Na een email van mij, een terugmail bericht gehad van de winkelier van Foto Aalten,deze schreef mij:
              gewoon terug sturen, gebeurt wel meer dat er een contactje los zit bij deze afstandsbediening. Nu stuurt de winkelier me nu een andere merk, de cleo. De rekening van de terugverzending wordt terugbetaald.

Comment

Foto Aalten heeft hier een goede naam ivm dienst na verkoop! Houd ons op de hoogte.

Comment

Working...
                X