Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief kop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief kop

hoi gasten

een vraagske :
    ik ben op zoek naar een statief kop die zowel horizontaal
    als vertikaal blijft staan als je bv :
    een foto van een kerk trekt vertikaal dat hij zeker horizontaal blijft staan
    en dus niet links of rechts beweegt
    met een bal hoofd is dit niet te doen want dan beweegt hij ook horizontaal

ff hulp bij dit

groetjes rudy
    Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
    portfolio = http://rdewebs.com

Re: statief kop

gewoon een 3 weg kop dus? kijk is op de site van manfrotto bijvoorbeeld..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rude50d Bekijk bericht
      met een bal hoofd is dit niet te doen want dan beweegt hij ook horizontaal
      Ik ben niet zeker of ik je goed begrijp, maar een balhoofd kan je vastdraaien hoor. Of dacht dat je die bal daar altijd los in zit ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik begrijp het nog minder, een balhoofd koop je net omwille van zijn flexibiliteit en gebruiksgemak. Je kan het in alle richtingen draaien en vastzetten.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een hoop balhoofden kunnen gaan draaien als je knop losdraait om te kantelen, dan moet je een balhoofd nemen waarbij je het draaien apart kan vergrendelen. Of een L-bracket kopen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

hey

ja heren maar als je in portret stand vertrekt en je gaat van horizontaal
            naar boven dan zal hij ook horizontaal links of rechts bewegen
            bv een panorama van een plafond
            dus je toestel voor je uit en dan omhoog gaan zonder links of rechts te draaien
            x as geblokkeerd en y as los en visa versa
            een bal hoofd zal in alle richtingen draaien en bewegen als je hem los draait
            zijn er balhoofden die die enkel 1richting kunnen en de andere richting geblokkeerd
            kan worden

groetjes rudy
            Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

https://www.photoproshop.com/images/...ProShop_en.jpg

Dit vb van een balhoofd kan horizontaal bewegen zonder de bal los te maken. Zie rechts onder van de figuur.
              Omgekeerd zal niet goed lukken
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

Comment

Met een gewone 3 weg kop met zijdelingse kantel mogelijkheid over 180 graden kan ik een " zwiep" maken over bv. een kerkplafond.
                Als de opzet is om een panorama te maken kun je ook kijken naar een panoramakop, zie bv,

Groet Hans.

Comment

hey

ja da laatste postje is fijn
                  daar zou het moeten mee lukken denk
                  hopelijk is het stevig genoeg om een canon 50 d te verwerken
                  als je van onder naar boven werkt en hij beweegt niet horizontaal
                  zeker voor hdr dan zou de eerste link goed moeten zijn
                  nu enkel de prijs eens bekijken
                  dank u voor de hulp mr Hoes

groetjes rudy

Comment

Als je de 50D met grip hebt, en daarbij een wat kloekere lens (bij mij is dat de EF-s 17-55 f/2.8), dan heb je toch wat bij aan gewicht. Mijn Manfrotto 322RC2 (wel niet zo'n echte drieweg, zoals jij wellicht bedoelt) kon dat in portraitstand niet houden.
                    Mijn nieuwe Q3 balhoofd heeft met die combo niet de minste last, maar mijn vrouw vindt het niet nauwkeurig genoeg voor de combo 50D+grip+EF 100mm f/2.8 macrolens.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hey les

ja tis nogal zwaar 50d met de grip en de 18-200
                      daarom is die link wel wa ik zoek maar hij mag
                      niet horizontaal bewegen
                      wa vind je van deze die de andere jongen doorstuurde mr Hoes

http://www.nodalninja.com

Comment

Ben wel niet zo thuis (ook niet direct geïnteresseerd ) in panoramakoppen, maar het systeem lijkt me wel interessant (dat blokkeren van horizontale of verticale beweging). Vind wel niet onmiddellijk wat zo'n kop kan dragen zonder te gaan "creepen".
                        En zijn er verdelers in België/Nederland, of enkel online? Dat laatste was voor mij geen bezwaar om toch voor Markins Q3 te kiezen (enkel online via een Duitse webshop), maar van Markins is er nogal wat ervaring (ook hier op het forum) beschikbaar. Geldt dat ook voor de Nodal Ninja?
                        Gewoon een paar vraagjes die je ook jezelf moet stellen, denk ik.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ja da wel lesC
                          bij konijnenberg kan je die krijgen en op you tube
                          kan je er demo's van zien wel inressant
                          kga eens kijken naar de prijzen en naar die van u

groetjes
                          Last edited by rude50d; 14 maart 2010, 17:20.

Comment

Bekijk ook onderstaande link eens naar RRS. Dit merk heeft verschillende oplossingen voor je probleem alsook hoe je het fenomeen "paralax" kan voorkomen bij het maken van pano's. Ook in combinatie met balhoofden.

http://reallyrightstuff.com/pano/index.html
                            Mvg, Tin_tin
                            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Working...
                            X