Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart sd goedkoop, goed?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaart sd goedkoop, goed?

is deze geheugenkaart:

goed?

snel en degelijk voor de canon 500d ?
    CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Re: geheugenkaart sd goedkoop, goed?

Ik heb ook een onbekend merk van SD kaart voor het moment, is ook 4Gb en ook een Class 4, voor mij is deze zekers voldoende, schrijft alles snel weg... kan natuurlijk altijd sneller maar voor dat geld zou ik het niet laten. Voor dat geld kan je eigenlijk niet echt een miskoop doen hé
    ---------------------------------------------------------------

Nikon D5000 - AF-S DX NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G

Comment

Voor 40 euro heb je een veel snellere 16gb kaart.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ja ik heb ook een paar goedkope sd-kaartjes maar wel vooral als back up.
        Voor een kaartje dat vooral in je camera gaat verblijven kan je beter een Sandisk of een Lexar te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          Ja ik heb ook een paar goedkope sd-kaartjes maar wel vooral als back up.
          Voor een kaartje dat vooral in je camera gaat verblijven kan je beter een Sandisk of een Lexar te kopen.
          daar ben ik het totaal niet mee eens
          ik gebruik al jaren andere merken buiten scandisk of lexar en heb daar nog nooit problemen mee gehad
          oa Transcend
          vooral Transcend geeft heel veel waar voor zijn geld

Comment

Ik heb het niet bijgehouden, maar als hier iets staat over niet werkende kaarten is het vrijwel nooit Sandisk of Lexar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb bij Aldi vorige week (of was het nu de week daar nog voor ) zo'n 4 GB micro kaartje van dat merk gekocht. In de SD houder werkt het in de laptop, en ook in de pocket van mijn vriendin werkt het. Snelheid? Op papier halen die dingen 60 X maar in de praktijk trekken ze zo'n 3 MB/s. En da's voor zo'n kaartjes normaal. Een Sandisk Extreme III van 4 GB trekt 10 MB/s erdoor.... en kost dan ook 30 € ipv 10 €.
              Je toestel zal zijn geheugen wel bufferen: een Ixus 50 kan zo bvb. pakweg 10 foto's van 2,5 MB bufferen bij continu plaatjes schieten aan 2fps. Met de Sandisk Extreme III kan je blijven drukken en fotograferen aan 2 fps, of zal een reeks van 10 sneller weggeschreven zijn. Met het Aldikaartje... een reeks van 10 en dan nog 10 seconden schrijven. Bij een canon 450D met 3,5 fps van een 12 MP camera? Zou ik niet doen.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Wel dit is een class 4, ik heb een 16GB class 6 en m'n Panasonic compactcam zegt soms dat m'n kaartje niet snel genoeg is voor HD movies.
                Aan de andere kant heeft m'n Panasonic HD filmcamera er geen problemen mee (beiden 1080x720 aan 30fps).

Dus beter zo snel mogelijk indien gering prijsverschil, prijzen zijn veel gezakt bij vroeger.

Class 2: 2 MByte/s - 13x
                Class 4: 4 MByte/s - 26x
                Class 6: 6 MByte/s - 40x

SD and SDHC cards will often also advertise a maximum speed (such as 133x or 150x) in addition to this minimum Speed Class Rating. Important differences between the Speed Class and the traditional "X" speed ratings are:

the ability of the host device to query the SD card for the speed class and determine the best location to store data that meets the performance required
                class speed defines the minimum transfer speed.

Comment

Working...
                X