Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb ook een onbekend merk van SD kaart voor het moment, is ook 4Gb en ook een Class 4, voor mij is deze zekers voldoende, schrijft alles snel weg... kan natuurlijk altijd sneller maar voor dat geld zou ik het niet laten. Voor dat geld kan je eigenlijk niet echt een miskoop doen hé
Ja ik heb ook een paar goedkope sd-kaartjes maar wel vooral als back up.
Voor een kaartje dat vooral in je camera gaat verblijven kan je beter een Sandisk of een Lexar te kopen.
Ja ik heb ook een paar goedkope sd-kaartjes maar wel vooral als back up.
Voor een kaartje dat vooral in je camera gaat verblijven kan je beter een Sandisk of een Lexar te kopen.
daar ben ik het totaal niet mee eens
ik gebruik al jaren andere merken buiten scandisk of lexar en heb daar nog nooit problemen mee gehad
oa Transcend
vooral Transcend geeft heel veel waar voor zijn geld
ik heb bij Aldi vorige week (of was het nu de week daar nog voor ) zo'n 4 GB micro kaartje van dat merk gekocht. In de SD houder werkt het in de laptop, en ook in de pocket van mijn vriendin werkt het. Snelheid? Op papier halen die dingen 60 X maar in de praktijk trekken ze zo'n 3 MB/s. En da's voor zo'n kaartjes normaal. Een Sandisk Extreme III van 4 GB trekt 10 MB/s erdoor.... en kost dan ook 30 € ipv 10 €.
Je toestel zal zijn geheugen wel bufferen: een Ixus 50 kan zo bvb. pakweg 10 foto's van 2,5 MB bufferen bij continu plaatjes schieten aan 2fps. Met de Sandisk Extreme III kan je blijven drukken en fotograferen aan 2 fps, of zal een reeks van 10 sneller weggeschreven zijn. Met het Aldikaartje... een reeks van 10 en dan nog 10 seconden schrijven. Bij een canon 450D met 3,5 fps van een 12 MP camera? Zou ik niet doen.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Wel dit is een class 4, ik heb een 16GB class 6 en m'n Panasonic compactcam zegt soms dat m'n kaartje niet snel genoeg is voor HD movies.
Aan de andere kant heeft m'n Panasonic HD filmcamera er geen problemen mee (beiden 1080x720 aan 30fps).
Dus beter zo snel mogelijk indien gering prijsverschil, prijzen zijn veel gezakt bij vroeger.
Class 2: 2 MByte/s - 13x
Class 4: 4 MByte/s - 26x
Class 6: 6 MByte/s - 40x
SD and SDHC cards will often also advertise a maximum speed (such as 133x or 150x) in addition to this minimum Speed Class Rating. Important differences between the Speed Class and the traditional "X" speed ratings are:
the ability of the host device to query the SD card for the speed class and determine the best location to store data that meets the performance required
class speed defines the minimum transfer speed.
Comment