Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil kenko/canon 1,4 tc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil kenko/canon 1,4 tc

Ik heb nu een paar maanden mijn canon 300mm f4, en vind de foto's met kenko 1,4 tc (die ik had gekregen van iemand) eigenlijk erg slecht. Heel soms krijg ik dezelfde kwalliteit eruit als zonder tc. En ik wil gewoon wel de goede kwaliteit, ik heb niet voor niets deze dure lens gekocht. Ik weet dat het wat afneemt met een extender, maar dit vind ik teveel. Is de canon 1,4 beter?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Verschil kenko/canon 1,4 tc

normaliter slikt de 300 F4 een extender (1.4) erg goed en is er nauwelijks verschil in kwaliteit, iets blijft altijd natuurlijk dat is onvermijdelijk.
    Ik heb zelf een Canon 1.4 met bovenstaande en merk bar weinig verlies.

Ik weet niet welke Kenko je hebt maar de Pro versie doet normaal niet veel onder voor de canon.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Als ik het goed voorheb, heb je 2 verschillende Kenko 1.4x extenders :
      - MC4 AF 1.4 DGX
      - Kenko PRO-300 MC 1.4x DG Canon EF

Het verschil in kwaliteit zou tussen die 2 groot zijn waar de PRO-300 een stuk beter presteert (evenaart de Canon) dan de niet-PRO. Mijn vermoeden is dus dat jij de niet-PRO hebt want ik heb zelf met dezelfde combo gewerkt (maar dan de PRO-300 versie) en dat ging prima hoor.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
        Ik heb nu een paar maanden mijn canon 300mm f4, en vind de foto's met kenko 1,4 tc (die ik had gekregen van iemand) eigenlijk erg slecht. Heel soms krijg ik dezelfde kwalliteit eruit als zonder tc. En ik wil gewoon wel de goede kwaliteit, ik heb niet voor niets deze dure lens gekocht. Ik weet dat het wat afneemt met een extender, maar dit vind ik teveel. Is de canon 1,4 beter?
        Een converter heeft een bepaalde invloed op beeldkwaliteit en de snelheid van de AF. Ik kan me voorstellen dat het achterblijven van de kwaliteit te maken heeft met omstandigheden die normaliter al veeleisend zijn voor de AF van jouw 30D, maar er met de converter te veel aan zijn voor jouw camera (donkere zalen, snelle actie of een combinatie van beide).

Comment

Het is ook het beste om teleconverters van het merk te kopen dat je lenzen zijn. Bij sigma dus ook sigma tc's en bij canon canon tc's.

Comment

Ik heb de pro 300. In echt optimale situaties heb ik een paar goede foto's gemaakt. Een groot minpunt vindt ik de belachelijke hoeveelheid ca. Ik ben benieuwd hoe de canon tc presteert, ik ga kijken of ik die kan testen.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Ik gebruik een Sigma 1,4x TC op de 300mm f4 L IS, en die combinatie geeft prima resultaten (op de 40D en 1D MKIII).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb de pro 300. In echt optimale situaties heb ik een paar goede foto's gemaakt. Een groot minpunt vindt ik de belachelijke hoeveelheid ca. Ik ben benieuwd hoe de canon tc presteert, ik ga kijken of ik die kan testen.
                Misschien heb je dan een slecht exemplaar van de extender?
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Hallo,

volgens een Duitse site, die ook nogal eens graag test, komt de goedkoopste nieuwe Kenko er het best vanaf.

De Kenko 1.4 MC4 DGX verliest het minst als ik de vergelijkingen lees.

Dus zit er aan te denken om deze aan te schaffen naast een Sigma 100-300 f/4 lens.

Groet
                  Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    Als ik het goed voorheb, heb je 2 verschillende Kenko 1.4x extenders :
                    - MC4 AF 1.4 DGX
                    - Kenko PRO-300 MC 1.4x DG Canon EF

Het verschil in kwaliteit zou tussen die 2 groot zijn waar de PRO-300 een stuk beter presteert (evenaart de Canon) dan de niet-PRO. Mijn vermoeden is dus dat jij de niet-PRO hebt want ik heb zelf met dezelfde combo gewerkt (maar dan de PRO-300 versie) en dat ging prima hoor.
                    een oud topic bovengehaald omdat ik ook van plan ben een kenko 1.4 te kopen
                    de pro 300 versie is de goedkoopste, waar in zit dan het prijsverschil, scheelt 100€
                    het is te gebruiken met de canon 100 400
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Kijk hier naar de testresultaten van verschillende teleconverters http://www.traumflieger.de/objektivt...r/overview.php
                      Ik heb zelf de Kenko 1,4x teleplus MC4 DGX, en die presteert behoorlijk goed, toch op de lenzen waarmee de 5D MKIII niet blokkeert als ik die teleconverter gebruik (op andere camera's zijn er geen problemen).
                      Voor die lenzen (Sigma 150mm macro en Canon 300mm f4 L IS) gebruik ik een Sigma 1,4x teleconverter.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ik heb zowel de Canon 1.4 II als de Kenko PRO-300 DG 1.4 gebruikt en nooit enig verschil tussen beide gezien, wat ook in testen tot uiting komt.
                        Omdat de Kenko op meer lenzen past heb ik die gehouden.

Comment

het gaat om het verschil van de twee 1.4 kenko's
                          de 1.4 canon II is niet meer autofocus op de 100 400
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                            het gaat om het verschil van de twee 1.4 kenko's
                            de 1.4 canon II is niet meer autofocus op de 100 400
                            De Kenko PRO-300 DG 1.4 ook niet.
                            De 1,4x teleplus MC4 DGX blijkbaar wel, en ondanks het feit dat hij een eenvoudiger optische constructie heeft (4 elementen ipv 5) zou hij volgens Traumflieger, en bevestigd door Black B@ndit zelfs iets beter zijn.
                            Alhoewel afplakken van de 3 buitenste contacten de AF belemmering ook uitschakelt op de Canon en de Kenko PRO en het eindresultaat wschl hetzelfde is.

Momenteel heb ik alleen goede resultaten met een 1.4 extender op de 70-200 f:4 IS.
                            Op de 100-400, maar ook op de 400 5.6 wordt de AF te onzeker (7D) en je verliest ook licht, zodat je in de praktijk evengoed achteraf cropt.

Misschien moet ik toch die wondere 1,4x teleplus MC4 DGX toch eens proberen ?

@ Black B@ndit: wat zie je op de exif bij deze extender ?
                            400mm of 560mm (400x1.4)

Comment

Heel soms krijg ik dezelfde kwalliteit eruit als zonder tc.
                              Dat wil dus zeggen dat de combinatie wel goede foto's kan opleveren en moet je de oorzaak waarschijnlijk buiten de combinatie zoeken.

Kijk eens of je iets gemeenschappelijks ziet in de goede en slechte foto's, misschien kan dat je op weg helpen naar betere resultaten.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X